Skip to main content
Beantwoord

source selecteren


Hallo,

 

Ik kan ook niet schakelen tussen de source. Ben net aangemeld bij Tmobile, heb het idee dat ik een andere afstandsbediening heb. In eerdere topics hebben ze het over een setup knop. Die zit er bij mij niet op. How kan ik er voor zorgen dat ik nadat ik op source heb gedrukt, ook kan schakelen tussen de kanalen hdmi1, hdmi2 etc.?

 

Hoor graag van jullie.

Beste antwoord door jibbewillem

Hallo allemaal,


Ik kan jullie uit de droom helpen. Dit probleem gaat niet opgelost worden.

De source-knop werkt net als de source knop op de afstandsbediening van je televisie.

Het verschil zit hem in het volgende:

De meeste televisies kun je door enkel de source-knop te gebruiken van source/input/invoer wisselen. Je klikt dan op de source-knop om de invoerlijst te tonen. Vervolgens klik je nogmaals één of meerdere keren om de selectie in de invoerlijst te wisselen totdat hij op de input staat waar je hem op wilt hebben (bijvoorbeeld HDMI2). De tv wacht dan een aantal seconden en wisselt dan automatisch naar de gekozen input.

Als je een tv hebt die zo werkt, dan werkt de afstandsbediening van T-Mobile zoals je dat gewend bent met je eigen afstandbediening.

Er zijn ook sommige televisies die anders werken (zoals de tv modellen die jullie aangeven). Je kan dan met de source-knop alleen de invoerlijst tonen, maar niet door deze lijst heen navigeren. Hiervoor heb je dan de pijltjestoetsen nodig. Om tot slot te bevestigen heb je de OK-knop nodig.

Een derde, nog zeldzamere, groep is een groep met televisies die wél met de source-knop door de invoerlijst kan navigeren maar die niet automatisch de gekozen input selecteert. Je hebt hiervoor de OK-knop nodig.

Er zullen vast meer modellen zijn, maar deze drie ken ik persoonlijk.

[b]Wat nu? [/b]

Je hebt een televisie die de pijltjestoetsen en/of de OK-knop nodig heeft om een andere input te selecteren, wat nu?

Helaas, je zult hiervoor de afstandsbediening van je tv moeten gebruiken.

De afstandsbediening van T-Mobile heeft geen mogelijkheid om de pijltjestoetsen of de OK-knop te gebruiken om het menu van je tv te bedienen.

De logica van de afstandsbediening zit in de printplaat en T-Mobile heeft niet over deze mogelijkheid nagedacht bij het inkopen van de afstandsbediening.

In  [url=https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/jullie-ervaringen-met-de-tv-box-afstandbediening-en-284442] was T-Mobile goed op weg…

Ik ken in Nederland geen provider die deze functie wel op orde heeft. Als iemand die wel kent hoor ik het graag!

Wel ken ik in Amerika een provider met een slimme afstandsbediening: Google Fiber.

Vanuit de handleiding van Google Fiber TV.

 

Wat deze slimme afstandsbediening doet is dat hij na het indrukken van de source-knop de pijltjestoetsen en de OK-knop inwisselt zodat ze niet de interactieve tv box bedienen, maar de tv! Perfecte oplossing als je het mij vraagt.

 

Voor zover ik weet kan T-Mobile de huidige afstandsbedieningen niet updaten met deze functie. Wat ze wel kunnen doen is deze functie inbouwen in de volgende batch afstandsbedieningen die ze bestellen.

 

Dus ik hoop dat de experts ( @Hans-Juriën😉 ) meelezen en er werkt van gaan maken!

Bekijk origineel

37 reacties

Glassertje
  • is een legendarische user
  • 890 reacties
  • 26 januari 2020

Hoi @Pallie81 Misschien handig als je er even bij vermeld welke afstandsbediening je hebt?


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 26 januari 2020

hou 1 en 3 ingedrukt tot magenta lanpje blijft branden. daarna druk je de tv power knop in tot tv uit gaat. vervolgens druk je op stop en klaar is het al.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 januari 2020

Lukt mij niet.. je bedoelt op stop als de tv uit is? En een keer indrukken..??


  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 27 januari 2020

Hallo Pallie81

Bij  mij zit de source knop helemaal boven in de afstandsbediening.

Hij zit tussen de aan-uitknop en de rode knop van de TV box.

Het is een vierkantje met een pijl naar rechts.

Gr.Wil25


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 januari 2020
Wil25 schreef:

Hallo Pallie81

Bij  mij zit de source knop helemaal boven in de afstandsbediening.

Hij zit tussen de aan-uitknop en de rode knop van de TV box.

Het is een vierkantje met een pijl naar rechts.

Gr.Wil25

De source knop vinden is niet lastig.. kan nog steeds niet schakelen tussen verschillende kanalen, hdmi, usb, etc...


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 28 januari 2020

Hoi @Pallie81,

 

Welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan een oplossing! :smile: Mag ik je verzoeken een foto te maken van je afstandsbediening en deze in dit topic te plaatsen? Dan kunnen we je nog beter helpen. Geen zorgen we komen er wel uit. Heb je trouwens een ab met een magenta (roze) knop van de TV Box of een grijze/zwarte? Weet je zeker dat dit de meegeleverde ab is die in het installatiepakket zat en niet per ongeluk een andere?

Check deze link naar onze website voor de zekerheid, daar staan afbeeldingen met alle knoppen: https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/afstandsbediening/. Laat je me weten of lukt?

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 januari 2020

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 29 januari 2020

@Pallie81 Bedankt voor de foto, nu weten we dat het om de ab met magenta knop gaat! Als ik het goed begrijp werkt de knop met het pijltje in het rechthoekje dus niet wanneer je erop drukt? Dat is namelijk de zogeheten 
‘source’-knop. Daarmee schakel je tussen verschillende HDMI, Scart en AV kanalen. Je past dus de signaalbron van jouw TV aan. Je zegt dat je weet waar deze knop zit, dus ik ging er vanuit dat je refereert aan het knopje helemaal bovenin tussen links “TV” en rechts “TV BOX”. Heb je andere batterijen geprobeerd? Ik stuur je voor de zekerheid de handleiding door per e-mail. Zo kun je alles op je gemak doornemen. :smile:


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 januari 2020

Sorry maar kan er goed mee omgaan (nog maar 38 ;)

de knop werkt, alleen kan ik daarna niet met de cursortoetsen links en rechts schakelen. Dus het lijkt of de knoppen rondom de ok knop niet goed functioneren in source modus. Wanneer ik naar links of rechts wil, dan schakel in tussen de verschillende programma’s op het scherm achter de source pop up. 


Bij mij werkt het ook zo. Ik vond het alleen nog niet belangrijk genoeg om er iets van te zeggen.

Overigens had ik dat "probleem” ook toen ik nog bij KPN zat.

Maar dat neemt niet weg dat het zo werkt en dat dus eigenlijk niet goed is.

Vraagje: heb jij toevallig ook een Philips TV @Pallie81 ?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 29 januari 2020
Pallie81 schreef:

Sorry maar kan er goed mee omgaan (nog maar 38 ;)

de knop werkt, alleen kan ik daarna niet met de cursortoetsen links en rechts schakelen. Dus het lijkt of de knoppen rondom de ok knop niet goed functioneren in source modus. Wanneer ik naar links of rechts wil, dan schakel in tussen de verschillende programma’s op het scherm achter de source pop up. 

Bedankt voor je terugkoppeling! Dat klinkt inderdaad als een bug, zeker wanneer @Wim Kreuger dit ook zo ervaart. Kun je door op de source-knop te blijven drukken wel navigeren langs de verschillende ingangskanalen? 


Ik niet. De pop-up gaat dan weer weg.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 29 januari 2020

Bedankt voor je terugkoppeling Wim! Om nog wat uit te sluiten: @Pallie81, heb je inderdaad dezelfde Philips smart TV? 


Ik heb het voor de zekerheid even gecheckt, maar inderdaad: drukken op source geeft pop-up, nog een keer drukken: weg pop-up en de cursortoetsen geven wel een reactie, maar geen andere source.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 januari 2020

Philips inderdaad


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 29 januari 2020

Ik heb dit doorgezet aan onze experts en verwacht morgen een reactie! Het lijkt inderdaad dan een TV-specifieke issue te zijn. Kunnen jullie beide wel via de TV zelf (knoppen op de TV) navigeren? Dit lijkt me nogal een heikel punt. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 januari 2020

Via de AB van Philips kan ik wel schakelen binnen source


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 30 januari 2020

@Pallie81 en @Wim Kreuger Allerlaatste testje om alles uit te sluiten (jullie hebben het ongetwijfeld al geprobeerd, maar just in case): zijn de T-Mobile afstandsbedieningen gekoppeld aan de TV? 

 

  1. Druk de toetsen <1> en <3> op de afstandsbedening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Druk het TV power knopje in en hou deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt.
  3. Zet je TV weer aan met het TV power knopje.
  4. Je kan nu testen of het werkt. 
  5. Druk op de stop knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 januari 2020

Done, geen verschil


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 30 januari 2020

Ik laat het nog eens onderzoeken, maar ben toch echt bang dat het aan het model Philips smart TV ligt. Zeker gezien het feit dat @Wim Kreuger hier ook last van had bij KPN. Welk model TV is het exact? Dan geef ik het door aan de specialisten!

Bedankt voor jullie medewerking en terugkoppelingen trouwens. Wordt echt gewaardeerd. :relaxed:


Ik had een 42PFL7008/K12 en heb nu een 43PUS6551/12. De eerste wilde helaas niet altijd goed starten, dus vervangen.

Maar ze hadden/hebben er allebei last van, zowel bij KPN als T-Mobile.

Het zou me niet verbazen, Philips een beetje kennende, dat die weer eens iets listigs hebben bedacht in hun firmware waardoor dit niet werkt.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 februari 2020
Jason schreef:

Ik laat het nog eens onderzoeken, maar ben toch echt bang dat het aan het model Philips smart TV ligt. Zeker gezien het feit dat @Wim Kreuger hier ook last van had bij KPN. Welk model TV is het exact? Dan geef ik het door aan de specialisten!

Bedankt voor jullie medewerking en terugkoppelingen trouwens. Wordt echt gewaardeerd. :relaxed:

Dag!

Hier ervaar ik hetzelfde probleem. Ik heb een Samsung tv, geen Philips. Gek dat dit soort problemen vaak eerst bij een ander worden gezocht...

Voor de duidelijkheid via de ab van T-Mobile kan ik via source niet schakelen (met de pijltjes toetsen) tussen de verschillende kanalen (HDMI1 of HDMI3 bijvoorbeeld). 

Lijkt me een bug in de Magneta ab? Dit probleem doet zich niet voor bij de ab van de tv.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 februari 2020
Pallie81 schreef:

Sorry maar kan er goed mee omgaan (nog maar 38 ;)

de knop werkt, alleen kan ik daarna niet met de cursortoetsen links en rechts schakelen. Dus het lijkt of de knoppen rondom de ok knop niet goed functioneren in source modus. Wanneer ik naar links of rechts wil, dan schakel in tussen de verschillende programma’s op het scherm achter de source pop up. 

Hier precies hetzelfde probleem… 

 

Lees alleen helaas nog geen oplossing?


Go, als een Samsung het ook doet, moeten we inderdaad toch maar naar jullie gaan kijken T-M!

Toch een bugje aan jullie kant lijkt me dan...


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 13 februari 2020

Hoi @MissMo, @Wim Kreuger en @Pallie81,

 

Nu er een ander TV merk bijgekomen is, is het inderdaad tijd om dit door te spelen aan de specialisten. Ik ga jullie klantnummers aan hen doorgegeven en uiteraard uitleggen wat de situatie is. Mag ik jullie alle 3 verzoeken om mij het exacte smart TV type toe te sturen. Behoudens dat het om Philips en Samsung gaat, is het belangrijk te snappen waarom wij een bug hebben in specifiek deze toestellen (en wellicht meerdere). 

Alvast hartstikke bedankt voor jullie medewerking, we gaan nu naarstig op zoek naar de boosdoener en een oplossing!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen