Skip to main content
Beantwoord

JBL soundbar icm TV Box


Afgelopen Augustus overgestapt van KPN naar T-mobile thuis, niet zo heel spannend allemaal zou je denken. 
Mijn Samsung tv is met een HDMI kabel aangesloten op een JBL 2.0 soundbar, dit op ARC aansluiting. 
Bij de KPN box werkte alles prima, nu komt er geen enkel geluid uit de Soundbar, wel via de TV speaker als ik de Soundbar uitschakel. 
De instelling in de tvbox staan precies zoals het hier in het forum wordt omschreven, helaas zonder succes.

Heeft iemand de gouden tip voor me? 

Beste antwoord door Lisa

Hi @Quarkvvk4, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! Super leuk dat je onlangs bent overgestapt. Heel goed dat je aan de bel trekt, want ik wil dat je heel snel weer van jouw Soundbar kunt genieten. Graag verwijs ik je naar het onderstaande artikel waarin wij uitgebreid alle ins en outs over externe audio-apparatuur hebben belicht: 

Media is niet beschikbaar

Heb jij de gouden tip in dit artikel gevonden? Ik hoor graag of het hierna is gelukt! ☘

Bekijk origineel

13 reacties

Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • Antwoord
  • 3 september 2022

Hi @Quarkvvk4, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! Super leuk dat je onlangs bent overgestapt. Heel goed dat je aan de bel trekt, want ik wil dat je heel snel weer van jouw Soundbar kunt genieten. Graag verwijs ik je naar het onderstaande artikel waarin wij uitgebreid alle ins en outs over externe audio-apparatuur hebben belicht: 

Media is niet beschikbaar

Heb jij de gouden tip in dit artikel gevonden? Ik hoor graag of het hierna is gelukt! ☘


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 3 september 2022

Beste Lisa,

Bedankt voor je reactie.

 

Allemaal duidelijke info maar alles is juist aangesloten, dat is niet het probleem. 
HDMI van de KPN box in de T-mobile Box gestoken en het geluid is weg, dat is het probleem.

TV output staat netjes op HDMI maar geluid is weg, zodra ik de stroom van de Soundbar afhaal komt het geluid over de speakers van de tv dus het geluid is ook niet gemute. 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1823 reacties
  • 4 september 2022

@Quarkvvk4 Hoe heb je de tv-box ingesteld? Als je naar Account > Instellingen gaat, zou je eens kunnen switchen tussen stereo en surround? Vergeet niet onderaan op Opslaan te drukken.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 september 2022

Excuus @TMTV , mail over het hoofd gezien.

in beide gevallen werkt het niet helaas. 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 9 september 2022

Hi @Quarkvvk4,

Kan je mij vertellen of de TV Box ook direct is aangesloten op televisie of op de soundbar? In het verleden mocht dit nog wel eens het verschil bieden en kan ik niet direct opmaken vanuit je verhaal. Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 9 september 2022

Hi @Boris 

 

Tv box is direct aangesloten op de televisie. 
De Soundbar is ook direct aangesloten op de televisie.

 

mvgr Mark


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 11 september 2022

@TAVL heb jij misschien nog tips voor @Quarkvvk4, als aanvulling op het mooie topic dat je reeds hebt geschreven?


TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 11 september 2022

Beschikt zowel TV als soundbar over arc? En zijn ze ook op die HDMI ARC poort aangesloten? Wat zijn de typenummers van de apparatuur en wat voor type hdmi kabel gebruik je? Dit is van invloed.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 12 september 2022

@TAVL beide apparaten beschikken over ARC en zijn zo ook aangesloten. Het gaat om een Samsung 43tu7100 tv en een JBl 2.0 Soundbar. HDMI kabel is 1.4. 
 

Voorheen werkte deze opstelling prima maar sinds tv box t-mobile ineens niet meer. 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1823 reacties
  • 12 september 2022

@Quarkvvk4 Klopt het dat de soundbar en de tv ook een optische in-/uitgang hebben? Zo ja, dan zou je in plaats van de HDMI-kabel een optische kabel kunnen proberen. Dat verklaart natuurlijk niet waarom het eerst wel werkte en nu niet meer, maar het kan wel een oplossing zijn om weer van goed geluid te kunnen genieten.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 12 september 2022

@TMTV  klopt, deze heb ik inmiddels ook al zo aangesloten. Wel jammer want nu moet ik mijn Soundbar alsnog los bedienen. 


TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 12 september 2022

En te checken if alle devices een actuele firmware hebben. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 13 september 2022

@TAVL  allemaal up to date! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen