LvZ_030 schreef:
ik Heb inderdaad de Zyxel modem, op de eerste gele 2,5G poort zit de kabel voor de TV.
op de 1e gewone 2,5G poort zit de Cat6 cabel rechtstreeks op het moederbord van de pc.
??? Je zegt op de eerste gele zit de TV, vervolgens zeg je dat op de eerste de PC zit?
De eerste gele poort op de Zyxel is een 2,5Gbps poort. Ik zou de TV niet daarop zetten want dit is ook echt de ENIGE 2,5Gbps poort voor je interne netwerk. De andere 3 gele poorten zijn 1Gbps !! TV heeft geen 2,5Gbps nodig dus die zou ik gewoon op poort 2, 3 of 4 zetten.
LvZ_030 schreef:
ik ben in het bezit van een switch, maar die gebruik ik niet om de verbinding te testen.
Op zich zou je na het testen de switch weer beter op die eerste gele (2,5Gbps) poort kunnen zetten. Want die andere zijn dus 1Gbps. Maar voor het testen kun je de PC even direct op de eerste poort zetten
LvZ_030 schreef:
Het gaat rechtstreeks vanaf de modem naar het moederbord, het gaat om dit moederbord: MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI
Als je de LAN aansluiting direct op het moederbord gebruikt dan zou die wel 5Gbps aan moeten kunnen. Je moet dus even met een browser inloggen op 192.168.1.1 (invullen in het URL vakje). De inloggegevens staan achterop de router. Je gaat daarna naar systeeminformatie en dan zie je de WAN en 4 LAN poorten in een tekeningetje staan. Daar zie je dan de link-snelheden. Welke snelheden staan er allemaal bij (als je dus je PC op LAN 1 hebt zitten).