Al sinds november 2020 wordt de lokale omroep van Weststellingwerf doorgegeven via de NLPO Mediahub/Redbee aan o.a. T-mobile. Ik ben sinds 2 maanden over gestapt naar T-Mobile en merk nu dat deze zender niet beschikbaar is. Deze zender had ik eerst wel beschikbaar via KPN. Ook bij KPN werd deze door de lokale omroep aangeboden via de Mediahub van Redbee.
De lokale omroep heeft contact gehad met Redbee en deze vertellen dat de zender netjes wordt doorgegeven aan T-Mobile, maar dat T-Mobile deze niet beschikbaar stelt aan de abbonees.
Het gaat om de TV zender van Radio Weststellingwerf Centraal. Ook bieden ze een radiozender aan via diezelfde weg. Ook deze radiozender is niet beschikbaar bij T-Mobile, terwijl ik die bij KPN wel had.
Lokale omroepen vallen onder de zenders die voor iedereen beschikbaar gesteld moeten worden, net als regionale zenders en NPO zenders. Waarom kan ik dan niet de lokale omroep van mijn eigen gemeente bekijken? Wel die van andere gemeentes, zelfs gemeentes aan de andere kant van het land