Skip to main content

Glasvezel internet verbinding valt steeds weg

Beste sinds Februari 2025 hebben wij Glasvezel internet / tv  400 Mb van Odidio en sinds het begin al valt steeds het internet weg bekabeld rj45 en draadloos wifi, 2x a 3x per uur steeds 10 a 12 seconden offline en daarna komt het internet weer online, Dit kan ik zien omdat mijn webbrowser achtergrond grijs wordt en ineens geen enkele webpagina meer laadt op de pc, wifi verbinding tussen de soundbar en tv weg valt en call of duty blijft bufferen/laden enof ik er weer uit gekickt wordt door wegvallen van de bedraade internet verbinding, de ont is al gereset en al een andere router (asus) er achter ter vervanging van de Zyxel T-56 maar het probleem duurt voort, wat kan ik nog doen ?   hiervoor 1gig Caiway/Delta glasvezel en nooit dit probleem gehad.

Uitgelichte reactie

29 april 2025

Hi ​@Pascal44444, welkom op onze community!

Super fijn dat je dit zo uitgebreid beschrijft en al zoveel zelf getest hebt, dat helpt enorm om snel de juiste richting te bepalen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat dit probleem nu écht opgelost wordt, helemaal als je gewend bent aan een stabiele verbinding.

Om voor je mee te kunnen kijken naar je verbinding en eventueel direct een onderzoek voor je op te starten, heb ik nog een kleine aanvulling nodig in je profiel: Zou je je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN van het abonnement nog aan je profiel willen toevoegen? Je kunt dit makkelijk doen via je Community-profielpagina. Zodra dat erbij staat, ga ik direct voor je aan de slag! Geef je mij een seintje als je dit hebt ingevuld? Dan zal ik het verder onderzoeken!

20 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 29 april 2025

Super fijn dat je dit zo uitgebreid beschrijft en al zoveel zelf getest hebt, dat helpt enorm om snel de juiste richting te bepalen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat dit probleem nu écht opgelost wordt, helemaal als je gewend bent aan een stabiele verbinding.

Om voor je mee te kunnen kijken naar je verbinding en eventueel direct een onderzoek voor je op te starten, heb ik nog een kleine aanvulling nodig in je profiel: Zou je je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN van het abonnement nog aan je profiel willen toevoegen? Je kunt dit makkelijk doen via je Community-profielpagina. Zodra dat erbij staat, ga ik direct voor je aan de slag! Geef je mij een seintje als je dit hebt ingevuld? Dan zal ik het verder onderzoeken!

• Auteur
  • 12 reacties
  • 29 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Super fijn dat je dit zo uitgebreid beschrijft en al zoveel zelf getest hebt — dat helpt enorm om snel de juiste richting te bepalen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat dit probleem nu écht opgelost wordt, helemaal als je gewend bent aan een stabiele verbinding.

Gevraagde instellingen zijn aangevuld 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14613 reacties
  • 30 april 2025

Dankje voor het aanvullen van je gegevens ​@Pascal44444, hierdoor heb ik direct een lijnmeting kunnen uitvoeren. Echter zie ik dat je een eigen Netgear router hebt aangesloten waardoor mijn meting niet volledig is. Zou je de Zyxel willen aansluiten en je verbinding daarmee willen testen? Wil je mij dan een seintje geven als die aangesloten zit? Dan kan ik een nieuwe meting uitvoeren en de lijn bekijken. Hopelijk kan ik dan de oorzaak vinden als de verbinding nog steeds niet goed genoeg is met alleen de Zyxel aangesloten. Alvast bedankt!

• Auteur
  • 12 reacties
  • 1 mei 2025

Goedemiddag de Zyxel T56 zit op de ont, Netgear is er tussen weg, Desktop en Asus router voor (extended wifi) zitten achter de T56 met rj45 (1000 Mb/s)

• Auteur
  • 12 reacties
  • 2 mei 2025

ik zou graag even willen weten als jullie die meting al gecontroleerd ? 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Pascal44444, hoe werkt je verbinding nu enkel via de Zyxel? Ik kan op dit moment geen verbinding maken, heb je de Netgear er weer tussen geplaatst? We kunnen anders ook een moment plannen waarin jij alles kan afkoppelen en alleen de Zyxel aan laat staan, zodat we je verbinding kunnen uitlezen. Komt het komende week uit, en zo ja, hoelaat? Wij zijn er hier iedere dag tussen 09:00 en 18:00!

• Auteur
  • 12 reacties
  • 3 mei 2025

Beste ik heb nu net de T56 er weer tussen gezet, Als het kan zou u nu gelijk een meting kunnen uitvoeren ? ik ben nog thuis tot 11.00 uur ongeveer

• Auteur
  • 12 reacties
  • 3 mei 2025

Beste wij hebben nu even enkel de Zyxel T56 weer achter de ont gedaan voor jullie meting, de Zyxel T56 had naast de korte internet drop-outs dagelijkst nog meer problemen voor ons zoals o.a. Geen configureerbare Bridge modus NAT / en een erg klein Wifi bereik

• Auteur
  • 12 reacties
  • 3 mei 2025

Kan iemand ons even een terugkoppeling geven als die lijntest is uitgevoerd ??, Want wij moeten nu zo weg en alles weer terug zetten / aansluiten hier

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14613 reacties
  • 5 mei 2025

Hey ​@Pascal44444, ik zie dat je Netgear weer aangesloten zit. Welke configuratie gebruik je dan als je de Zyxel hebt aangesloten? Ik zou graag willen dat je enkel test met alleen de Zyxel en verder geen eigen apparatuur aangesloten. Dus ONT → Zyxel → Cliënts - zonder eigen AP's. Is dat mogelijk toevallig? Ik zie je bericht graag tegemoet! 

• Auteur
  • 12 reacties
  • 5 mei 2025

Beste wij hebben nu inmiddels al 3 maal alles origineel gezet voor jullie om die test uit toevoeren maar dan wordt de lijntest niet door jullie uitgevoerd en niks meer door jullie meer gereageerd als wij de originele configuratie hebben gezet achter de ont, Graag hoor ik van jullie de dag en tijdstip dat jullie de test kunnen uitvoeren en dan zorg ik dat op dat moment enkel de ONT → Zyxel →  Pc er op zit

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14613 reacties
  • 6 mei 2025

Hey ​@Pascal44444, op de community hanteren wij een reactietijd van 24/48 uur. Het is daarom handig om het modem een paar dagen te laten staan. Dit is ook belangrijk om te testen of de Zyxel geen problemen geeft. Stel er moet een monteur komen dan moet er nog een keer getest worden met de Zyxel aangesloten. Dus als je het modem een paar dagen aangesloten laat zitten dan kan ik een lijnmeting uitvoeren voor je en kan ik het onderzoeken! 

• Auteur
  • 12 reacties
  • 6 mei 2025

Enkel de ont en Zyxel met verder niks er achter kan niet, Dat dat zou beteken dat wij een paar dagen geen internet hebben en niet werken kunnen hier

• Auteur
  • 12 reacties
  • 6 mei 2025

Wanneer kunnen jullie starten met die test en rond welk tijdstip op de dag ?  Want dit is gewoon niet acceptabel het wegvallen van de verbinding want bij Delta/Caiway glasvezel met de zelfde routers Netgear/Asus routers er achter hebben wij dit nog nooit gehad

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 6 mei 2025

Hallo ​@Pascal44444 

Je kan toch prima internetten met alleen de Zyxel? Alle clients tijdelijk even daarop aansluiten.

• Auteur
  • 12 reacties
  • 6 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Pascal44444 

Je kan toch prima internetten met alleen de Zyxel? Alle clients tijdelijk even daarop aansluiten.

Wij hebben er niks op alles zit op de routers er achter geconfigureerd draadloos en bedraad

• Auteur
  • 12 reacties
  • 6 mei 2025

Graag zouden wij telefonisch contact willen hebben met de technische dienst van Odido om dit verder op te lossen

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 6 mei 2025

@Pascal44444 

Even een pc bekabeld op de Zyxel aansluiten en wat mobiele telefoons etc.

Maar zoals ​@Tommie van Odido aangeeft is het wel belangrijk dat Odido even naar de lijn kijken zodat ze eventueel een monteur kunnen sturen. Daarna zal het door de technische dienst verder worden bekeken indien nodig.

• Auteur
  • 12 reacties
  • 6 mei 2025

Graag zouden wij nu telefonisch contact willen hebben met de technische dienst van Odido om het steeds wegvallen van de internet verbinding nu eens verholpen te krijgen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14613 reacties
  • 6 mei 2025

Hey ​@Pascal44444, dan kun je het beste onze klantenservice bellen op 0800 0092, dan kunnen ze aan de lijn een meting uitvoeren als je de Zyxel hebt aangesloten. Geef wel duidelijk aan dat het ook gaat om eigen apparatuur, leg de situatie goed uit en dan kunnen zij het doorzetten voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen