Hoi @Jacco_Noyons, welkom op de Community!
Daar gaan we gelijk verandering in aanbrengen, goed dat je het meldt hier. Wat voor errormelding krijg je te zien? Ik zie dat mijn collega van de Klantenservice je al geholpen heeft door onze experts aan te sturen bij de technische dienst. Normaal gesproken is de verwerkingstijd bij hen tussen de drie en vijf werkdagen, maar door de enorme drukte is dit opgelopen tot maximaal veertien dagen. Dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat jouw case ook pas tegen die tijd in behandeling genomen wordt, maar ik wil wel alvast aangeven dat je langer zult wachten dan je van ons gewend bent.
Omdat ik je niet wil laten zitten met een standaard antwoord, heb ik hieronder een paar tips op een rijtje gezet die vaak helpen - de gebruikelijke ‘doe een powerflip tip’ daargelaten:
- Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.
- Je hebt momenteel drie TV Boxen zie ik: welke twee geven geen beeld? Geeft de derde TV Box die wel werkt ook geen beeld als je die met dezelfde bekabeling op de TV's die niet werken aansluit?
- Je hebt een Zyxel modem met vier LAN-poorten achterop het modem: probeer eens alle vier de poorten uit met elke defecte TV Box. Werkt er eentje wel? Dan lijkt het aan een specieke poort te liggen. Het kan weleens voorkomen dat er twee poorten tegelijk defect zijn. Dit gebeurt niet vaak, maar is zeker een mogelijkheid.
- Wat gebeurt er wanneer je de bekabeling van de werkende, derde TV Box koppelt aan een niet-werkende TV Box en die dan aansluit op een TV waar de defecte boxen niet op werken?
- Probeer eens alles los te koppelen zodat enkel één TV Box aangesloten is op het modem. Geeft deze nu ook geen beeld?
- Is het juiste ingangskanaal geselecteerd? Soms schakel je per ongeluk het HDMI-kanaal over en krijg je de foutmelding: “Geen signaal”. Dit gebeurt vaker dan gedacht. Zeker eventjes nalopen!
- Voer een factory reset uit op de TV Boxen. Check ons handige topic voor meer info: Hoe geef ik de TV Box een FR?. → Erg belangrijk: wanneer je een box met recorder hebt, vergeet dan niet dat een FR alle opnames wist en alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen (dit laatste geldt natuurlijk voor elke box).
Mocht het toch niet werken, dan wachten we de hulp van onze experts af.
Heb je in de tussentijd de beschikking over een apparaat waarmee je via TV Anywhere kunt screencasten naar je smart TV? Je kunt ook met een laptop of PC via HDMI-verbinding naar je TV casten. Dan ga je naar de webversie via: Inloggen TV Anywhere. Zo heb je toch nog nagenoeg alle zenders tot je beschikking. Het is een tijdelijk alternatief, maar werkt wel.
Succes met de tips en als ik nog iets kan doen, let me know!