Skip to main content
Beantwoord

Geen dolby digital meer sinds 3 weken


Ik krijg sinds een paar weken ineens geen digitaal geluid meer uit mijn setupbox 510.

Ik heb zelf geen instellingen veranderd, dus vrees dat er met een update iets is veranderd.

Lees ook overal dat er nieuwe boxen zijn.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Beste antwoord door MiKa1967

Goedenmorgen!

Probleem lijkt opgelost. Hem box aangesloten (en geïnstalleerd) op andere (een non HDCP 2.2 ) hdmi poort op mijn receiver. Nu werkt het weer.

Vermoed dat een update van mijn receiver is gewijzigd heeft in het HDCP protocol.

Anyway... Opgelost (at last)
Bekijk origineel

12 reacties

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 8 januari 2019
Hi @MiKa1967, ik geef je graag meer informatie! De nieuwe TV Boxen bieden we al aan sinds begin vorig jaar (bij nieuwe bestellingen). Dat jouw TV Box opeens geen digitaal geluid meer weergeeft is wel vreemd als je zelf helemaal niets veranderd hebt. Maak je toevallig gebruik van een nieuwe TV of heb je er een versterker tussen geplaatst? Zo niet zou je dan de instellingen van de TV Box eens willen controleren? Staat de output van de TV Box op AC3? Ik hoor het graag!

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 januari 2019
Hi Brian,

Niets veranderd, geen aansluiting gewijzigd of wat dan ook. Omdat ik 3 boxen heb, heb ik ook een andere geprobeerd, maar zelfde.

Instellingen wel 10 keer gecontroleerd, maar nog staat gewoon op AC3

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 januari 2019
Geluid ging overigens over optische kabel naar mijn versterker, kan het zijn dat die optie softwarematig is komen te vervallen?

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 11 januari 2019
Hi @MiKa1967, het is mij niet bekend dat we dit aangepast hebben maar je gaat het haast denken. Ik heb de vraag uitgezet bij onze technische dienst en ik kom er begin volgende week bij je op terug!

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 14 januari 2019
Hi @MiKa1967, onze technische dienst heeft een probleem ontdekt met je demping (de aansluiting vanaf de centrale naar je modem) en we gaan een monteur bij je langs sturen om dit verhelpen!

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 januari 2019
Ah dat is mooi, nou ja niet helemaal dan, maar wel dat er iets gevonden is.

Zag van het weekend al een verzoek van Gideon binnenkomen.

Dank tot zo ver

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 januari 2019
Helaas dat niet de oplossing. Monteur heeft nieuw modem geplaatst, TV had hij geen verstand van.

Maar nog altijd op alle kanalen pcm stereo. 😏

Vrees toch de ondersteuning van optische uitgaan door jullie is uitgeschakeld.

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 11 februari 2019
Hey Mika,
Zo te zien is jouw berichtje door onze inbox geglipt. Excuses hiervoor! Ik vroeg me af of je nog steeds het bovenstaande probleem ervaart?

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 februari 2019
Ja, nog altijd geen dolby digital op al mijn televisies. 😞

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 15 februari 2019
Hi @MiKa1967, wat balen dat de problemen met het geluid nog steeds spelen. Ik laat onze technische dienst hier nogmaals naar kijken!

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2019
Goedenmorgen!

Probleem lijkt opgelost. Hem box aangesloten (en geïnstalleerd) op andere (een non HDCP 2.2 ) hdmi poort op mijn receiver. Nu werkt het weer.

Vermoed dat een update van mijn receiver is gewijzigd heeft in het HDCP protocol.

Anyway... Opgelost (at last)

Edwin_H
  • Oud Moderator
  • 42 reacties
  • 20 februari 2019
Hoi @MiKa1967

Ik ben heel erg blij om te lezen dat het opgelost is! Bedankt voor de update!

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen