Skip to main content
Beantwoord

Geen internet na installatie Guidion

• 23 december 2024
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Vanmiddag is er een monteur langs geweest van Guidion om ons modem te installeren maar hij kreeg het internet niet aan de praat. Er zou bij de wijkcentrale een probleem zitten welke KPN moet oplossen. Er is inmiddels een melding van gemaakt maar wij zitten dus nu zonder internet en wonen helaas in een wijk waar mobiel internet of bellen niet mogelijk is binnenshuis. Heeft iemand ervaring met dit type probleem en weten jullie of KPN dit soort zaken snel oppakt? Odido kan ons helaas totaal niet helpen op dit moment en wijzen naar externe problemen buiten hun invloedssfeer. Dit voelt toch gek omdat we nooit problemen hebben gehad via KPN of Ziggo. We hebben eigenlijk al spijt dat we zijn overgestapt vanwege deze problemen en hopen dat we snel bereikbaar zijn en niet pas in het nieuwe jaar geholpen kunnen worden.

Beste antwoord door eric

Hoi ​@bobsen92 ,

Als Guidion tegen "geen licht"  aanloopt dan geven zij dat door aan Odido. Die zal inderdaad de netbeheerder voor een oplossing aansturen.

Gezien de feestdagen is het aannemelijk dat dit niet binnen een paar dagen is opgelost.  Als we je alsnog met een Unlimited voucher voor op een Ben of Odido simkaart kunnen helpen, laat maar weten.

Bekijk origineel

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1523 reacties
  • 23 december 2024

Maakte je gebruik van de overstapservice? Zoja, waarom is de oude lijn dan afgesloten/opgezegd?

Zorg ervoor dat dit zo spoedig mogelijk hersteld wordt. In een ander topic is iemand al sinds juli bezig met dit soort problemen. De overstapservice is er niet voor niets en moet gewoon goed werken (wat ie dus vaak niet doet, reden waarom ik dat zelf in de hand gehouden heb).

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9345 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2024

Hoi ​@bobsen92 ,

Als Guidion tegen "geen licht"  aanloopt dan geven zij dat door aan Odido. Die zal inderdaad de netbeheerder voor een oplossing aansturen.

Gezien de feestdagen is het aannemelijk dat dit niet binnen een paar dagen is opgelost.  Als we je alsnog met een Unlimited voucher voor op een Ben of Odido simkaart kunnen helpen, laat maar weten.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1523 reacties
  • 23 december 2024

Ik ben meer geïnteresseerd in hoe het kan komen dat Odido in deze gevallen de oude provider toch af laat sluiten.

Gaat er hier iets in de procedures bij Odido mis?

Lijkt me wel een onderzoek waard. 

En hoe lang duurt het voordat Odido deze onterechte opzegging ingedaan kan maken? Of moet de klant daarvoor zelf weer contact met Ziggo opnemen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9345 reacties
  • 23 december 2024

Als het signaal over dezelfde fysieke kabel loopt,  zoals hier, dan kan de oude verbinding niet tegelijk met het nieuwe abonnement werken. Dan is de overstapservice gekoppeld aan het opzeggen van het abonnement en eventueel overname van een telefoonnummer, niet op ep een seamless overstap. Er moet in de wijkcentrale immers een nieuwe patch worden gemaakt van de oude naar de nieuwe provider. Als de patch faalt, dan moet dat worden opgelost, er wordt niet teruggepatched naar de oude provider.

Maar we weten nog steeds niet of deze klant de overstapservice heeft gebruikt en/of wat zijn vorige provider was.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 december 2024

Ik maakte gebruikt van de overstapservice en heb KPN als oude provider. Zit wel aardig in zak en as nu omdat ik voor mijn werk zeer afhankelijk ben van het internet en dat nu dus niet heb thuis. Ik moet zelfs naar buiten lopen om mijn berichten te lezen en dit te typen.. Moet ik dit opnemen met de klantenservice van Odido?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9345 reacties
  • 23 december 2024

Nee, Guidion zal het geen licht doorgeven op de werkbon en dan gaat de backoffice een ticket bij KPN als netbeheerder openen. Het vervelende is alleen dat er 2 werkdagen uitvallen en verdere bezetting ook lager is. Ik begrijp dat de vouchers je niet gaan helpen, maar er is geen ander alternatief. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen