Goedendag,
Sinds 2017 ben ik zeer tevreden over de glasvezeldienst van Vodafone/T-Mobile/Odido.
Al ruim 5 van de 7 jaar gebruik ik mijn eigen modem.
Echter, zo nu en dan valt de verbinding toch nog uit. Dan moet ik de klantenservice bellen en begint het hele gedoe over mijn eigen modem weer. Ik moet dan mijn Draytek-modem tevoorschijn halen en aansluiten, zodat de helpdesk kan bevestigen dat het probleem bij de dienst ligt en niet bij mijn modem.
Vandaag, om precies 11:29:15 (ik monitor de lijn), is de verbinding weer uitgevallen. Ik heb dit tijdstip exact vastgelegd, omdat mijn DoH DNS-service toen niet meer reageerde, wat resulteerde in foutmeldingen.
Ik zie TX op de lijn, maar geen RX.
De laatste twee keer, na al het gedoe, werd er een monteur ingepland, maar 1-2 uur voordat hij aan de deur zou staan, werkte de verbinding weer.
Dit bevestigt dat het probleem niet in mijn huis ligt.
Hoe kan ik in contact komen met iemand die de patching op deze lijn kan controleren, zonder dat ik steeds weer mijn Draytek-modem hoef aan te sluiten?
Dankjewel,
JE