Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling uitzending gemist


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Bij het bekijken van een gemiste uitzending krijg ik geen ondertiteling via Teletekst. Tot voor kort had ik interactieve TV van KPN en daar was het wel mogelijk, hoe kan het dat dit bij T-Mobile niet gaat?

Beste antwoord door yalerta

@Netram 

Heel klein beetje technische uitleg.

Je geeft aan dat je van de ondertiteling via Teletekst gebruik maakt (888) De tekst wordt dan tijdens de uitzending direct met de beelden meegestuurd en over het getoonde beeld geprojecteerd.

2 gegevens stromen die op hetzelfde moment bij elkaar komen en op het scherm getoond worden.

Bij een opgenomen uitzending is deze “live” stream van teletekst 888 niet meer aanwezig.

Indien dit wel lukte zal KPN ervoor gezorgd hebben dat dat de tekst toch opgenomen werd en tijdens het afspelen weer toegevoegd kan worden.
Moderne apparatuur heeft de mogelijkheid om een los tekstbestand weer met het beeld samen te voegen.

Het t-mobile TV platform heeft die mogelijkheid op dit moment dus blijkbaar niet. Misschien dat het in het nieuwe TV platform dat naar verwachting in het eerste kwartaal van 2020 geïntroduceerd wordt het wel aanwezig is.

En als troost, ik heb het zojuist getest in de Ziggo TV app, ook daar is bij “gemist” terug kijken GEEN ondertiteling te krijgen op mijn PC, terwijl dit bij “live” kijken wel kan.

Als ik het mis heb met mijn veronderstelling hoor ik het graag van de meer kundige forum aanwezigen :thinking:  

Bekijk origineel

7 reacties

Glassertje
  • is een legendarische user
  • 890 reacties
  • 5 januari 2020

@Netram Waarschijnlijk omdat het een andere provider is?

 

Heb je wel ondertiteling bij reguliere uitzendingen?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 januari 2020

Bij reguliere uitzendingen is wel ondertiteling mogelijk.


Glassertje
  • is een legendarische user
  • 890 reacties
  • 5 januari 2020

Ik kan het helaas niet uittesten voor je. Ik heb geen tv van T-Mobile. Maar wellicht kan webcare hier antwoord op geven.

 

Een reactie van webcare kan 24/48 uur duren. De reacties gaan op volgorde van de berichten.


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • Antwoord
  • 5 januari 2020

@Netram 

Heel klein beetje technische uitleg.

Je geeft aan dat je van de ondertiteling via Teletekst gebruik maakt (888) De tekst wordt dan tijdens de uitzending direct met de beelden meegestuurd en over het getoonde beeld geprojecteerd.

2 gegevens stromen die op hetzelfde moment bij elkaar komen en op het scherm getoond worden.

Bij een opgenomen uitzending is deze “live” stream van teletekst 888 niet meer aanwezig.

Indien dit wel lukte zal KPN ervoor gezorgd hebben dat dat de tekst toch opgenomen werd en tijdens het afspelen weer toegevoegd kan worden.
Moderne apparatuur heeft de mogelijkheid om een los tekstbestand weer met het beeld samen te voegen.

Het t-mobile TV platform heeft die mogelijkheid op dit moment dus blijkbaar niet. Misschien dat het in het nieuwe TV platform dat naar verwachting in het eerste kwartaal van 2020 geïntroduceerd wordt het wel aanwezig is.

En als troost, ik heb het zojuist getest in de Ziggo TV app, ook daar is bij “gemist” terug kijken GEEN ondertiteling te krijgen op mijn PC, terwijl dit bij “live” kijken wel kan.

Als ik het mis heb met mijn veronderstelling hoor ik het graag van de meer kundige forum aanwezigen :thinking:  


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 januari 2020

Dank voor je reactie, heldere uitleg.


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 6 januari 2020

@Netram 

Nog even een kleine aanvulling.

Mijn Humax iHDR5200 recorder (geweldig apparaat) geeft van opname's en later afspelen wel de mogelijkheid om een ondertiteling te kiezen. Dus het blijkt technisch niet zo erg moeilijk te zijn om dit te bewerkstelligen.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 januari 2020

Dank voor je reactie.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen