Skip to main content

Al 2 weken geen hulp met ONT swap voor instabiel internet

  • 21 december 2024
  • 9 reacties
  • 134 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds mijn aansluiting bij Odido ervaar ik erg instabiel internet, vooral in de avonduren. De latency is vaak hoog en inconsistent en de snelheden zijn erg instabiel. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit probleem aan Odido ligt. Blijkbaar ervaren alle klanten die op het WBA-Netwerk zijn aangesloten en een ONT Genexis box gebruiken dezelfde problemen.

Na het lezen van de verzameltopic kwam ik erachter dat een vervanging van de ONT Genexis box met een ONT Nokia box de oplossing is. 2 weken geleden heb ik hierover contact opgenomen met de klantenservice, mij werd toen verteld dat ik binnen 3 werkdagen een afspraak zou kunnen inplannen voor de swap, nu zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds niks gehoord.

Telkens wanneer ik bel krijg ik het antwoord dat ik moet wachten. Maar hoe lang is dit “wachten” nog? Gaat het om een paar weken, een paar maanden, of zelfs tot mijn contract afloopt? Kan iemand hier alsjeblieft naar kijken en ervoor zorgen dat deze swap zo snel mogelijk wordt ingepland, bij voorkeur volgende week al. Het internet is namelijk totaal onbruikbaar in de avonduren, en met de kerstvakantie zal het probleem zich waarschijnlijk ook overdag voordoen.

Hieronder staat een eerdere reactie die ik in de verzameltopic heb geplaatst, inclusief mijn meetresultaten. Dit laat zien welk soort internet ik de afgelopen ~5 maanden heb moeten gebruiken:

FMAB schreef:

Ik ervaar ook al maanden problemen met mijn internetverbinding en kwam er laatst pas achter dat dit aan Odido ligt. De klantenservice heeft bevestigd dat ik op het WBA netwerk zit en gebruik maak van een ONT Genexis box. Alleen om deze ONT Genexis box te vervangen met een ONT Nokia moet ik eerst op een “wachtlijst” staan, en de klantenservice kon mij niet vertellen hoe lang dit zal duren.

Tot die tijd zit ik nog vast aan de volgende internetkwaliteit:

Latency op een zaterdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een maandag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~180 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een vrijdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een zondag laat in de nacht of vroeg in de ochtend… Hier zie je dat het redelijk consistent is waar de latency vooral tussen de 5 ms en de 10 ms zit met af en toe een uitschieter.

Het is dus overduidelijk dat er een ernstig probleem is met de consistentie van het internet tijdens de avonduren. Ondanks dat Odido op de hoogte is van dit probleem, moeten klanten die op het WBA netwerk zijn aangesloten met een ONT Genexis box hier zelf achterna gaan. Vervolgens moeten ze ook nog eens lang wachten op een oplossing. 

Nogmaals kan er voor gezorgd worden dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt? Het kan toch niet dat de klant hier zelf achterna moet gaan?

Uitgelichte reactie

22 december 2024

Hoi ​@FMAB, ik wil het super graag onderzoeken voor je! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Ook komt je geboortedatum niet overeen met ons systeem. Zou je dit willen aanpassen? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana

9 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@FMAB, ik wil het super graag onderzoeken voor je! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Ook komt je geboortedatum niet overeen met ons systeem. Zou je dit willen aanpassen? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 22 december 2024

Hallo ​@Ishana van Odido, ik heb zojuist mijn gegevens aangepast zodat ze overeenkomen met het abonnement. De naam, geboortedatum, klantennummer, adres en de laatste 4 cijfers IBAN komen overeen met het abonnement. Alleen de e-mail kan ik hier niet aanpassen, dus die zal verschillen, maar ik heb wel de juiste e-mail bij "info voor moderators” gezet.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@FMAB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en je bent inderdaad op de lijst gezet om het ONT te laten vervangen. Hoe lang dit gaat duren, is op dit moment niet bekend. De ONT's zijn namelijk niet op voorraad, maar zodra deze beschikbaar is wordt er vanuit Guidion gelijk contact met je opgenomen om de ONT te vervangen! Weet dat wij iedereen met dit issue de optie bieden om het contract kosteloos te ontbinden, aangezien dit een langlopend issue is. Mocht je hiervan gebruik willen maken dan kan je dit altijd aan ons doorgeven. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024

Hallo ​@Nora van Odido, bedankt voor het reageren. Ik kan ook zelf de ONT Nokia glasvezel box kopen, ze worden namelijk online aangeboden, als: Nokia XGS-PON ONT, het gebruikt ook dezelfde aansluiting als de Genexis, dus het vervangen zal eenvoudig zijn. Is het mogelijk dat ik zelf het apparaat koop en installeer, en dat ik vervolgens jullie bel zodat jullie het kunnen activeren? Ik heb gelezen dat het mogelijk is om deze glasvezel boxen zelf te installeren om dan vervolgens klantenservice te bellen om ze te activeren. 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@FMAB, dit is zeker een optie die we kunnen uitproberen. Je zou in dat geval het nummer van de ONT in je profiel kunnen zetten en dan kunnen we een moment met je afspreken om de ONT voor je te registreren! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 december 2024

Hallo ​@Nora van Odido, ik heb vandaag mijn Nokia XGS-PON ontvangen en geïnstalleerd, maar het “connection” Led lampje knippert groen. Volgens de documentatie die ik heb gevonden, betekent dit dat mijn ONT box nog “authenticated” moet worden. Ik heb klantenservice gebeld en volgens hen is het nu “authenticated”, maar ik vind het vreemd dat ze nooit om de gegevens, zoals het serienummer of MAC adres van de box hebben gevraagd. Ik ben bang dat het niet juist is geregistreerd. Zouden jullie dit kunnen controleren? Ik heb alle gegevens van mijn nieuwe Nokia ONT box in “info voor moderators” gezet.

Daarnaast wil ik aangeven dat ik nu weer tijdelijk mijn oude ONT box gebruik omdat de nieuwe nog niet werkt. Moet ik de nieuwe box opnieuw installeren zodat jullie het kunnen authenticeren? 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3067 reacties
  • 29 december 2024

Hi ​@FMAB, dank voor deze uitleg! Dit dienen wij inderdaad te registreren. Kun je voor de duidelijkheid de gegevens in het Info voor moderator vakje zetten van zowel de oude als de nieuwe ONT? Maak duidelijk welke wat is. Laat ook weten hoelaat het vanaf aanstaande dinsdag uitkomt (tussen 09:00 en 18:00) om de ONT te registreren en welke jij dan aansluit. Dan maken wij de afspraak met je om dit in orde te maken. Morgen zal jouw reactie namelijk worden gelezen!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024

Hallo ​@Cheyenne van Odido, bedankt voor het reageren. Ik had ondertussen al klantenservice gebeld en die hadden voor morgen een monteur afspraak ingepland om de ONT te activeren.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4440 reacties
  • 30 december 2024

@FMAB Super fijn om te lezen dat het is gelukt om een afspraak in te plannen! 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen