Skip to main content
Beantwoord

Ineens geen internet en tv meer, PON uit LOS knippert

  • 18 december 2024
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

Wij hebben sinds vanmiddag ineens geen internet en tv meer. Op de ONT zie ik dat PON helemaal uit is en LOS knippert, ook na meerdere malen de procedure gevolg te hebben voor het stroomloos maken. 

Het lijkt er dus op dat er geen signaal meer op de lijn zit. De kabels allemaal nagelopen en alles zit goed vast. Kan iemand van Odido die dit leest het wellicht nameten van een afstand?? 

Beste antwoord door Janneman82

Het probleem is zojuist gelukkig verholpen. De oorzaak was echter wel wat lullig, volgens de monteur heeft iemand onze kabel los laten hangen in de wijkcentrale. Lekker dan.. 

@Teresa van Odido  kan er nog iets van compensatie geregeld worden voor de 2 dagen dat wij geen internet + tv hebben gehad? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

8 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2729 reacties
  • 19 december 2024

Hi ​@Janneman82, goed dat je een topic bent gestart. Het lijkt er inderdaad op dat de ONT momenteel geen licht ontvangt. Zou je daarom eens voorzichtig de patchkabel (kabel tussen FTU en ONT) willen aandrukken? Wat doet het LOS lampje na deze actie? Blijft deze knipperen? Dan zal ik Guidion aansturen om dit op locatie voor je uit te zoeken en op te lossen!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 december 2024

Hallo Chayenne, ik heb de kabels al voorzichtig aangedrukt zoals je aangeeft, maar helaas blijft de situatie hetzelfde. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Janneman82, goed dat je een topic bent gestart. Het lijkt er inderdaad op dat de ONT momenteel geen licht ontvangt. Zou je daarom eens voorzichtig de patchkabel (kabel tussen FTU en ONT) willen aandrukken? Wat doet het LOS lampje na deze actie? Blijft deze knipperen? Dan zal ik Guidion aansturen om dit op locatie voor je uit te zoeken en op te lossen!

Hallo Chayenne, ik heb de kabels al voorzichtig aangedrukt zoals je aangeeft, maar helaas blijft de situatie hetzelfde. Hopelijk kan dit snel worden opgelost want ik heb veel apparatuur thuis (lampen, camera's etc) die afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding en die doen dus niets meer!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 20 december 2024

@Janneman82 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik wil je graag verder helpen om je verbinding te herstellen! 

Wil je de vraag van Cheyenne over het LOS lampje nog beantwoorden? Dan kan ik gelijk aan de slag! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 december 2024
Teresa van Odido schreef:

@Janneman82 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik wil je graag verder helpen om je verbinding te herstellen! 

Wil je de vraag van Cheyenne over het LOS lampje nog beantwoorden? Dan kan ik gelijk aan de slag! 

Hoi Teresa,

Zoals ik al aangaf blijft het LOS lampje knipperen. Maar ik heb inmiddels al telefonisch contact met jullie gehad en de conclusie is dat het probleem buitenshuis zit. Vandaag komt er dan ook een monteur van Guideon langs. Hopelijk kan hij het probleem daarmee oplossen. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 20 december 2024

@Janneman82 Super fijn om te lezen dat er vandaag een monteur langskomt! 

Laat je mij weten hoe de afspraak is gegaan? Ik sta klaar om verder te helpen indien nodig! 😊


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2024

Het probleem is zojuist gelukkig verholpen. De oorzaak was echter wel wat lullig, volgens de monteur heeft iemand onze kabel los laten hangen in de wijkcentrale. Lekker dan.. 

@Teresa van Odido  kan er nog iets van compensatie geregeld worden voor de 2 dagen dat wij geen internet + tv hebben gehad? Alvast bedankt. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2729 reacties
  • 20 december 2024

Hi ​@Janneman82, dat is goed om te lezen. Ik maak zeker een vergoeding aan voor deze periode. Je krijgt nog een e-mail ter bevestiging later vandaag. Geniet van de verbinding!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen