Op 28-04 heb ik een nieuw contract afgesloten voor glasvezel op ons nieuwe adres. De monteur kon pas op 09-05 komen (wel jammer want we moesten dus al het klussen zonder mijn slimme speakers doen, ook maar zo saai dan, haha). Op 09-05 was de monteur er (Guidion). Hij gaf aan dat er een dood vliegje??? in de aansluiting zat. Prima, hij alles aangesloten, mijn nummer moeten geven en hij zou mij dan bellen als hij zijn magie in de wijkcentrale had laten zien.
15 minuten later belde hij met de vraag of het werkte. En ja hoor, alles groen. 1.1gbps (zelfs meer dan mijn abonnement, mooi!).
Hij in zijn gebrekkige Engels dan iets in de zin van ‘dat was ‘m dan, veel plezier ermee!.
Gelijk de speakers aangezet en even wat geklust. Heen en weer naar de doe-het-zelf winkel gegaan en gegeten in mijn oude woning en bij terugkomst geen internet meer. LOS lampje brandde rood, PON was ‘uit’.
Op zaterdag een afspraak kunnen maken voor gisteren, 13 mei. Monteur van Guidion kwam er niet uit. Hij gaf aan dat de lijn goed was aangelegd thuis. In het wijkcentrum was ‘mijn’ aansluiting leeg. Mijn verbinding zat opeens op een andere plek. We weten niet of dat de monteur van vrijdag was. Hij had hem weer op de goede poort gezet en toen stopte LOS met branden. PON ging knipperen.
Geen verbinding. Hij dus naar huis. Nu is het doorgezet naar Open Dutch Fiber. Die neemt dan contact met mij op binnen 5 werkdagen. Dat gaat natuurlijk niet meer voor het weekend worden.
Ik heb dus op 28 april glasvezel afgenomen en nu, ruim twee weken later kan ik nog steeds niets. Ik zit eraan te denken om mijn abonnement op te zeggen, en dan toch maar naar Ziggo te gaan. Lagere upload met hogere prijzen, maar daar is het een vinger knip en ik ben verbonden.
Om op de titel van de topic in te gaan: hoe kan dit? Het werkte gewoon een paar uur… De vorige bewoners hebben ook Odido glasvezel gehad. Geen problemen gaven zij aan. Morgen en overmorgen gaan wij verhuizen. Super rot dat we dus nog steeds niets met internet kunnen. Voor mijn werk moet ik nu steeds naar mijn ‘oude’ huis en dan pendelen. Wel een voucher gehad voor onbeperkt mobiel internet… maar dat heb ik al. Een hotspot kan ik niet met al mijn apparaten delen, er zit een max aan. Daarnaast gaat mijn batterij snel leeg.
Ik hoor graag of er meerdere mensen zijn die dit meegemaakt hebben en wat dan de oorzaak was. De aansluiting is goed, want het heeft gewoon gewerkt. De monteur gaf nog aan dat, omdat mijn aansluiting op de verkeerde poort zat, de ONT misschien in de war was. Dan is het toch gewoon even een reset (van afstand)? Ik lees hier ook veel andere problemen met (nieuwe) aansluitingen.