Skip to main content
Beantwoord

Geen internet - router internet lampje rood en PON lampje knippert

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemiddag, 

Sinds gister doet mijn internet (vast/wifi) het niet meer. Ik heb een Zyxel T56 met glasvezel (huawei kastje); het internetlampje op de router knippert rood, en het PON lampje op het Huawei kastje knippert groen. 

Wat ik al heb geprobeerd:

• Router van de stroom 
  • Router en Huawei kastje van de stroom → vervolgens Huawei kastje weer aangezet en na 30 seconden de router weer
  • Router gereset
  • Gekeken of de kabel goed zitten. 

Op internet zie ik dat het knipperende PON lampje i.c.m. het rode internet lampje vaker voorkomt met als mogelijke oorzaak een ‘stoorzender’ in de buurt, of een losse kabel in de wijkkast.

@Odido kunnen jullie misschien zien wat voor probleem er speelt?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door KajE

Dag Teresa,

Het internet doet het weer dus de problemen lijken verholpen te zijn. 

Dank!

Bekijk origineel

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 14 mei 2025

Hi ​@KajE, welkom op onze community!

Thanks voor je heldere uitleg en wat fijn dat je zelf al zoveel geprobeerd hebt, top! Ik wil dit graag verder voor je nakijken in ons systeem om te zien wat er precies speelt en of er bijvoorbeeld al een ticket voor openstaat. Zou je daarvoor nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan kan ik direct voor je aan de slag en hopelijk snel duidelijkheid geven. Laat maar weten zodra dat gelukt is, dan duik ik er gelijk voor je in!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 mei 2025

Hai Tommie,

Dank voor je reactie!

Ik heb dit aangevuld in mijn profielinstellingen. 

Overigens heb ik gisteravond telefonisch contact gehad met support van Odido over dit issue. 

Zij hebben dit doorgezet naar de technische dienst. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14631 reacties
  • 15 mei 2025

Top dat je je profiel hebt aangevuld dankjewel daarvoor ​@KajE! En fijn om te horen dat je gisteravond al even contact hebt gehad met onze support. Goed dat het inmiddels is doorgezet naar de technische dienst, die gaat er zo snel mogelijk mee aan de slag.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben of iets anders tegenkomen, laat het gerust weten. Ik houd het voor je in de gaten!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 mei 2025

Hai Tommie, 

Kun je misschien zien wat de statusnvan de afhandeling is? We hebben de afgelopen dagen niks meer gehoord.

Dank!

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2393 reacties
  • 17 mei 2025

Hoi ​@KajE, ik wil dit graag direct voor je nakijken! In je profiel zie ik alleen een andere geboortedatum staan. Zou je dit willen aanpassen naar de geboortedatum die bij ons bekend is? Dan kan ik meteen de informatie met je delen! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 mei 2025

Hi Ishana,

Heb het aangepast.

Dank!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • 19 mei 2025

@KajE Hartstikke bedankt! 

Ik help je natuurlijk gelijk verder, ik kan mij voorstellen dat je benieuwd bent of er al meer bekend is. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik lees in het ticket van de technische dienst dat er een sprake is van een stoorzender in het netwerk. Hierdoor ervaren meerdere klanten, waaronder jijzelf problemen in deze regio. De stoorzender is nog niet gevonden, maar mijn collega’s zijn er druk mee bezig om deze op te sporen en de verbinding weer te herstellen. Wanneer dit is gebeurd volgt er een update in het ticket. 

Je mag mij natuurlijk altijd om een update vragen. Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

Misschien val ik in de herhaling, maar in de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder diensten zit. Ik stuur je daarom graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt de code meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en je andere apparaten koppelen. Op die manier ben je in ieder geval online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken?

Heb je vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Geef het vooral aan, ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 21 mei 2025

Dag Teresa,

Het internet doet het weer dus de problemen lijken verholpen te zijn. 

Dank!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen