Skip to main content
Beantwoord

Korte uitval internet tijdens gamen

Hallo, 

Ik heb sinds ik over ben op glasvezel van Odido (speciaal over gegaan naar glas -vanuit KPN- vanwege snelheid) hick ups in het Fifa spel op de Play station. Internet is bekabeld rechtstreeks in de Playstation. Ik had dit probleem niet met ‘normaal’ internet van KPN (!)

Ik lees meerdere issues van dit onderwerp in deze community. Ik wil graag een oplossing en anders wil ik van dit contract af. Want de hele reden om over te gaan naar glas was vanwege sneller internet en sneller upload o.a. Nu een probleem er juist bij gekregen. groet Max

Beste antwoord door maxkoelemaij

Waqqas schreef:

@maxkoelemaij 

Met een mobiele hotspot testen is gewoon op een mobiele telefoon de hotspot inschakelen bij de PlayStation en dan de PlayStation verbinding laten maken met je telefoon.

zal het straks even proberen alsnog 

Bekijk origineel

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21766 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo ​@maxkoelemaij 

Ervaar je dit vooral in de avonduren bijvoorbeeld of ook overdag?

Hoe ervaar je het internet op andere apparaten of met andere games op de PlayStation?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 februari 2025

het gebeurt altijd dus tijd maakt niet uit, en met andere games gebeurt het niet.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21766 reacties
  • 6 februari 2025

@maxkoelemaij 

Werkt het internet ook goed op andere apparaten in huis?

Heb je een Zyxel-T56 gekregen? Als je nu met een mobiele hotspot verbinding maakt gaat het dan wel goed?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 februari 2025

ja wij hebben een Zyxel T56 gekregen. andere apparaten in huis zijn aangesloten op internet van KPN. Ik ben overgegaan naar glas, direct bekabeld op mijn kamer vanwege snelheid etc. Mijn kamer ligt veel te ver verwijderd van het modem (meterkast buiten bij voordeur), dus het heeft geen zin om dit te testen (?). De connectie zal te slecht zijn. Moet door een dikke betonnen plafond heen 2x + andere kant van het huis.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 7 februari 2025

Welkom op onze community! ​@maxkoelemaij 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en alvast wat stappen hebt doorlopen met ​@Waqqas. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat je binnenkort weer fijn kan gamen! 

Wil je mij vertellen met welk type kabel het modem is verbonden aan de Playstation? Heb je al eens een andere LAN-poort geprobeerd?

Als je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) invult in de lege velden in je community profiel, is de verificatie compleet. Ik kan je dan meteen verder helpen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 februari 2025

de kabel van modem naar PS is 5e; (kan 1 G aan dus); ook hier zijn we niet goed geadviseerd door Odido met het afsluiten van een 2G glas abonnement (!) heel vervelend en on-klantvriendelijk maar daar kom ik later nog wel op terug. De kabel van entry point (voordeur) naar modem in de meterkast (ook naast de voordeur) is een CAT 7. Andere LAN nog niet geprobeerd, doe ik vanavond even.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 februari 2025

Wat wel gek was: gisteravond met Odido aan de lijn en zij zagen op afstand dat we in Lan 4 zaten, maar dit klopte niet; was 1 hier. Maar dat terzijde.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21766 reacties
  • 7 februari 2025

@maxkoelemaij 

Met een mobiele hotspot testen is gewoon op een mobiele telefoon de hotspot inschakelen bij de PlayStation en dan de PlayStation verbinding laten maken met je telefoon.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 februari 2025

Fifa op een mobiele hotspot gaat niet werken ;-)  :-) :-)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025
Waqqas schreef:

@maxkoelemaij 

zal het straks even proberen alsnog 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen