Beste lezer,
Na heel veel ellende met de aansluitdatum van ons glasvezel internet 1 Gbit/s (ik had eigenlijk gelijk moeten zeggen laat maar zitten)
Is er door Guidion een aansluiting gemaakt waarbij gelijk verteld werd dat het ont kastje wat geplaats is een verouderd type was en waarschijnlijk problemen zou geven maar dat ze er druk mee bezig waren deze te vervangen voor een nokia ont kast.
Dus vanaf dat wij aangesloten zijn hebben wij al dat heel veel internet pagina's langzaam laden en online spellen vaak vast lopen.
Ook is het zo dat Disney channel vooral avonds gaat bufferen wat erg irritant is.
Al deze problemen heb ik ook op mijn Pc die gewoon via een utp kabel is aangesloten.
Omdat wij totaal niets meer hoorden van Odido en Guidion heb ik 14 april maar eens gebeld met jullie en voor te leggen wat er aan de hand is en wanneer hier wat aan gedaan werd.
De jonge man heeft het een en ander uitgezocht en geprobeerd de ont te zoeken wat gelijk bij hem een storing aangaf en vertelde mij dat ik de ONT NIET van het stoom mocht halen omdat deze dan zo goed als zeker niet meer op zou starten.
Hij heeft mij in de wacht gezet om te overleggen met de technische dienst en vertelde mij hierna dat er binnen 14 dagen een monteur langs zou komen om een nieuwe Nokia Ont te plaatsen omdat dit zeker het probleem zou zijn.
Helaas weer niets gehoord dus 30 april weer gebeld en uitgelecht wat er aan de hand is en er werd een spoed ticket aangemaakt om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.
Ook hier helaas niet van gehoord vandaag weer gebeld en nu word het verhaal dat ik alles van het netwerk moet halen geen wifi mag gebruiken en maar kabels moet gaan aanleggen om te kijken of het dan beter word?
Ik heb aan de medewerker verteld dat dit natuurlijk wel erg raar is jullie weten wat het probleem is ik mag de ONT niet van het stroom halen? en ik moet kabels gaan leggen om tv te kunnen kijken?
De vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze me heel goed begreep maar dat jullie technische dienst dit zo aangaf.
U snap natuurlijk wel dat ik met deze onzin niets kan en dat ik hier niet blij mee ben.
Graag zie ik nu op korte termijn een oplossing.
Met nu nog vriendelijke groet R Tromper