Beantwoord
Zichttermijn van 2 weken
Ik vraag me af waarom jullie een zichttermijn van 2 weken hanteren vanaf moment van bestellen.
Wat heb ik eraan als ik pas 30 dagen later wordt aangesloten? Op wat heb ik dan zicht?
Ja met een mobiele abonnement begrijp ik het. Daar gaat het alleen om het bereik. En als het bereik slecht is dan kan je alsnog opzeggen buiten je zicht termijn.
Maar met televisie heb je te maken met meerdere factoren. Bijv of je tevreden bent met de decoder, de functies, de tv anywhere app, de beeldkwaliteit etc.
Waarom geven jullie de klant geen kans om deze zaken te testen om vervolgens een besluit te nemen of men tevreden is. Bij ziggo doen ze dit wel en ik vind dit wel zo eerlijk en servicegericht. Wettelijk gezien leveren jullie een dienst ja en geldt het moment van bestellen.
Maarja ik zit nu met een product waar ik absoluut niet tevreden mee ben en ik zit eraan vast voor een jaar. Dit klopt toch niet helemaal? Ik kan toch pas beslissen als ik het daadwerkelijk heb gezien?
Wat heb ik eraan als ik pas 30 dagen later wordt aangesloten? Op wat heb ik dan zicht?
Ja met een mobiele abonnement begrijp ik het. Daar gaat het alleen om het bereik. En als het bereik slecht is dan kan je alsnog opzeggen buiten je zicht termijn.
Maar met televisie heb je te maken met meerdere factoren. Bijv of je tevreden bent met de decoder, de functies, de tv anywhere app, de beeldkwaliteit etc.
Waarom geven jullie de klant geen kans om deze zaken te testen om vervolgens een besluit te nemen of men tevreden is. Bij ziggo doen ze dit wel en ik vind dit wel zo eerlijk en servicegericht. Wettelijk gezien leveren jullie een dienst ja en geldt het moment van bestellen.
Maarja ik zit nu met een product waar ik absoluut niet tevreden mee ben en ik zit eraan vast voor een jaar. Dit klopt toch niet helemaal? Ik kan toch pas beslissen als ik het daadwerkelijk heb gezien?
Beste antwoord door TAVL
Goedemorgen @MarfD ,
Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! Zeer goede suggestie en door meerdere geroepen. Het is een wettelijke regel en gaat bij alle glas/DSL partijen op deze wijze. In die zin is de kabel (Ziggo) gemakkelijker, dan een DSL of glasaansluiting. Het is daarmee niet een gemakkelijke vergelijk. Op de kabel is er maar 1 speler actief. Deze heeft de controle over netwerk en services. Daarmee kunnen ze alles prima bouwen, inrichten en onderhouden zoals zij dat willen.
In het land van DSL en glas werkt dit anders. Je hebt een netwerkprovider - Reggefiber/KPN - en serviceproviders. Deze serviceproviders kunnen services afnemen via andere serviceproviders of een eigen netwerk op de infra van de netwerkprovider bouwen. Kort gezegd; het is ingewikkelder. Zeker als je ook nog mee moet nemen dat de serviceproviders ook moeten samenwerken bij overstappen. Daar zit ook de crux. Er zijn heel wat stappen en partijen nodig om een verbinding tot stand te brengen. Daarmee is de standaard dat ze dit kostbare proces pas in laten gaan als de "zicht"termijn is verlopen. Deze periode is in dit geval meer bedoeld om uit te zoeken wie de partij is en wat ze bieden. Je kunt hierbij al veel te weten komen via een website of community. Het daadwerkelijk thuis proberen van het product is daarbij helaas dus niet mogelijk. Wel kun je afstand nemen van de "zicht"termijn.
Volgens mij hebben ze in veel T-Mobile winkels wel een demodisplay en decoder. Daar zou je het product kunnen bekijken. (webcare, kunnen jullie dit bevestigen? Anders wellicht goed idee?).
Welnu, ik begrijp dat het product tegen lijkt te vallen. Soms zijn er simpele oplossingen of antwoorden die je verder kunnen helpen. Waar loop je precies tegen aan? Wellicht kunnen we - als medegebruikers - je verder helpen?
Nogmaals welkom bij T-Mobile.
Bekijk origineelAllereerst welkom bij T-Mobile Thuis! Zeer goede suggestie en door meerdere geroepen. Het is een wettelijke regel en gaat bij alle glas/DSL partijen op deze wijze. In die zin is de kabel (Ziggo) gemakkelijker, dan een DSL of glasaansluiting. Het is daarmee niet een gemakkelijke vergelijk. Op de kabel is er maar 1 speler actief. Deze heeft de controle over netwerk en services. Daarmee kunnen ze alles prima bouwen, inrichten en onderhouden zoals zij dat willen.
In het land van DSL en glas werkt dit anders. Je hebt een netwerkprovider - Reggefiber/KPN - en serviceproviders. Deze serviceproviders kunnen services afnemen via andere serviceproviders of een eigen netwerk op de infra van de netwerkprovider bouwen. Kort gezegd; het is ingewikkelder. Zeker als je ook nog mee moet nemen dat de serviceproviders ook moeten samenwerken bij overstappen. Daar zit ook de crux. Er zijn heel wat stappen en partijen nodig om een verbinding tot stand te brengen. Daarmee is de standaard dat ze dit kostbare proces pas in laten gaan als de "zicht"termijn is verlopen. Deze periode is in dit geval meer bedoeld om uit te zoeken wie de partij is en wat ze bieden. Je kunt hierbij al veel te weten komen via een website of community. Het daadwerkelijk thuis proberen van het product is daarbij helaas dus niet mogelijk. Wel kun je afstand nemen van de "zicht"termijn.
Volgens mij hebben ze in veel T-Mobile winkels wel een demodisplay en decoder. Daar zou je het product kunnen bekijken. (webcare, kunnen jullie dit bevestigen? Anders wellicht goed idee?).
Welnu, ik begrijp dat het product tegen lijkt te vallen. Soms zijn er simpele oplossingen of antwoorden die je verder kunnen helpen. Waar loop je precies tegen aan? Wellicht kunnen we - als medegebruikers - je verder helpen?
Nogmaals welkom bij T-Mobile.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.