Skip to main content
Beantwoord

NPO1 Extra geluid niet synchroon


RayEnAng

Waarom loopt het beeld en geluid nooit synchroon met Serious Request op NPO1 Extra?

Dit al vele jaren zo met dit event. En ik vrees dadelijk ook voor de top2000...

Beste antwoord door RayEnAng

Lisa schreef:

Hi @RayEnAng, ik hoopte ontzettend dat je probleemvrij zou blijven! Deze ochtend heb ik meteen weer NPO 1 Extra erbij gepakt en bij mij loopt het nu wel synchroon. Kun je vandaag nogmaals testen of het weer goed loopt? Ik wil dit namelijk echt definitief verhelpen. 

Goedemorgen Lisa, Zit al een paar uur te kijken en het geluid loopt nu goed. Bedankt voor je inzet. 🙂, nu het beeld nog 1080p en dan zijn we helemaal tevreden.

Bekijk origineel

26 reacties

Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 23 december 2022

Hi @RayEnAng, heel goed dat je het aangeeft! Ik ben meteen mee gaan testen en ik ervaar hetzelfde probleem. Zojuist heb ik dan ook gelijk aan de mouw getrokken van mijn collega's van de technische dienst. Daarnaast wil ik ook meteen een onderzoek indienen, zodat dit zo snel mogelijk doorgezet kan worden. Kun je aangeven of je zelf ook gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Ook wil ik aan je vragen of je kunt aangeven sinds wanneer je dit ervaart? Als je hierop kunt terugkomen, dan ga ik meteen verder voor je aan de slag. Je hoort zonder problemen van deze zender te genieten! 💪


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 23 december 2022
Lisa schreef:

Hi @RayEnAng, heel goed dat je het aangeeft! Ik ben meteen mee gaan testen en ik ervaar hetzelfde probleem. Zojuist heb ik dan ook gelijk aan de mouw getrokken van mijn collega's van de technische dienst. Daarnaast wil ik ook meteen een onderzoek indienen, zodat dit zo snel mogelijk doorgezet kan worden. Kun je aangeven of je zelf ook gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Ook wil ik aan je vragen of je kunt aangeven sinds wanneer je dit ervaart? Als je hierop kunt terugkomen, dan ga ik meteen verder voor je aan de slag. Je hoort zonder problemen van deze zender te genieten! 💪

Beste Lisa,

Ja alles loopt via mijn receiver, echter heb ik met de overige zenders geen problemen. Ik ervaar dit al jaren met Serious Request. Op NPO3 loopt het synchroon, maar op NPO1 extra niet.


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 23 december 2022

Hi @RayEnAng, dankjewel voor deze super snelle reactie! Kun je enkel nog aangeven of het wel zonder problemen bij jou werkt wanneer je jouw receiver loskoppelt? Ik hoor het graag, zodat ik het onderzoek kan laten starten. 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 23 december 2022

Hi @RayEnAng, zojuist heb ik alvast het verzoek voor je ingediend om dit probleem heel snel te bestrijden! Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het meteen aan je weten als er een update bekend is. Mijn collega's hebben alle informatie in ieder geval alvast doorgezet naar onze IT-afdeling, dus ik hoop dat we hier snel meer over horen. 


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 23 december 2022
Lisa schreef:

Hi @RayEnAng, zojuist heb ik alvast het verzoek voor je ingediend om dit probleem heel snel te bestrijden! Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het meteen aan je weten als er een update bekend is. Mijn collega's hebben alle informatie in ieder geval alvast doorgezet naar onze IT-afdeling, dus ik hoop dat we hier snel meer over horen. 

Super bedankt Lisa. Ik zal het nog wel terugkoppelen 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 24 december 2022

Je bent een topper @RayEnAng, dankjewel! Voor nu hele fijne feestdagen! 🎄


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 24 december 2022
Lisa schreef:

Je bent een topper @RayEnAng, dankjewel! Voor nu hele fijne feestdagen! 🎄

😊 Jij ook fijne feestdagen 


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 26 december 2022

Geluid loopt nog steeds niet synchroon. Beeld (mijn webcam heeft nog  beter beeld) is ook veel slechter dan de uitzendingen op NPO3. Bederft wel een beetje de TOP2000. 

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 december 2022

Hoi! Ja dit heb ik ook, het gebeurt alleen op NPO 1 Extra. Zoals bij Serious Request of nu Top 2000. Echt hinderlijk. Via de Amino box, maar ook via de app op de tv. Het maakt niet uit of je een externe luidspreker gebruikt of gewoon geluid van de tv. En bij alle andere zenders is het wel gewoon goed.

 

Ik heb het geluid ook als eens van Dolby maar stereo gezet, maar dat verandert niks.

 

Over de kwaliteit: ik heb in het verleden bij KPN en Ziggo gezeten en daar is NPO Extra ook minder scherp dan andere zenders. Zij zeiden toen: zo krijgen wij het signaal binnen dus we kunnen er niks aan doen. Maar daar loopt het geluid wél synchroon ;) Als je via een stream kijkt op de NPO website is het wel scherp.

 

ps als je naar NPO Extra 1 kijkt via de TV app op je telefoon loopt het geluid wel synchroon. 


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 27 december 2022

Er wordt ook niet echt een goede verklaring voor gegeven. 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 27 december 2022

Hoi @RayEnAng & @Ingenlies, omdat @Lisa vandaag afwezig is deel ik graag met jullie dat er goed nieuws is! Als het goed is loopt het liplezen nu gelijk aan het geluid. Het zou kunnen dat je hier voorafgaand nog kort de TV Box van het stroom af moet halen.

Geef het gerust aan als er nog iets speelt, voor nu wens ik jullie vooral nog veel kijkplezier toe!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 december 2022

Hallo Cal! Bij mij is het na een herstart inderdaad opgelost, dank je wel!


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 27 december 2022
Cal schreef:

Hoi @RayEnAng & @Ingenlies, omdat @Lisa vandaag afwezig is deel ik graag met jullie dat er goed nieuws is! Als het goed is loopt het liplezen nu gelijk aan het geluid. Het zou kunnen dat je hier voorafgaand nog kort de TV Box van het stroom af moet halen.

Geef het gerust aan als er nog iets speelt, voor nu wens ik jullie vooral nog veel kijkplezier toe!

Problem solved, bedankt voor de moeite allemaal! 👍🏼


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 27 december 2022
RayEnAng schreef:
Cal schreef:

Hoi @RayEnAng & @Ingenlies, omdat @Lisa vandaag afwezig is deel ik graag met jullie dat er goed nieuws is! Als het goed is loopt het liplezen nu gelijk aan het geluid. Het zou kunnen dat je hier voorafgaand nog kort de TV Box van het stroom af moet halen.

Geef het gerust aan als er nog iets speelt, voor nu wens ik jullie vooral nog veel kijkplezier toe!

Problem solved, bedankt voor de moeite allemaal! 👍🏼

Herstel… Geluid loopt er weer helemaal naast… Ik kijk nu via NLZIET, daar heb ik het probleem niet

 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 28 december 2022

Hi @RayEnAng, ik hoopte ontzettend dat je probleemvrij zou blijven! Deze ochtend heb ik meteen weer NPO 1 Extra erbij gepakt en bij mij loopt het nu wel synchroon. Kun je vandaag nogmaals testen of het weer goed loopt? Ik wil dit namelijk echt definitief verhelpen. 


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • Antwoord
  • 28 december 2022
Lisa schreef:

Hi @RayEnAng, ik hoopte ontzettend dat je probleemvrij zou blijven! Deze ochtend heb ik meteen weer NPO 1 Extra erbij gepakt en bij mij loopt het nu wel synchroon. Kun je vandaag nogmaals testen of het weer goed loopt? Ik wil dit namelijk echt definitief verhelpen. 

Goedemorgen Lisa, Zit al een paar uur te kijken en het geluid loopt nu goed. Bedankt voor je inzet. 🙂, nu het beeld nog 1080p en dan zijn we helemaal tevreden.


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 28 december 2022

Yay, heel fijn om te lezen @RayEnAng! Dankjewel dat je het meteen wilde checken deze ochtend. Weet dat je mij altijd aan m'n mouw mag trekken, want dan help ik je weer graag. Toppie! 😁


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 december 2022

Gisteravond was het inderdaad goed, daarna weer niet, maar nu wel 😃

Beeldkwaliteit is inderdaad maar matig, gisteren was ik bij m’n ouders en via een andere provider was het echt mooi scherp. 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 29 december 2022

Hi @Ingenlies, super dat het inmiddels weer werkt zoals het hoort! Dankjewel voor het aangeven. Ik kan jullie gelukkig laten weten dat de beeldkwaliteit is meegenomen als verbeterpunt in ons algemene verbetertraject. Hier zijn mijn collega’s op de achtergrond dus al mee bezig. Voor nu wil ik jullie een hele fijne jaarwisseling wensen! 🎉


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 31 december 2022
Lisa schreef:

Hi @Ingenlies, super dat het inmiddels weer werkt zoals het hoort! Dankjewel voor het aangeven. Ik kan jullie gelukkig laten weten dat de beeldkwaliteit is meegenomen als verbeterpunt in ons algemene verbetertraject. Hier zijn mijn collega’s op de achtergrond dus al mee bezig. Voor nu wil ik jullie een hele fijne jaarwisseling wensen! 🎉

Zaterdag 11:35uur en het loopt weer niet synchroon… 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9289 reacties
  • 31 december 2022

Ik heb dit ook via NLZIET. Zou dus ook de bron kunnen zijn. Hoe is het via de app van top2000?


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 31 december 2022
eric schreef:

Ik heb dit ook via NLZIET. Zou dus ook de bron kunnen zijn. Hoe is het via de app van top2000?

App van NPO2 loopt wel gelijk


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 31 december 2022

En nu loopt het op extra ook weer gelijk… 


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 31 december 2022

Maar ja het aftellen is begonnen. Volgend jaar verwacht ik gewoon een probleemloze Top2000 met rete strak beeld 😉 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 31 december 2022
RayEnAng schreef:

Maar ja het aftellen is begonnen. Volgend jaar verwacht ik gewoon een probleemloze Top2000 met rete strak beeld 😉 

Ja, volgend jaar beter! 
We kijken nu via NLZiet, daar loopt ie altijd goed en in HD. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen