Sinds vorige week overgezet naar de nieuwe tv-omgeving. Wat een afknapper: slecht beeld, terugkijken gaat niet: valt stil, wordt zwart of geen geluid. Voetbal is niet om aan te zien en de formule 1 was ook niet je van het. Inmiddels gereset, zowel kastje als modem. Gaat het nog beter worden of kan ik mijn abonnement beter opzeggen? Hier wordt ik echt niet blij van.
Overgezet naar nieuwe omgeving: slecht beeld, geluid weg
Beste antwoord door Jason van Odido
Goedemorgen
Graag voer ik onderzoek uit op jouw lijn zodat we kunnen achterhalen wat de beste oplossing is. Maak jij gebruik van switches waarmee je de TV Boxen aan het modem verbindt?
Komt het slechte, wazige beeld ook voor wanneer je het TV-menu bekijkt? Zo ja, dat kan het te maken hebben met de resolutie. Zou je de resolutie eens willen vastzetten op 1080i en 50 Hz en checken of dat helpt, alsjeblieft? De probleemomschrijving klinkt alsof jouw TV Box/TV automatisch terugschakelt naar 720p, dat kan te maken hebben met de zogenaamde “HDMI handshake”. Hierbij bepalen de TV en TV Box samen welke voorkeur het beste is. Dit zou niet meer voor moeten komen omdat de statische setting wordt aangehouden die is ingesteld in de TV Box, maar we kunnen dit wel controleren.
Wat is de ingestelde HDMI resolutie in de TV Box?
- Ga naar het menu
- Ga naar Instellingen
- Kies voor HDMI-modus
- Kun je aangeven in welke modus het nu ingesteld staat?
- Probeer een andere modus en laat de TV Box opnieuw opstarten
Als ik ook dit niet het gewenste resultaat brengt, dan kan onze technische dienst het nog herstellen. Laat me weten wat ik voor je kan doen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.