Skip to main content

Verbinding valt steeds weg

• 20 januari 2025
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Sinds wij over zijn van KPN glasvezel naar odido glasvezel is de verbinding zeer onstabiel.

Het internet is dan niet meer bereikbaar via wifi, en ook niet bedraad.

Eigen router geprobeerd maar dit geeft uiteindelijk hetzelfde probleem.

Soms blijft de boel een dag in de lucht, soms een uur.

De glasvezelverbinding van KPN hoefde ik maanden niet naar om te kijken. Sinds de overstap zijn we niet meer verzekerd van werkend internet.

Heel irritant dit, en ook niet waar we voor betalen.

Uitgelichte reactie

28 januari 2025

@TSangers 

Wil je dit ook eens testen met enkel de Zyxel-T56 aangesloten en daarop een laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten.

Het kan ook nog helpen om de internetkabel tussen mediaconverter en router te vervangen.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 20 januari 2025

Hallo ​@TSangers 

Merk je dat het internet lampje op de router rood wordt en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter op dat moment?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 januari 2025

Het internet lampje blijft in eerste instantie een aardige tijd groen, op dat moment is internet vanaf de apparaten niet meer bereikbaar. Uiteindelijk word na een tijdje het lampje rood.

Op de media converter is eigenlijk niets afwijkends te zien.

Ik heb voor de wifi ook nog 3 Deco M4 units. Ik heb ergens gelezen dat dit niet lekker samen zou werken met het T-56 modem. Maar ook met een TP-link C7 met DD-WRT komt hetzelfde probleem naar voren. (Nogmaals, met de kpn glasvezel verbinding had ik hier totaal geen omkijken naar)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 21 januari 2025

@TSangers 

Kijk het eens aan zonder de Deco units, gaat het dan beter?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 januari 2025
Waqqas schreef:

@TSangers 

Kijk het eens aan zonder de Deco units, gaat het dan beter?

Ik heb een tijdje gedraaid met 1 deco in router modus achter de Zyxel T-56.

Dat gaat een stuk beter, maar is natuurlijk niet zoals ik mijn netwerk wil hebben.

Momenteel heb ik de deco direct aan de converter zitten, dus zonder de T-56, met daar aan een 8 poorts switch waarop de rest van de apparatuur zit inclusief de overige 2 deco's.

Dit gaat een stuk beter dan met 3 deco's achter de T-56. Maar ook nu is de verbinding af en toe weg.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 28 januari 2025

@TSangers 

Wil je dit ook eens testen met enkel de Zyxel-T56 aangesloten en daarop een laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten.

Het kan ook nog helpen om de internetkabel tussen mediaconverter en router te vervangen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 januari 2025

Met enkel de T-56 en een bekabelde laptop gaat het ongetwijfeld best lang werken aangezien er dan zo goed als geen verkeer zal zijn. Wat moet ik dan precies testen?

Ik zie dat er meer problemen zijn met het Huawei XGN ont dat bij ons geïnstalleerd is. Verklaard welllicht enigzins waarom we met de KPN setup nooit problemen waren. Die had naast een andere router ook een ander ONT

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen