Skip to main content

Glasvezel internet verbinding valt regelmatig weg en internet pagina's laden langzaam.

Beste lezer,

Na heel veel ellende met de aansluitdatum van ons glasvezel internet 1 Gbit/s (ik had eigenlijk gelijk moeten zeggen laat maar zitten)

Is er door Guidion een aansluiting gemaakt waarbij gelijk verteld werd dat het ont kastje wat geplaats is een verouderd type was en waarschijnlijk problemen zou geven maar dat ze er druk mee bezig waren deze te vervangen voor een nokia ont kast.
Dus vanaf dat wij aangesloten zijn hebben wij al dat heel veel internet pagina's langzaam laden en online spellen vaak vast lopen.
Ook is het zo dat Disney channel vooral avonds gaat bufferen wat erg irritant is.
Al deze problemen heb ik ook op mijn Pc die gewoon via een utp kabel is aangesloten.
Omdat wij totaal niets meer hoorden van Odido en Guidion heb ik 14 april maar eens gebeld met jullie en voor te leggen wat er aan de hand is en wanneer hier wat aan gedaan werd.
De jonge man heeft het een en ander uitgezocht en geprobeerd de ont te zoeken wat gelijk bij hem een storing aangaf en vertelde mij dat ik de ONT NIET van het stoom mocht halen omdat deze dan zo goed als zeker niet meer op zou starten.
Hij heeft mij in de wacht gezet om te overleggen met de technische dienst en vertelde mij hierna dat er binnen 14  dagen een monteur langs zou komen om een nieuwe Nokia Ont te plaatsen omdat dit zeker het probleem zou zijn.
Helaas weer niets gehoord dus 30 april weer gebeld en uitgelecht wat er aan de hand is en er werd een spoed ticket aangemaakt om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.
Ook hier helaas niet van gehoord vandaag weer gebeld en nu word het verhaal dat ik alles van het netwerk moet halen geen wifi mag gebruiken en maar kabels moet gaan aanleggen om te kijken of het dan beter word?
Ik heb aan de medewerker verteld dat dit natuurlijk wel erg raar is jullie weten wat het probleem is ik mag de ONT niet van het stroom halen? en ik moet kabels gaan leggen om tv te kunnen kijken?
De vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze me heel goed begreep maar dat jullie technische dienst dit zo aangaf.

U snap natuurlijk wel dat ik met deze onzin niets kan en dat ik hier niet blij mee ben.
Graag zie ik nu op korte termijn een oplossing.

Met nu nog vriendelijke groet R Tromper

Uitgelichte reactie

8 mei 2025

Hey ​@Richard100, dankjewel voor je uitgebreide bericht en het heldere overzicht van alles wat er tot nu toe is gebeurd. Super dat je het zo netjes op een rij hebt gezet, dat helpt enorm om de situatie goed te bekijken.

Ik snap heel goed dat dit niet is zoals je had gehoopt bij de overstap naar glasvezel. Helemaal als het internet niet lekker werkt en er onduidelijkheid is over de volgende stap. Fijn dat je al een paar keer contact hebt gezocht en de situatie hebt uitgelegd. Het probleem met de ONT's is echter wel opgelost door een nieuwe firmware. Ik zoek dit daarom graag verder voor je uit. Zou je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN willen toevoegen aan je profiel? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je die hebt toegevoegd? Dan pak ik het direct voor je op!

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21585 reacties
  • 6 mei 2025

Hallo ​@Richard100 

Je kan je in dit topic melden voor een ONT swap.

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

De Genexis is gevoelig voor stroomonderbrekingen (oudere batches). Je kan hem uiteraard wel van het stroom halen maar er bestaat een kans dat hij dan defect raakt.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 6 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Richard100 

Je kan je in dit topic melden voor een ONT swap.

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

De Genexis is gevoelig voor stroomonderbrekingen (oudere batches). Je kan hem uiteraard wel van het stroom halen maar er bestaat een kans dat hij dan defect raakt.

Hoi ​@Waqqas dat is mij dus al 3x verteld dat ik de ont beter met rust kan laten en dat ze een nieuwe Nokia ONT zouden plaatsen? Maar vandaag kwamen ze ineens met het idee dat ik maar kabels moet gaan trekken om uit te proberen of dit het probleem op zou lossen? Dus ja ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb me op de link die je stuurde aangemeld en ben benieuwd of er nu wat gaat gebeuren.

Mvg Richard

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14610 reacties
  • 8 mei 2025

Hey ​@Richard100, dankjewel voor je uitgebreide bericht en het heldere overzicht van alles wat er tot nu toe is gebeurd. Super dat je het zo netjes op een rij hebt gezet, dat helpt enorm om de situatie goed te bekijken.

Ik snap heel goed dat dit niet is zoals je had gehoopt bij de overstap naar glasvezel. Helemaal als het internet niet lekker werkt en er onduidelijkheid is over de volgende stap. Fijn dat je al een paar keer contact hebt gezocht en de situatie hebt uitgelegd. Het probleem met de ONT's is echter wel opgelost door een nieuwe firmware. Ik zoek dit daarom graag verder voor je uit. Zou je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN willen toevoegen aan je profiel? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je die hebt toegevoegd? Dan pak ik het direct voor je op!

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 8 mei 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi Tommie ik heb de cijfers van mijn IBAN toegevoegd.
Ook heb ik uitgeprobeerd wat de laatste keer de service desk mij vertelde het op utp cabel te proberen uitgeprobeerd dit maakt geen verschil.

Mvg Richard

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14610 reacties
  • 9 mei 2025

Hey ​@Richard100, dank je voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik heb een lijnmeting uitgevoerd. Hier zie ik echter geen gekke dingen omhoog komen. Wat ik wel zie is dat de wifi volledig is uitgeschakeld en je gebruikt maar van een eigen router/acces point? Zou je die er tussenuit willen halen en de verbinding volledig via de Zyxel willen laten lopen? Zou je dit 3 dagen willen testen en de datum/tijdstip willen noteren van het uitvallen? Dan heb ik duidelijke informatie en kan ik het beter voor je onderzoeken. Alvast bedankt!

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 9 mei 2025

Hoi ​@Tommie van Odido,
Wat jij voorstelt heb ik afgelopen week al gedaan en heb gister weer met jullie gebeld en dit doorgegeven en toe was ineens alles mogelijk en werd gelijk doorverbonden met jullie technische dienst, deze heeft geregeld dat er gelijk (ja dat kan dus wel) een monteur langs is geweest.
Gister in de namiddag is er een monteur geweest en heeft de ONT vervangen die dus wel degelijk stuk was.(Wat jullie eigenlijk al van het begin wisten)
Dus het zou inderdaad nu zo moeten zijn dat dat probleem nu zou moeten zijn opgelost.(gister avond hebben wij door het eerst sinds 6 maanden zonder storing tv kunnen kijken).
Zo als ik al meerdere malen heb aangegeven de problemen waren er ook als alles bekabeld was en dus als er geen wifi pots tussen zaten ik alleen tv en de computer gebruikte via jullie modem.
Op advies van deze monteur heb ik gelijk allemaal nieuwe utp cat 6A kabels besteld omdat daar misschien nog wat aan te verbeteren viel.
Dus ik denk dat ik als ik de kabels heb vervangen en de verbinding goed blijft nergens meer aan kom en afwacht wat er nu gaat gebeuren.
Maar wel top dat jij dit zo snel heb opgepakt alleen blijkt dus dat jullie systeem niet optimaal werkt met wat er gedaan en gezegd word.

Mvr Richard

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14610 reacties
  • 12 mei 2025

Hey ​@Richard100, dat is super goed nieuws! Blij om te horen dat je verbinding weer stabiel is. Als je in de toekomst nog vragen hebt, laat het gerust weten. Ik sta voor je klaar! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen