Skip to main content

Geen glasvezel op eigen / odido modem

Sinds gisteren ligt ons internet eruit.

De standaard odido modem registreert geen binnenkomend signaal. Het internet lampje is rood.

Odido komt binnen via het kastje van kpn. Normaal plugt deze in op mijn Unifi dream machine, waarmee ik de rest van mijn netwerk manage.  

Deze ging gisteren ineens offline, er is geen verbinging met buiten meer.

Ik zie online niks over een storing, enkel bij het inladen van de storing checker geeft azure app gateway een 403. Dus die doet ‘t ook niet.

Kan ik zelf iets doen/debuggen etc. zodat we netwerk terugkrijgen?

Uitgelichte reactie

31 maart 2025

Hoi ​@pruttelpotje, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online komt. Nu ben ik direct voor je gaan kijken en zie ik dat we al een monteur hebben aangestuurd. Deze komt morgen aan! Kan je mij morgen een terugkoppeling geven of de monteur het opgelost heeft? Alvast bedankt! 

4 reacties

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 maart 2025

Update het ont lampje knippert op de glasvezel box.

Een beetje rond zoeken duidt op een stoorzender?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13720 reacties
  • 31 maart 2025

Hoi ​@pruttelpotje, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online komt. Nu ben ik direct voor je gaan kijken en zie ik dat we al een monteur hebben aangestuurd. Deze komt morgen aan! Kan je mij morgen een terugkoppeling geven of de monteur het opgelost heeft? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 april 2025

Hey ​@Tommie van Odido ,

Ik was zelf niet thuis om de monteur bij te staan alleen ik heb vernomen dat deze van alles heeft geprobeerd.

Het probleem lijkt te liggen aan de centrale. De monteur vermeldde o.a. het volgende;

portmove was mogelijk, van thd doorgekregen om alles door te zetten. Wel licht geen data.

geen actieve NT bij terug naar woning.

Omdat het een lijn is van KPN ontstond het vermoedde dat het probleem daar ‘licht’ (badum tss).

Het schijnt te zijn doorgezet.. Nu is het afwachten denk ik. Ik werk morgen maar even vanuit huis op mijn hotspot.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13720 reacties
  • 2 april 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@pruttelpotje, ik zie inderdaad dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder onderzoeken!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen