Skip to main content

Odido tv app geeft geen geluid door naar Soundbar


Knubbel
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Odido geeft geen geluid door naar soundbar.

elke andere app op de tv geeft wel geluid via soundbar!

Odido monteur heeft geprobeerd via HDMI, Bluetooth en Optische kabel aansluiting.

In alle gevallen is er geluid op de Soundbar behalve via de Odido App?

geluid op tv werkt wel, maar is helaas niet om aan te horen.

Nieuwe Samsung Smart tv met bijbehorende soundbar aangeschaft, maar helaas niet te gebruiken met Odido app!

Kan de App aangepast worden of zijn er andere oplossingen?

Uitgelichte reactie

16 januari 2025

Hoi ​@Knubbel, welkom op onze Community!

Zou je Dolby eens willen uitzetten in de app? Dit doe je zo: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Werkt het dan wel?

28 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 15 januari 2025

Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 15 januari 2025
rvk01 schreef:

Beste rvk01, 

Bovenstaand voorbeeld is met een mediabox, ik zit rechtsreeks aangesloten via LAN. Dus zonder mediabox.

De Odido app staat gewoon op de Smart TV.

Het probleem zit duidelijk in de App zelf, aangezien alle andere Apps wel werken.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 16 januari 2025

Hoi ​@Knubbel, welkom op onze Community!

Zou je Dolby eens willen uitzetten in de app? Dit doe je zo: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Werkt het dan wel?


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025
Knubbel schreef:

Odido geeft geen geluid door naar soundbar.

elke andere app op de tv geeft wel geluid via soundbar!

Odido monteur heeft geprobeerd via HDMI, Bluetooth en Optische kabel aansluiting.

In alle gevallen is er geluid op de Soundbar behalve via de Odido App?

geluid op tv werkt wel, maar is helaas niet om aan te horen.

Nieuwe Samsung Smart tv met bijbehorende soundbar aangeschaft, maar helaas niet te gebruiken met Odido app!

Kan de App aangepast worden of zijn er andere oplossingen?

Tommie,

ik heb overal gezocht, maar kan nergens geen audio instelling vinden in de app?

als ik de app inschakel krijg ik tv beeld, met de OK knop zet ik het beeld stil.

de afstandsbediening is van de Samsung tv, voor de App is geen afstandsbediening.

Dus hoe kom ik in het instellingenmenu van de App?

 

 

 


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025
Knubbel schreef:

Odido geeft geen geluid door naar soundbar.

elke andere app op de tv geeft wel geluid via soundbar!

Odido monteur heeft geprobeerd via HDMI, Bluetooth en Optische kabel aansluiting.

In alle gevallen is er geluid op de Soundbar behalve via de Odido App?

geluid op tv werkt wel, maar is helaas niet om aan te horen.

Nieuwe Samsung Smart tv met bijbehorende soundbar aangeschaft, maar helaas niet te gebruiken met Odido app!

Kan de App aangepast worden of zijn er andere oplossingen?

Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@Knubbel, welkom op onze Community!

Zou je Dolby eens willen uitzetten in de app? Dit doe je zo: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Werkt het dan wel?

ik heb de instellingen gevonden, maar kan daar enkel de zender audiotaal veranderen.

mogelijkheden zijn engels, duits, frans, gesproken ondertiteling en standaard.

dezelfde mogelijkheden zijn er voor zender ondertiteling.

 

verder geeft het instellingenmenu geen mogelijkheden voor audio?

 

ik heb firmware versie: T-KSU2ECDEUC-0080-2024.2

Gr.

Knubbel


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 30 januari 2025

Hier moet je naartoe ​@Knubbel, dan bij Audiosignaal → Dolby op Stereo zetten. 

 

 


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hier moet je naartoe ​@Knubbel, dan bij Audiosignaal → Dolby op Stereo zetten. 

 

 

Die mogelijkheden heb ik niet!

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 30 januari 2025

Welke software versie zit er op ​@Knubbel, je krijgt inderdaad een ander menu te zien. 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 30 januari 2025

@Tommie van Odido Kijk jij nu in de instellingen van de TV Box of in die van de Tizen “Odido TV app”? Want ​@Knubbel gebruikt dus de Tizen TV app, niet de TV box (of Android App).

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 30 januari 2025

Nee, dit is de app op mijn Samsung tv, dus ook met Tizen ​@rvk01. Maar gok dat wij andere software hebben zo te zien. 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 30 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Nee, dit is de app op mijn Samsung tv, dus ook met Tizen ​@rvk01. Maar gok dat wij andere software hebben zo te zien. 

Ok. Ja, dat denk ik ook. Ik denk dat we hier de instellingen in Tizen OS zelf zien.

Hoe kom je in de instellingen van de Odido TV App op Tizen?

( Had ik ergens gezien dat je het tweede icoontje linksboven kon kiezen, het poppetje tussen je avatar en het zoekicoontje? ​@Knubbel Heb je daaronder gekeken? )

 


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Welke software versie zit er op ​@Knubbel, je krijgt inderdaad een ander menu te zien. 

er staan meerdere versies genoemd onder software licencies

software nrs:

moment.js 2.24.0

jQuery.js 3.2.1

Underscore.js 1.9.1

allen onder MIT licence


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
rvk01 schreef:
Tommie van Odido schreef:

Nee, dit is de app op mijn Samsung tv, dus ook met Tizen ​@rvk01. Maar gok dat wij andere software hebben zo te zien. 

Ok. Ja, dat denk ik ook. Ik denk dat we hier de instellingen in Tizen OS zelf zien.

Hoe kom je in de instellingen van de Odido TV App op Tizen?

( Had ik ergens gezien dat je het tweede icoontje linksboven kon kiezen, het poppetje tussen je avatar en het zoekicoontje? ​@Knubbel Heb je daaronder gekeken? )

 

daartussen staat niets!


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 30 januari 2025

Kun je eens een volledige foto van de Odido TV app posten?

Plus… welke TV heb je precies (type)?

En kun je zien welke versie van Odido TV app is geïnstalleerd vanuit de Tizen store?


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
rvk01 schreef:

Kun je eens een volledige foto van de Odido TV app posten?

Plus… welke TV heb je precies (type)?

En kun je zien welke versie van Odido TV app is geïnstalleerd vanuit de Tizen store?

tv is Samsung 

UE55CU7020KXXN


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
Knubbel schreef:
rvk01 schreef:

Kun je eens een volledige foto van de Odido TV app posten?

Plus… welke TV heb je precies (type)?

En kun je zien welke versie van Odido TV app is geïnstalleerd vanuit de Tizen store?

tv is Samsung 

UE55CU7020KXXN

ik heb geen idee welke app versie ik heb , of waar ik dat kan vinden? 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 30 januari 2025

Is die app onlangs geïnstalleerd of geupdate? Het zou een oude te zijn.

Laatste versie zou van 30-12-2024 moeten zijn (volgens de smart hub van Samsung).

Bij het installeren krijg je te zien welke versie en update-datum de app heeft.

https://www.samsung.com/nl/tvs/smart-tv/smart-hub-and-apps/

 


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
rvk01 schreef:

Is die app onlangs geïnstalleerd of geupdate? Het zou een oude te zijn.

Laatste versie zou van 30-12-2024 moeten zijn (volgens de smart hub van Samsung).

Bij het installeren krijg je te zien welke versie en update-datum de app heeft.

https://www.samsung.com/nl/tvs/smart-tv/smart-hub-and-apps/

 

De tv is net nieuw, de app is eind december geinstalleerd door de monteur van Odido.

Ik was daar niet bij, en weet niet hoe ik achteraf de versie kan zien?

Ik heb geprobeerd om opnieuw te installeren om het te zien, maar krijg de melding dat deze app al geïnstalleerd is!

De monteur kreeg geen geluid op de soundbar via de Odidop app.

Daarna geprobeerd bij andere apps, die geven allemaal geluid via soundbar, Odido is echt de enige die niet werkt.

Soundbar is aangesloten via HDMI arc.

Maar monteur heeft alle andere mogelijkheden ook al getest, zoals optisch en bluetooth.

 

Iets in de Odido app laat het geluid niet door naar de soundbar, maar wat. ??


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 30 januari 2025
Knubbel schreef:
rvk01 schreef:

Laatste versie zou van 30-12-2024 moeten zijn (volgens de smart hub van Samsung).

De tv is net nieuw, de app is eind december geinstalleerd door de monteur van Odido.

Als “eind december” dus voor 30-12-2024 is, dan kan het dus een oude app zijn.

(Ik weet verder zelf niet hoe je apps kunt updaten of verwijderen en opnieuw installeren)

Er schijnt ook een beta versie te zijn voor Samsung TV’s maar of dat al de 30-12-2024 versie is weet ik niet.

 


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025
rvk01 schreef:
Knubbel schreef:
rvk01 schreef:

Laatste versie zou van 30-12-2024 moeten zijn (volgens de smart hub van Samsung).

De tv is net nieuw, de app is eind december geinstalleerd door de monteur van Odido.

Als “eind december” dus voor 30-12-2024 is, dan kan het dus een oude app zijn.

(Ik weet verder zelf niet hoe je apps kunt updaten of verwijderen en opnieuw installeren)

Er schijnt ook een beta versie te zijn voor Samsung TV’s maar of dat al de 30-12-2024 versie is weet ik niet.

 

Ik mag toch aannemen dat niet iedereen elke maand zijn app zelf moet updaten!

Het lijkt me dat de updates automatisch gaan zoals op elke telefoon en computer.


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 30 januari 2025

Dan is het aan ​@Tommie van Odido om te kijken of de app in de store wel de goed/laatste is (en dus deze instellingen heeft).

(Dit is het topic over die Beta versie)

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 31 januari 2025

Hey ​@Knubbel, ik draai op dit moment appversie: 2.0.3773. 


Knubbel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 31 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Knubbel, ik draai op dit moment appversie: 2.0.3773. 

Hoe kan ik mijn versie nummer zien?

en hoe draai ik een andere versie?

in de samsung appstore staat maar 1 versie, en die heb ik al!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 3 februari 2025

Bij de instellingen ga je naar Over, daar moet de versie van de app staan ​@Knubbel. Van welk bouwjaar is je tv?


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1455 reacties
  • 3 februari 2025

@Tommie van Odido Het zou een UE55CU7020 zijn. Dat is er een uit 2024.

@Knubbel Ik denk dat je toch even de app moet de-installeren en dan weer installeren. Je gaf aan dat de monteur in december de app geïnstalleerd heeft maar ik heb al gezegd dat de datum in de store van 30-12-2024 is. Die zul jij dus niet hebben. Waarom de TV aangeeft dat de app al geinstalleerd is en de app niet update weet ik niet. Maar het is wel duidelijk dat het niet de laatste versie is.

Oude app =

Nieuwe app =

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen