Skip to main content
Beantwoord

entone 510 loopt vaak vast


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

hallo,

Mijn 2 entone 510 kastjes lopen zeer frequent vast, Ik lees hier dat dit verouderde apparaten zijn. ik zou graag vervanging willen daar elke dag de stekker eruit en erin doen niet te doen is.

met vriendelijke groet,

Emile

Beste antwoord door Emile K

Hoi,

er is onlangs een firmware-update geweest van mijn tp-link p9 en ik geloof dat de zyxel ook een update heeft gehad (geen idee of het klopt, het zag er ineens wat anders uit).

De boel draait nu voor zover ik kan zien goed, geen uitval.

Alleen jammer dat ik de zyxel niet zelf kan updaten of kan zien of hij is geupdate,

Maar goed, het werkt nu. Dank.

Bekijk origineel

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 20 november 2023

Hi @Emile K, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ruil de TV Boxen graag om voor een nieuwe variant. Ook is me opgevallen dat je nog in bezit bent van een verouderd DrayTek modem. Deze ruil ik ook graag voor je om naar een nieuw modem. Hier dient wel een monteur voor langs te komen om het modem en Media Converter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept! Zal ik dit ook voor je in gang zetten?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 november 2023

Hoi Tommie,

 

fijn dat de tv boxen kunnen worden omgeruild.

De draytek modem is al omgeruild met een zyxel echter ervaar ik daar ook problemen mee, hij herstart elke dag wel minimaal een keer. Ik las hier dat het wellicht iets met een dhcp lease te maken had dus daar kijk ik nog even naar. Mocht ik er niet uitkomen hoor je het.

met vriendelijke groet,

Emile


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 20 november 2023

Hi @Emile K, bedankt voor je snelle reactie.

Ah check, dit staat niet in mijn systeem. Ik heb je zojuist twee nieuwe TV Boxen opgestuurd! De oude TV Boxen hoeven we ook niet meer terug en kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 november 2023

Beste Tommie,

ik kom er niet uit.

Het nieuwe zyxel modem die ik onlangs van jullie heb valt nog steeds elke dag wel minimaal een keer uit.

Met de oude draytek die ik hiervoor had was dit niet het geval.

Wellicht ligt het toch aan het modem? Hij is al een keer door jullie een tijdje geleden gereset en gemonitord, al heb ik daar de resultaten niet van.

 

met vriendelijke groet,

Emile

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 24 november 2023

Hi @Emile K, ik zie inderdaad dat de desbetreffende college je gevraagd heeft om het drie dagen te testen en de datum en tijdstip te noteren van uitval. Heb je deze toevallig voor mij?

Ook wil ik je vragen om je randapparatuur los te koppelen om te kijken of daar wellicht de boosdoener tussen zit. Valt het modem niet weg? Dan is er een apparaat wat hier voor zorgt. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 15 december 2023

Hoi,

er is onlangs een firmware-update geweest van mijn tp-link p9 en ik geloof dat de zyxel ook een update heeft gehad (geen idee of het klopt, het zag er ineens wat anders uit).

De boel draait nu voor zover ik kan zien goed, geen uitval.

Alleen jammer dat ik de zyxel niet zelf kan updaten of kan zien of hij is geupdate,

Maar goed, het werkt nu. Dank.


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 9 januari 2024

Hi,

 Mijn Entone mediabox loopt ook vaak vast sinds de update. resetten helpt maar duurt lang. Kunnen jullie mij de nieuwe versie sturen?

groet,

Rense


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • 10 januari 2024

Hi @Rense h, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik wil graag de TV Box voor je omwisselen voor onze nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je op dit moment gebruikmaakt van de TV Box met harddisk recorder. Met de nieuwe Mediabox is het niet meer mogelijk om lokale opnames te maken. Wel kan je met de Mediabox Cloud Opnemen activeren in jouw Mijn Odido account, zodat je op die manier nog programma's kan blijven opnemen. 

Op dit moment betaal je €7,50 per maand voor de TV Box. De nieuwe Mediabox gaat €2,50 per maand kosten en het Cloud Opnemen kost €5 per maand, waardoor je op hetzelfde maandbedrag uitkomt. Laat je het me weten als ik de omwisseling naar de Mediabox voor je in orde kan maken? Dan ga ik dit voor je regelen! 


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 10 januari 2024

Hi Nora,

 

ik heb inmiddels telefonisch ook een collega van je gesproken die het een en ander in werking heeft gezet.

De Tv Box geeft trouwens al een tijdje aan dat “opnemen niet meer mogelijk is omdat het geheugen vol is”, ondanks dat ik alles in het geheugen heb verwijderd, dus dat opnemen was ook al niet echt een optie meer.

Ik schijn ook een hele oude router te hebben… Het is allemaal aan vernieuwing toe.

Dank voor je antwoord en uitleg! Het komt in orde denk ik, (maar als je dat nog even wil nakijken, graag!)


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 11 januari 2024

Hoi @Rense h, zo te horen, wordt alles al helemaal tiptop in orde gemaakt! 😄 Toch kijk ik graag nog na of ook het modem omgeruild wordt. Hier kom ik straks op terug!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 11 januari 2024

Je ontvangt binnen 4 werkdagen het modernere modem - ik heb de wisseling in gang gebracht! 😉 Het Huawei modem mag na aansluiting van de T-56 naar een milieustraat gebracht worden. Veel plezier met de verbinding!


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 12 januari 2024

Hi Jason, 

 

ik heb de T56 ontvangen maar dit is een glasvezel modem, zo modern zijn we hier nog niet , we zitten nog op DSL...dus het had de T-54 moeten zijn? 

Rense


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 14 januari 2024

Hoi @Rense h, excuses hiervoor! Ik heb meteen het juiste modem aangestuurd. Je zult dit zo snel mogelijk ontvangen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! 😊 Groetjes, Ishana


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen