Goedendag,
sinds vorige week vrijdag overgestapt naar Odido. Installatie is vlot gegaan en bij in bedrijf namen was de WiFi snelheid hoog (+700 mbs) echter het bekabeld netwerk bleef hangen onder de 100 mbs via de ASUS router.
Na een aantal dagen vielen één voor één het bekabeld netwerk weg. Eerst de ASUS router, daarna ook de directe verbinding via de CAT7 kabels. Daarnaast viel me op dat de Zyxel router ook aangaf op de LAN poorten dat de snelheid 10 mbs en 100 mbs is. Ondertussen werkt er slechts twee bekabelde oplossingen, degene via powerwire.
Eerst dacht ik, de CAT7 kabels zijn defect (ook door de lagere snelheid). Directe verbinding met een CAT5 kabel naar de Zyxel modem werkte namelijk wel. Echter ook niet meer dan 100 mbs.
Zojuist de ASUS router op de plaats van het modem gezet. En in een keer werkt het bekabeld netwerk weer volledig! Echter kom ik niet op het internet met de melding “DHCP niet correct”.
Erg vervelend en ik heb het vermoeden dat het iets heel simpels is, echter krijg ik het niet voor elkaar… Weet iemand hier wat ik wellicht over het hoofd zie?