Skip to main content
Beantwoord

zwart beeld op tv bij zappen


Al enige tijd geeft bij het zappen = van zender wisselen onze tv gedurende ongeveer 7 seconden een zwart beeld, daarna start het geluid , dan een stilstaand beeld dan gaat het lopen. geen prettige situatie.

al aangemeld bij helpdesk en klachten management maar die komen niet verder dan :

de stroom er weer af en aan zetten, of reageren helemaal niet.

tijd voldoende om foto's te nemen

ook heb ik een 90 mb grootte film van het steeds wisselende storings beeld wat ons enige malen per week  over komt. hoe ik dit op het forum krijgt weet ik niet..

de oplossing is dan alles weer van spanning af even wachten en weer aan zetten “lekker makkelijk”. 

 

Beste antwoord door Lisa

Hi @Koploper_1956@MT1974 en @Bas van Bree, heel fijn dat jullie in dit topic aankloppen! Ervaren jullie deze problemen nog steeds? Ik wil graag testvoorbeelden verzamelen, zodat dit uitgebreid onderzocht kan worden. Ik wil dan ook heel graag aan jullie vragen of jullie mij kunnen voorzien van het volgende:

  • Vanaf wanneer (de datum) is het probleem bij jullie begonnen? 
  • Welke exacte issues speelden er toen af? (lijstje van de zenders die zwart beeld aangeven)

Voor nu wil ik ook heel graag de volgende opties meegeven, die hopelijk al direct het probleem van het zwarte beeld verhelpen.

  1. Willen jullie checken of de TV Box(en) aan staan? 
  2. Wanneer jullie op de knop 'Menu' of 'Gids' drukken, wordt deze dan zichtbaar? Als dit niet zichtbaar wordt, dan wil ik adviseren om de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening.
  3. Als jullie de bovenstaande opties hebben geprobeerd, dan wil ik voorstellen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Ik zie terug dat jullie dit al hebben uitgevoerd @Bas van Bree en @MT1974, dus jullie kunnen verder naar de volgende optie. Wil jij @Koploper_1956 het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 
  4. Maken jullie gebruik van eigen apparatuur zoals adapters?

Ik hoor heel graag of de bovenstaande stappen het probleem hebben verholpen. Zo niet, dan zie ik graag jullie aanvullende informatie tegemoet om dit zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Ik wil ervoor zorgen dat jullie snel weer van goed beeld kunnen genieten! 💪

Bekijk origineel

22 reacties

  • 0 reacties
  • 6 september 2020

Dan een eerste vraag, hoe is de TV box verbonden met het modem? Via een kabel of via een verbindingsset.

Via een kabel wil de oplossing nog wel eens zijn om de lan kabel uit de TV box te halen, de box van de stroom en na een minuutje weer aan de stroom, wachten tot die opgestart is en aangeeft dat die geen netwerk heeft en dan de lan kabel er in doen, dan word de firmware opnieuw geladen.

Werkt dit niet afdoende is het raadzaam om het modem een complete reset te gwven dmv een paperclip in het reset gaatje tot alle lampjes uitgaan en dan loslaten, plus minus 10 tot 20 seconden ingedrukt houden.

Met een verbindingsset word het lastiger, die hebben dan waarschijnlijk geen goede verbinding, kan zijn dat ze niet goed kunnen verbinden of dat er iets stoort op het lichtnet, en dat kan van alles zijn, van een ledlamp tot een magnetron bij de buren, om dat op te zoeken zal je alles moeten uitschakelen en uit de stopcontacten trekken en 1 voor 1 weer terug tot je de dader hebt, tenzij met alles er uit het nog niet werkt, dan gaat het nooit goed werken, je kan dan 1 verbindingsset nog 180 draaien in het stopcontact.

In ieder geval niks in hetzelfde stopcontact naast de verbindingsset gebruiken of de verbindingsset in een losse stekkerdoos gebruiken,  je kan wel een stekkerdoos in de veebindingsset gebruiken mits dat aanwezig is.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 mei 2021

Ben benieuwd hoeveel abonnees last hebben van dit issue (zwart beeld na zappen op bepaalde steeds wisselende zenders). Modem resetten, tv box resetten zijn allemaal lapmiddelen waarmee het structureleprobleem niet wordt opgelost. Mag hopen dat men bij Tmobile snel met een software matige oplossing komt, anders ben ik snel vertrokken.....


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • 27 mei 2021

Hallo @Koploper_1956 ,

 

Volgens klantenservice is er storing met TV, heb net geprobeerd te bellen met klantenservice en daar wordt bij de intro al aangegeven dat er een storing met TV is. Hier wordt ook al aan gewerkt.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 mei 2021

Goed om te horen. Zag niets bij storingen staan, maar goed. Bedankt voor je bericht


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 27 mei 2021

In Wijchen, Gelderland, ook zenders op zwart. Alle stroom al een keer eraf gehad maar nog tevergeefs. Hoop dat het snel opgelost word. Zat om 20.00 uur klaar voor avondje darts kijken op rtl7 maar helaas....


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • 27 mei 2021

Hallo @MT1974 ,

 

Je kunt ook even in dit topic TV storing kijken. Eventuele updates zie je daar ook. 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 mei 2021

Ook in Lelystad 

3-7-8-Net5 en Veronica zwart beeld


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 mei 2021

Alle reset mogelijkheden uitgevoerd-geen verbetering

hoop, dat ze het snel oplossen

Nu zit ik met een mopperende echtgenote opgescheept


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • Antwoord
  • 31 mei 2021

Hi @Koploper_1956@MT1974 en @Bas van Bree, heel fijn dat jullie in dit topic aankloppen! Ervaren jullie deze problemen nog steeds? Ik wil graag testvoorbeelden verzamelen, zodat dit uitgebreid onderzocht kan worden. Ik wil dan ook heel graag aan jullie vragen of jullie mij kunnen voorzien van het volgende:

  • Vanaf wanneer (de datum) is het probleem bij jullie begonnen? 
  • Welke exacte issues speelden er toen af? (lijstje van de zenders die zwart beeld aangeven)

Voor nu wil ik ook heel graag de volgende opties meegeven, die hopelijk al direct het probleem van het zwarte beeld verhelpen.

  1. Willen jullie checken of de TV Box(en) aan staan? 
  2. Wanneer jullie op de knop 'Menu' of 'Gids' drukken, wordt deze dan zichtbaar? Als dit niet zichtbaar wordt, dan wil ik adviseren om de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening.
  3. Als jullie de bovenstaande opties hebben geprobeerd, dan wil ik voorstellen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Ik zie terug dat jullie dit al hebben uitgevoerd @Bas van Bree en @MT1974, dus jullie kunnen verder naar de volgende optie. Wil jij @Koploper_1956 het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 
  4. Maken jullie gebruik van eigen apparatuur zoals adapters?

Ik hoor heel graag of de bovenstaande stappen het probleem hebben verholpen. Zo niet, dan zie ik graag jullie aanvullende informatie tegemoet om dit zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Ik wil ervoor zorgen dat jullie snel weer van goed beeld kunnen genieten! 💪


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2021

Wij hebben alle suggesties geprobeerd zonder resultaat 

Echter laat op de dag was alles weer in orde

Alleen rtl4 begin gemist werkt niet, wel met '1' indrukken 

Nieuw probleem: wil je 1 1/2 week later een opname terug kijken, dan wordt de opname niet meer terug gevonden (wieltje blijft draaien)

Ook alle herhalingen worden opgenomen 

Zeer irritant 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 2 juni 2021

Hi @Bas van Bree, super om te horen dat het zwarte beeld is opgelost! Ik wilde ook het nieuws brengen in dit topic dat dit probleem bekend was bij de technische dienst en onderhand is verholpen.

Ook wil ik graag laten weten dat het probleem van programma’s Terug Kijken op RTL4 helemaal is verholpen! Afgelopen nacht hebben wij een wijziging doorgevoerd, waardoor het Terug Kijken van programma’s op RTL4 weer volledig mogelijk is. Onze excuses nog voor het ongemak. Bij aanhoudende problemen raden wij een reset van de TV Box aan.

Zou jij voor het probleem dat jij aankaart met opnemen, de volgende stappen eens willen proberen? Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact. Wacht minimaal 10 seconden. Stop de stekker nu weer terug.

Als dit niet helpt dan wil ik jou vragen om naar het menu van de TV Box te gaan en vervolgens naar Account te gaan. Kies dan voor Mijn Opname en dan Cloud Opnemen. Vervolgens zie jij onderin de pagina in het balkje hoeveel je hebt verbruikt (de paarse kleur), hoeveel er nog beschikbaar is (de witte kleur) én ook geplande opnames kun jij terugzien (de blauwe kleur). Zou jij eens willen checken of de opname capaciteit nog in orde is? Ik hoor het graag van je, zodat ik jou hier het beste mee verder kan helpen! 😊


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 juni 2021

Inderdaad, terugkijken op RTL4 werkt nu

Er is nog voldoende opnamecapaciteit 

We zullen wat oudere opnames bewaren om te zien of ze later te bekijken zijn


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 3 juni 2021

Wat super fijn @Bas van Bree! Laat het gerust weten als je op een later moment verdere vragen hebt over de opnames.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 maart 2023

Gisteren geïnstalleerd. Alles werkt behalve niet kunnen zappen vanaf RTL 4. Verschijnt grijs scherm en soms slechts onduidelijk geluid. Kan dan op blauwe knop drukken om naar begin programma te gaan. Dit geeft normaal beeld en geluid, echter ik wil niet altijd naar begin van programma, dus heel vervelend. Regional zenders verder op werkt dan wel weer normaal zoals het moet. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ? (Ik heb alles al gereset)


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 30 maart 2023

Hi @potverdomme, welkom op onze Community! Ik gok dat dit te maken heeft met de registratie. Ik kijk graag met je mee, alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik met je mee! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 maart 2023

Dank voor je snelle eactie. Maar probleem doet zich niet meer voor. Heb bij aanleggen van kabel, TV kastje (weer) van stroom gehaald en na het wederom aansluiten bleek tot mijn opluchting het zappen gewoon mogelijk, ongeacht welke zender! ik hoop dat dat zo blijft,  en kan ik mijn naam wijzigen in 'tevreden’ ipv 'potverdomme’ 

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2025

Hier ook last van zappen en dan zwart beeld voor ong. 7 sec.

Dan pakt die of de zender, of krijg en error:

"er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer? "

 

En los van deze zware irritatie, vraagt die ook 5* per dag steeds opnieuw naar mijn odidio klantnr en pincode..

Dit is extreem vervelend. Wat de hell is er gaande bij ODIDO!!!!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2025

Voor de volledigheid ook een foto ervan

 


air-max
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 10 april 2025

Idem in Bergschenhoek 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2025

Via een ander topic heb ik voor mij een oplossing gevonden: :D

Het gaat hierbij om de cache van de ODIDO app die op de tv staat (die staat onder 

Apps > Alle apps bekijken > (dan helemaal onderaan) systeem apps tonen > en dan de ODIDO APP (staat op alfabetische volgorde, dus flink naar beneden) > cache geheugen wissen

 

"

Nondeju,

Met het verwijderen van de cache is wel 1 probleem opgelost.

Namelijk dat ik na zappen 7 sec zwart scherm krijg en dan óf een error, óf de zender krijg.…

Dat probleem is per direct opgelost.

 

Nu is het nog even wachten of dit ook het probleem van de vele keren klantnummer en pincode invoeren oplost. Dat zal even een dagje ofO duren voordat ik daarover iets kan zeggen.

"


  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 10 april 2025

Ik heb een tv-box, en wordt ook gek van het zwarte beeld bij het zappen. Er is meer aan de hand, want ik haal mijn download snelheid ook niet meer.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 11 april 2025

Hi ​@Anton1234 en ​@air-max op dit moment zijn er inderdaad problemen bekend met de TV App op Samsung tv's. We zijn hard bezig om de oorzaak hiervan te achterhalen en het probleem op te lossen. Een tijdelijke oplossing is om de tv 20 seconden van de stroom te halen! 

@Rondido gisteravond was er een probleem op de Mediabox maar dit is inmiddels helemaal opgelost! Mocht je hier nog steeds last van hebben, dan kan je de Mediabox 20 seconden van de stroom halen en hem vervolgens weer aansluiten. Dit moet het helemaal oplossen! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen