Skip to main content

Glasvezel BUITEN beschadigd, geen tv en internet


Glasvezel beschadigd door graafwerkzaamheden aanleg KPN glasvezel. Geen internet en geen televisie. Monteur van Guidion geweest en heeft bevestigd dat de fout buiten de woning zit. Open Dutch Fiber moet dit oplossen. 
Las net dat het bij iemand wel 8 weken heeft geduurd. Dat ga ik niet doen met 2 pubers in huis en ikzelf die ook thuis werkt.
 

@ODIDO: ik eis dat jullie kosteloos een Klik & klaar internet voor ons regelen. Ik heb al ZOVEEL gedoe gehad bij jullie (zie mijn dossier), ik accepteer geen gezeik meer. Of vervanging regelen zolang de storing niet verholpen wordt of ik ga weg als klant en stap over naar een andere provider. Graag antwoord!

Uitgelichte reactie

13 april 2025

Hoi ​@marondijkslag ,

Wat vervelend dat de glasvezel kapot is gemaakt.  Het zal wel niet express zijn gedaan, maar het was natuurlijk wel de aanleg van een concurrent. 

Enfin,  glasvezel netwerken zijn in eigendom van en worden beheerd door een netbeheerder.  Bij jouw woning is dat ODF. Die zal nu in kennis zijn gesteld van deze onderbreking en moet dan een aannemer aansturen met de juiste apparatuur en afhankelijk van plek waar het kapot is gegaan zijn gemeentelijke vergunningen benodigd. De extreme reparatie tijd van 8 weken is het topic waar de onderbreking op een parkeerplaats is gebeurt en die zomaar afsluiten was niet wenselijk,  er staan nu elke keer auto's op. In het algemeen zal dat niet zolang duren.

Ter overbrugging kun je kosteloos data vouchers voor je mobiele telefon krijgen. Dit werkt op Odid9 en Ben sims. Je krijgt verder een vergoeding voor de periode dat de lijn niet werkt. Voor dat geld kun je ook zelf een alternatief inhuren, zoals klik en klaar. Dat zou je per direct zelf kunnen bestellen.

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@marondijkslag ,

Wat vervelend dat de glasvezel kapot is gemaakt.  Het zal wel niet express zijn gedaan, maar het was natuurlijk wel de aanleg van een concurrent. 

Enfin,  glasvezel netwerken zijn in eigendom van en worden beheerd door een netbeheerder.  Bij jouw woning is dat ODF. Die zal nu in kennis zijn gesteld van deze onderbreking en moet dan een aannemer aansturen met de juiste apparatuur en afhankelijk van plek waar het kapot is gegaan zijn gemeentelijke vergunningen benodigd. De extreme reparatie tijd van 8 weken is het topic waar de onderbreking op een parkeerplaats is gebeurt en die zomaar afsluiten was niet wenselijk,  er staan nu elke keer auto's op. In het algemeen zal dat niet zolang duren.

Ter overbrugging kun je kosteloos data vouchers voor je mobiele telefon krijgen. Dit werkt op Odid9 en Ben sims. Je krijgt verder een vergoeding voor de periode dat de lijn niet werkt. Voor dat geld kun je ook zelf een alternatief inhuren, zoals klik en klaar. Dat zou je per direct zelf kunnen bestellen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 april 2025

Dank voor je snelle reactie. Bedoel je een vergoeding of geen kosten aan het abonnement? Hoe hoog is die vergoeding dan? Dan kan ik inschatten of dat een Klik & Klaar optie dekt of dat ik weg ga bij Odido. Ik weet dat Odido in deze niet 'schuldig’ is aan deze fout, maar als provider is Odido wel verantwoordelijk voor een zo snel mogelijke oplossing voor mij, de klant, en als dit lastiger is op te lossen, om dan een fatsoenlijke oplossing te bieden. De prepaid simkaarten met vouchers, werd mij verteld, zouden gratis zijn. Mijn zoon is vandaag naar de Odidoshop gegaan voor prepaidkaarten (mijn zoons hebben geen Ben of Odido) en nu blijken de prepaidkaarten helemaal niet gratis te zijn, maar ik moet eerst die 30 euro zelf voorschieten om dan maar te hopen dat ik het terug krijg van Odido. Als je mijn dossier zou bekijken, dan zou je weten waarom ik NUL vertrouwen meer heb in Odido en hun diensten :-( Ik ga niet het risisco nemen dat ik WEER weken tot maanden een halve baan heb aan het e-mailen en bellen en in de wachtreij staan om geld terug te krijgen waar ik recht op heb. Ben echt helemaal klaar met Odido en alle onder- en achter- en zij-aannemers die er aan vast hangen.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 14 april 2025

De vergoeding is het maandbedrag wat je nu betaald/30 x het aantal dagen dat de verstoring duurt.  Per maand is dat dus meer dan wat klik en klaar kost

Je praat hier met medeklanten,  we hebben geen toegang tot persoonlijke dossiers, maar glasvezel breuken zijn gewoon lastig.  Als je overstapt moet ook eerst die vezel door ODF gemaakt worden.  

Misschien is klik en klaar wel een definitieve oplossing? Bij de juiste mobiele dekking haal je er prima snelheden mee.


MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 87 reacties
  • 14 april 2025
marondijkslag schreef:

Dank voor je snelle reactie. Bedoel je een vergoeding of geen kosten aan het abonnement? Hoe hoog is die vergoeding dan? Dan kan ik inschatten of dat een Klik & Klaar optie dekt of dat ik weg ga bij Odido. Ik weet dat Odido in deze niet 'schuldig’ is aan deze fout, maar als provider is Odido wel verantwoordelijk voor een zo snel mogelijke oplossing voor mij, de klant, en als dit lastiger is op te lossen, om dan een fatsoenlijke oplossing te bieden. De prepaid simkaarten met vouchers, werd mij verteld, zouden gratis zijn. Mijn zoon is vandaag naar de Odidoshop gegaan voor prepaidkaarten (mijn zoons hebben geen Ben of Odido) en nu blijken de prepaidkaarten helemaal niet gratis te zijn, maar ik moet eerst die 30 euro zelf voorschieten om dan maar te hopen dat ik het terug krijg van Odido. Als je mijn dossier zou bekijken, dan zou je weten waarom ik NUL vertrouwen meer heb in Odido en hun diensten :-( Ik ga niet het risisco nemen dat ik WEER weken tot maanden een halve baan heb aan het e-mailen en bellen en in de wachtreij staan om geld terug te krijgen waar ik recht op heb. Ben echt helemaal klaar met Odido en alle onder- en achter- en zij-aannemers die er aan vast hangen.

de sim kaart is gratis omdat na het tonen van een bon die je in de winkel krijgt als je hem in eerste instantie koopt voor 10 euro , echter daarna krijg hje hem via een compensatie vergoed zodra een moderator die bon ziet in het topic


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen