Geacht forum, sinds jaren was ik een tevreden klant bij Telfort maar sinds de overname door KPN ging de kwaliteit achteruit. In de gehele periode van ruim 10 jaar ben ik gemiddeld maandelijks gebeld door T-Mobile om over te stappen omdat ik hier over de hele periode 2 mobiele abonnementen had. Dit heb ik altijd geweigerd omdat ik gebruik maak van powerlines en T-Mobile wilde geen garantie geven dat ik een goede tv ontvangst zou hebben via dit systeem. 29 April werd ik weer gebeld en werd mij door de medewerkster, (na navraag bijeen collega, een meerdere of een techneut),verzekerd dat het nu wel mogelijk was. Naar aanleiding van die belofte de stap gewaagd en overgestapt. 16 Mei alles geïnstalleerd en het blijkt niet te werken. Meerdere telefoontjes gepleegd en van alles uitgeprobeerd niets werkt. Tot dat iemand aan het eind van de middag het idee had om de tv-box aan te sluiten op de wifi-versterker. Dit werkte wel en hoef daarom geen ontsierende kabel door de woonkamer te leggen. Echter, ik heb boven een tweede tv en zou voor dezelfde oplossing een tweede wifi-versterker nodig hebben. Ook geen probleem maar nu moet ik maandelijks €2,50 betalen voor de tweede wifi-versterker. Dus T-Mobile veroorzaakt een probleem en ik moet betalen voor een surrogaat oplossing. Ik heb ook €100,- betaald voor het powerline systeem waar ik niets meer aan heb. Het gaat niet om de maandelijkse €2,50 maar het is voor mij een principe kwestie. Verder vind ik de tv-gids verre van optimaal maar daar ga ik in een ander topic wel verder op in. Graag jullie mening of de €2,50 terecht in rekening wordt gebracht en of dit maandelijkse bedrag kwijt te schelden is. Al was het maar uit coulance.
Powerlines: valse belofte
Beste antwoord door eric
Garantie op powerplugs is niet te geven. Dat is sterk afhankelijk van iemand zijn elektrische installatie thuis.
Dat het vroeger een uitdaging was had meer betrekking op het feit dat de tv decoder een eigen vlan en dus een eigen verbinding met de router. Je kon tv en internet niet op 1 power plug combineren. Dat is sinds een tijdje anders en draait TV gewoon over de internet vlan, en dus is een combinatie over 1 powerplug mogelijk mits die functioneren binnen iemand zijn huis installatie.
Dat kun je T-Mobile niet kwalijk nemen. Je had 14 dagen om het product te proberen en toen had je kunnen annuleren. Als een extra wifi access point wel de oplossing is, dan is het netjes dat ze dat kunnen aanbieden. Je kunt ook gewoon in de winkel een eigen wifi Mesh netwerk, bijvoorbeeld van Deco, aanschaffen. Kost voor 3 punten ca. 200 euro.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.