Skip to main content
Beantwoord

Uitval Internet Glazvezel Hilversum

• 9 februari 2025
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Who-Els

Goedendag,

Sinds 2017 ben ik zeer tevreden over de glasvezeldienst van Vodafone/T-Mobile/Odido.

Al ruim 5 van de 7 jaar gebruik ik mijn eigen modem.

Echter, zo nu en dan valt de verbinding toch nog uit. Dan moet ik de klantenservice bellen en begint het hele gedoe over mijn eigen modem weer. Ik moet dan mijn Draytek-modem tevoorschijn halen en aansluiten, zodat de helpdesk kan bevestigen dat het probleem bij de dienst ligt en niet bij mijn modem.

Vandaag, om precies 11:29:15 (ik monitor de lijn), is de verbinding weer uitgevallen. Ik heb dit tijdstip exact vastgelegd, omdat mijn DoH DNS-service toen niet meer reageerde, wat resulteerde in foutmeldingen.

Ik zie TX op de lijn, maar geen RX.

De laatste twee keer, na al het gedoe, werd er een monteur ingepland, maar 1-2 uur voordat hij aan de deur zou staan, werkte de verbinding weer.

Dit bevestigt dat het probleem niet in mijn huis ligt.

Hoe kan ik in contact komen met iemand die de patching op deze lijn kan controleren, zonder dat ik steeds weer mijn Draytek-modem hoef aan te sluiten?

Dankjewel,

JE

Beste antwoord door Who-Els

En nu doet ie het weer…

Geen idee wat er aan de hand was.

De vorige monteur (je weet wel, toen het alweer werkte voordat hij er was) zei dat iemand mijn patch had vervangen door die van een andere klant.

Ik denk niet per se dat het nu weer hetzelfde is, het is zondag.

Maar goed, het werkt weer en ik ben online.

Dankjewel.

Bekijk origineel

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 9 februari 2025

Hallo ​@Who-Els 

Het is wel belangrijk dat er eerst een Guidion monteur langs kan komen die kan concluderen wat het probleem veroorzaakt en daarna kan het eventueel doorgezet worden.

Heb je de afspraak met de monteur zelf geannuleerd?

Who-Els
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2025

En nu doet ie het weer…

Geen idee wat er aan de hand was.

De vorige monteur (je weet wel, toen het alweer werkte voordat hij er was) zei dat iemand mijn patch had vervangen door die van een andere klant.

Ik denk niet per se dat het nu weer hetzelfde is, het is zondag.

Maar goed, het werkt weer en ik ben online.

Dankjewel.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen