Beantwoord
Dolby Digital / AC3 over HDMI naar receiver
Hallo,
Ik heb een Entone 510b box. Deze stuurt het Dolby Digital-signaal alleen via de optische uitgang, niet via HDMI (wat al mijn andere apparatuur wel doet).
Mijn receiver (SONOS) heeft maar 1 optische ingang en die is aangesloten op de tv, dus dit is een probleem: ik wil niet steeds stekkertjes wisselen.
Nu lees ik dat er ook een nieuwe box door T-mobile wordt geleverd: de Aria. Stuurt deze wel Dolby Digital over HDMI? En zo ja, hoe kom je aan zo'n box?
Gr. Jasper
Ik heb een Entone 510b box. Deze stuurt het Dolby Digital-signaal alleen via de optische uitgang, niet via HDMI (wat al mijn andere apparatuur wel doet).
Mijn receiver (SONOS) heeft maar 1 optische ingang en die is aangesloten op de tv, dus dit is een probleem: ik wil niet steeds stekkertjes wisselen.
Nu lees ik dat er ook een nieuwe box door T-mobile wordt geleverd: de Aria. Stuurt deze wel Dolby Digital over HDMI? En zo ja, hoe kom je aan zo'n box?
Gr. Jasper
Beste antwoord door Brian
Hi @rikhettema @djdirkj, inmiddels heb ik meer informatie:
Wanneer een TV aangesloten zit via een HDMI kabel op onze TV-Box en aangeeft dat deze stereo ondersteunt, wordt automatisch stereo geselecteerd. Ongeacht of de TV andere protocollen snapt zoals Dolby AC3 & DTS. Dit is zo ingesteld om problemen te voorkomen met TV's die Dolby niet ondersteunen. Wanneer je de TV-Box op een versterker aansluit via een HDMI of SPDIF optische kabel heb je deze beperking niet en kan je dus wel Dolby AC3 gebruiken als de versterker dit ondersteunt.
Mijn advies zou zijn om de HDMI passtrough functionaliteit van de versterker te gebruiken als je de TV Box niet rechtstreeks op de versterker aansluit. Als je deze mogelijkheid niet hebt is een SPDIF optische kabel de enige mogelijkheid om een Dolby signaal te krijgen. Ik hoop dat ik jullie zo van meer duidelijkheid heb kunnen voorzien!
Bekijk origineelWanneer een TV aangesloten zit via een HDMI kabel op onze TV-Box en aangeeft dat deze stereo ondersteunt, wordt automatisch stereo geselecteerd. Ongeacht of de TV andere protocollen snapt zoals Dolby AC3 & DTS. Dit is zo ingesteld om problemen te voorkomen met TV's die Dolby niet ondersteunen. Wanneer je de TV-Box op een versterker aansluit via een HDMI of SPDIF optische kabel heb je deze beperking niet en kan je dus wel Dolby AC3 gebruiken als de versterker dit ondersteunt.
Mijn advies zou zijn om de HDMI passtrough functionaliteit van de versterker te gebruiken als je de TV Box niet rechtstreeks op de versterker aansluit. Als je deze mogelijkheid niet hebt is een SPDIF optische kabel de enige mogelijkheid om een Dolby signaal te krijgen. Ik hoop dat ik jullie zo van meer duidelijkheid heb kunnen voorzien!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.