Beantwoord
Amino/Aria 610 x Dolby 5.1
Brian (T-Mobile Moderator) schreef 8 maanden geleden:
Hi x , de nieuwe TV Box (Amino/Aria 610) heeft alleen een HMDI uitgang en deze ondersteunt ook geen AC3. De enige optie is ben ik bang dus echt via de optische uitgang.
Vraag
Is het inderdaad ook zo dat de Amino/Aria 610 x (let op de toegevoegde x) geen Dolby / AC3 ondersteunt via HDMI (de optische TOS link ontbreekt)?
Ik heb de HDMI aangesloten op mijn AV (Marantz 1604) en zie inderdaad altijd alleen maar stereo inkomend signaal, ook wanneer AC3 is geselecteerd in menu Amino/Aria 610 x
In het menu van de Amino/Aria 610 x kun je wel kiezen voor AC3.
Is er een relatie met beschibaarheid van T-Mobile eigen POP's of via KPN's wholesale?
Vraag: is er wel Dolby 5.1 met de settop box met hard disk?
Opmerking:
1. Wat een matige kwaliteit van Amino/Aria 610 x en afstandsbediening, het goedkoopste van het goedkoopste (voor de inkopers van T-Mobile Thuis).
Gelukkig een 1 jarig contract afgesloten, daarna zien wij wel weer.
2. Welke settop box je ontvangt weet je pas als je de doos open maakt, daardoor kun je niet van tevoren de juiste user guide selecteren.
Hi x , de nieuwe TV Box (Amino/Aria 610) heeft alleen een HMDI uitgang en deze ondersteunt ook geen AC3. De enige optie is ben ik bang dus echt via de optische uitgang.
Vraag
Is het inderdaad ook zo dat de Amino/Aria 610 x (let op de toegevoegde x) geen Dolby / AC3 ondersteunt via HDMI (de optische TOS link ontbreekt)?
Ik heb de HDMI aangesloten op mijn AV (Marantz 1604) en zie inderdaad altijd alleen maar stereo inkomend signaal, ook wanneer AC3 is geselecteerd in menu Amino/Aria 610 x
In het menu van de Amino/Aria 610 x kun je wel kiezen voor AC3.
Is er een relatie met beschibaarheid van T-Mobile eigen POP's of via KPN's wholesale?
Vraag: is er wel Dolby 5.1 met de settop box met hard disk?
Opmerking:
1. Wat een matige kwaliteit van Amino/Aria 610 x en afstandsbediening, het goedkoopste van het goedkoopste (voor de inkopers van T-Mobile Thuis).
Gelukkig een 1 jarig contract afgesloten, daarna zien wij wel weer.
2. Welke settop box je ontvangt weet je pas als je de doos open maakt, daardoor kun je niet van tevoren de juiste user guide selecteren.
Beste antwoord door Sander
Hoi @jmlka52 ,
Ik denk graag mee! Dolby zou zeker mogelijk moeten zijn. Op welke zenders dit precies wordt doorgegeven en of er verschil zit in ODF/WBA ga ik navragen.
Je geeft aan dat je de Marantz via HDMI hebt aangesloten. Hoe krijgt de TV dan beeld? Er is maar 1 HDMI uitgang op de Aria. Kun je mij vertellen hoe de kabels precies lopen?
Ik knipplak hier een stukje uitleg van mijn collega:
Verder help ik je graag zodat je tevreden bent met onze TV. Alle begin is even wennen en wellicht zijn er opties waar je nog niet bekend mee bent. Ik heb iets naar je opgestuurd. Reken op 5 werkdagen voordat het op de deurmat valt. Ik hoop dat dat goed bevalt. Verder: stel je vragen en ik zorg ervoor dat je noooooit meer weg wilt! đ
Bekijk origineelIk denk graag mee! Dolby zou zeker mogelijk moeten zijn. Op welke zenders dit precies wordt doorgegeven en of er verschil zit in ODF/WBA ga ik navragen.
Je geeft aan dat je de Marantz via HDMI hebt aangesloten. Hoe krijgt de TV dan beeld? Er is maar 1 HDMI uitgang op de Aria. Kun je mij vertellen hoe de kabels precies lopen?
Ik knipplak hier een stukje uitleg van mijn collega:
Wanneer een TV aangesloten zit via een HDMI kabel op onze TV-Box en aangeeft dat deze stereo ondersteunt, wordt automatisch stereo geselecteerd. Ongeacht of de TV andere protocollen snapt zoals Dolby AC3 & DTS. Dit is zo ingesteld om problemen te voorkomen met TV's die Dolby niet ondersteunen. Wanneer je de TV-Box op een versterker aansluit via een HDMI of SPDIF optische kabel heb je deze beperking niet en kan je dus wel Dolby AC3 gebruiken als de versterker dit ondersteunt.
Mijn advies zou zijn om de HDMI passtrough functionaliteit van de versterker te gebruiken als je de TV Box niet rechtstreeks op de versterker aansluit. Als je deze mogelijkheid niet hebt is een SPDIF optische kabel de enige mogelijkheid om een Dolby signaal te krijgen. Ik hoop dat ik jullie zo van meer duidelijkheid heb kunnen voorzien!
Verder help ik je graag zodat je tevreden bent met onze TV. Alle begin is even wennen en wellicht zijn er opties waar je nog niet bekend mee bent. Ik heb iets naar je opgestuurd. Reken op 5 werkdagen voordat het op de deurmat valt. Ik hoop dat dat goed bevalt. Verder: stel je vragen en ik zorg ervoor dat je noooooit meer weg wilt! đ
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.