Beantwoord
Unable to connect to DHCP server - foutmelding op TV
Bij het installeren van de tv, krijg ik de foutmelding Unable to connect to DHCP server. Het modem heeft al een reset gekregen, tv kastje van het stroom, andere kabel geprobeerd.
De kabel zit in het ITV poortje en internet werkt wel gewoon.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
De kabel zit in het ITV poortje en internet werkt wel gewoon.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Beste antwoord door Sander
Hi Annamag,
Welkom op onze Community! Je bent op de juiste plek voor dit soort zaken. Het is nu een puzzeltje geworden. We gaan nu uitsluiten waar het aan ligt. En oplossen natuurlijk, want TV kijken is beter dan puzzelen. ;)
Het kan liggen aan de poort van het modem. Misschien is LAN 4 niet zo lekker, wil je LAN 3 eens proberen? Ook wil een fabrieksreset van het modem ook wel eens helpen om het modem weer helemaal bij de les te krijgen. Het kan aan de kabel liggen, een draadbreuk is zo gebeurd. Kun je testen met een andere kabel? Het kan aan de TV Box liggen, ook al is deze nieuw. Heb je toevallig twee TV Boxen en kun je deze omwisselen? Speelt het op slechts één box, dan gaan we die natuurlijk vervangen.
Misschien een rare vraag, maar je internet werkt wel goed toch? Of zijn misschien alle diensten weggevallen?
Tot slot wil ik ook nog verwijzen naar ons topic over foutmeldingen op de TV Box. Hierin staan de meest voorkomende meldingen en hoe je deze kunt verhelpen.
Houd je ons/mij op de hoogte? 🙂
Bekijk origineelWelkom op onze Community! Je bent op de juiste plek voor dit soort zaken. Het is nu een puzzeltje geworden. We gaan nu uitsluiten waar het aan ligt. En oplossen natuurlijk, want TV kijken is beter dan puzzelen. ;)
Het kan liggen aan de poort van het modem. Misschien is LAN 4 niet zo lekker, wil je LAN 3 eens proberen? Ook wil een fabrieksreset van het modem ook wel eens helpen om het modem weer helemaal bij de les te krijgen. Het kan aan de kabel liggen, een draadbreuk is zo gebeurd. Kun je testen met een andere kabel? Het kan aan de TV Box liggen, ook al is deze nieuw. Heb je toevallig twee TV Boxen en kun je deze omwisselen? Speelt het op slechts één box, dan gaan we die natuurlijk vervangen.
Misschien een rare vraag, maar je internet werkt wel goed toch? Of zijn misschien alle diensten weggevallen?
Tot slot wil ik ook nog verwijzen naar ons topic over foutmeldingen op de TV Box. Hierin staan de meest voorkomende meldingen en hoe je deze kunt verhelpen.
Houd je ons/mij op de hoogte? 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.