Beantwoord
Nieuwe tv kastjes
Wij hebben 2 nieuwe tv kastjes gekregen.sindsdien hebben we een storend beeld en een tergend langzame wissel van kanaal.nooit eerder gehad.
Er is een monteur van Gideon langs geweest die zonder enig overleg de router gereset heeft waardoor alle wachtwoorden zoek waren en ons net werk om zeep,
Volgens de klanten diens had dit voorkomen kunnen worden door alles instellingen op te slaan en terug te zetten.
De technische man van ons is vijf uur bezig geweest alles in te regelen.
We hebben de oude apparatuur terug gestuurd,We krijgen nu dreig brieven of we 180 euro moeten gaan betalen.Het ontvangstbewijs hebben we ingescand maar de klanten service is overbelast en het kan langer dan zes dagen duren voordat die verwerkt is.
Percies de termijn die nodig is om te reageren.
Volgens de man van Gideon waren de nieuwe kastjes niet met de juiste software uitgerust en zouden we nieuwe kastjes krijgen,
Tot op heden krijgen wij mails dat de kastjes onderweg zijn echter de klantenservice wist te vertellen dat er een grote storing is met verzenden.
Een zoektocht op internet leerde mij dat de nieuwe TV kastjes al de laatste versie software bevatten.
De klantenservice kan niets meer doen dan excuses maken.
Maar ondertussen stoort de TV als een vertraagde b film.
Is er iemand in het forum die ervaring heeft met nieuwe kastjes die wel werken en of ervaring heeft met mensen die er verstand van hebben waarom eerst iets werkt en na nieuwe kastjes niet.
Inmiddels heb ik een klacht neer gelegd bij de autoriteit consument en veiligheid de voormalige Opta en gewezen op de monopolie positie van grote providers.
Daarnaast moet ik om aan goede kwaliteit te komen die er eerst was en dreigende extra kosten
mijn rechtbijstandsverzekering inschakelen,Zijn er mensen in het Forum die daar ervaring mee hebben.
Er is een monteur van Gideon langs geweest die zonder enig overleg de router gereset heeft waardoor alle wachtwoorden zoek waren en ons net werk om zeep,
Volgens de klanten diens had dit voorkomen kunnen worden door alles instellingen op te slaan en terug te zetten.
De technische man van ons is vijf uur bezig geweest alles in te regelen.
We hebben de oude apparatuur terug gestuurd,We krijgen nu dreig brieven of we 180 euro moeten gaan betalen.Het ontvangstbewijs hebben we ingescand maar de klanten service is overbelast en het kan langer dan zes dagen duren voordat die verwerkt is.
Percies de termijn die nodig is om te reageren.
Volgens de man van Gideon waren de nieuwe kastjes niet met de juiste software uitgerust en zouden we nieuwe kastjes krijgen,
Tot op heden krijgen wij mails dat de kastjes onderweg zijn echter de klantenservice wist te vertellen dat er een grote storing is met verzenden.
Een zoektocht op internet leerde mij dat de nieuwe TV kastjes al de laatste versie software bevatten.
De klantenservice kan niets meer doen dan excuses maken.
Maar ondertussen stoort de TV als een vertraagde b film.
Is er iemand in het forum die ervaring heeft met nieuwe kastjes die wel werken en of ervaring heeft met mensen die er verstand van hebben waarom eerst iets werkt en na nieuwe kastjes niet.
Inmiddels heb ik een klacht neer gelegd bij de autoriteit consument en veiligheid de voormalige Opta en gewezen op de monopolie positie van grote providers.
Daarnaast moet ik om aan goede kwaliteit te komen die er eerst was en dreigende extra kosten
mijn rechtbijstandsverzekering inschakelen,Zijn er mensen in het Forum die daar ervaring mee hebben.
Beste antwoord door Brian
Hi @Peter1956Dordrecht , graag gedaan hoor en ik snap je frustratie. Je geeft aan dat er een technisch iemand zou moeten zijn die het geheel overziet, in dit geval ben ik dat 😉 We kunnen op afstand het één en ander zien, bijvoorbeeld wat de kwaliteit van de TV uitzendingen (stream) is maar dit zegt niets over de oorzaak. Bij bijna alle klachten is het een kwestie van oorzaken uitsluiten. Dat het voorheen zonder problemen werkte zegt niets over waarom het nu niet meer werkt. Dus dan wordt het alles nalopen zoals ik bij jou ook begonnen ben tot we de oorzaak boven water hebben.
Als de resets en het wisselen van TV Box geen effect heeft dan gaan we verder naar de kabels en in dit geval de switch. Is het mogelijk om deze er tussenuit te halen en de TV Box rechtstreeks op de modem te testen? En om welk merk en type switch gaat het? Heb je deze als eigen modem aangesloten of achter ons modem? Ja kan het beste terug gaan naar de basis, dus modem > netwerkkabel op poort 3 of 4 > TV Box. Dit is de "standaard" opstelling en zou zonder problemen moeten werken. Als dit niet het geval is dan kan ik eventueel een monteur bij je langs sturen. Werkt de basis opstelling goed? Dan kan je wat anders aansluiten, bijvoorbeeld de switch, een eigen modem of de getrokken kabel. Zou kan je alles afgaan tot je achterhaald hebt wat de mogelijke oorzaak is.
Bekijk origineelAls de resets en het wisselen van TV Box geen effect heeft dan gaan we verder naar de kabels en in dit geval de switch. Is het mogelijk om deze er tussenuit te halen en de TV Box rechtstreeks op de modem te testen? En om welk merk en type switch gaat het? Heb je deze als eigen modem aangesloten of achter ons modem? Ja kan het beste terug gaan naar de basis, dus modem > netwerkkabel op poort 3 of 4 > TV Box. Dit is de "standaard" opstelling en zou zonder problemen moeten werken. Als dit niet het geval is dan kan ik eventueel een monteur bij je langs sturen. Werkt de basis opstelling goed? Dan kan je wat anders aansluiten, bijvoorbeeld de switch, een eigen modem of de getrokken kabel. Zou kan je alles afgaan tot je achterhaald hebt wat de mogelijke oorzaak is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.