Skip to main content

Problemen EA FC25 PS5

  • 25 november 2024
  • 13 reacties
  • 225 Bekeken

Tijdens het spelen van EA FC25 op mijn PS5 valt vaak ineens de verbinding weg waardoor de wedstrijd wordt gestopt en verloren. Dit probleem speelt al vanaf het begin van mijn abonnement en heb nieuwe kabels getrokken en de PS5 is vervangen door een nieuwe. 
Ik heb al eerder telefonisch contact gehad met de klantenservice maar is niet opgelost. 
Als laatste hoop trek ik hier aan de bel want het is behoorlijk frustrerend. 

Ik speel via een bedraad netwerk rechtstreeks vanaf het modem in de PS5. Kabel betreft een cat 6 kabel en is niet langer dan 10 meter. 

Ik speel eigenlijk altijd coöp. seizoenen met een vriend. Hij heeft glasvezel van KPN en ik van Odido. Zijn ms liggen altijd 5 seconden lager en fluctueren niet. Bij mij fluctueert de ms vrijwel constant. 

De download snelheid die ik op de PS5 meet ligt altijd tussen de 880mb en 920 mb. 
De upload snelheid komt eigenlijk nooit boven 100 mb. 

Ik hoop graag een oplossing te krijgen!

Uitgelichte reactie

25 november 2024

Hallo ​@Bjorn V 

Heb je ook al eens gekeken of de verbinding ook wegvalt wanneer je online aan het gamen bent net een andere game?

Verbind je PlayStation ook eens met een mobiele hotspot bijvoorbeeld, valt de verbinding dan ook weg?

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21602 reacties
  • 25 november 2024

Hallo ​@Bjorn V 

Heb je ook al eens gekeken of de verbinding ook wegvalt wanneer je online aan het gamen bent net een andere game?

Verbind je PlayStation ook eens met een mobiele hotspot bijvoorbeeld, valt de verbinding dan ook weg?


GebruikersnaamRandomTekst

De download snelheid die ik op de PS5 meet ligt altijd tussen de 880mb en 920 mb. 
De upload snelheid komt eigenlijk nooit boven 100 mb. 

  1. Wat voor abonnement heb je? Gezien de downloadsnelheid gok ik gigabit glasvezel, maar kan je dat bevestigen?
  2. Kan je een screenshotje toevoegen, van een speedtest, of wat context over exact hoe je dat test?

Want via bedraad netwerk naar een glasvezel aansluiting, en dan niet meer dan 100mbit/s upload halen is een teken dat er iets technisch fout zit. Een 880mbit/s is nog in de marge van “ongeveer de snelheid, maar met wat overhead”, maar minder dan 100mbit/s is categorie “hier werkt iets niet naar behoren”, vooral als dezelfde netwerkkabel wel 880mbit/s de andere kant op kan (en dus niet een kabelbreuk in de kabel zelf is.)


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 november 2024

Ik heb indd een 1 gigabit glasvezel abonnement.

Via normale speedtest (wifi) is de verbinding super goed. 

Ik speel alleen FC25 online dus heb geen ervaring met andere games online. 

Ik heb screenshot van ps5 verbinding en speedtest wifi bijgevoegd.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 november 2024

 

 


GebruikersnaamRandomTekst

Ah, dan durf ik geen conclusies te trekken, want ik heb geen idee hoe de playstation dat meet, vooral omdat een “normale” speedtest wel goed lijkt te gaan.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 november 2024
GebruikersnaamRandomTekst schreef:

Ah, dan durf ik geen conclusies te trekken, want ik heb geen idee hoe de playstation dat meet, vooral omdat een “normale” speedtest wel goed lijkt te gaan.

Dank in ieder geval voor de moeite. Het valt niet mee om hier de juiste hulp voor te krijgen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14625 reacties
  • 29 november 2024

Hi ​@Bjorn V, de speedtest van PSN laat inderdaad een verkeerde upload zien. Als je de website van speedtest.net opent op je PS5, dan zal de upload ineens omhoog schieten.

Webbrowser openen op de PS5 is nogal omslachtig, je dient www.speedtest.net in een bericht naar iemand te sturen, dan kan je via je bericht de website openen en de test starten. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 2 december 2024

Hoi ​@Tommie van Odido,

 

Hierbij de uitslag van de speedtest op mijn ps5. 

Kunnen jullie de verbinding naar en vanaf mijn toegangspunt doormeten? 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14625 reacties
  • 3 december 2024

Dat ziet er al een stuk beter uit ​@Bjorn V, ik zie niks geks op de lijn zelf. Ervaar je toevallig ook wegvallende diensten op je verbinding met andere apparaten of dat niet? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 december 2024

Op andere diensten valt de verbinding niet weg. Laatste 3 avonden is de verbinding niet meer weg gevallen. Daarvoor structureel meerdere keren per avond. 

Als aan jullie kant er alles goed uitziet ​@Tommie van Odido zal het probleem hoogstwaarschijnlijk bij EA liggen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14625 reacties
  • 9 december 2024

Dat klinkt in ieder geval goed ​@Bjorn V, je zou eventueel kunnen proberen om de DdoS firewall uit te schakelen op het modem om te kijken of dit wat verbeterd. Kan zijn dat die wellicht iets blokkeert van EA. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 december 2024

Ok, kan je mij uitleggen hoe ik dit moet doen ​@Tommie van Odido?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14625 reacties
  • 10 december 2024

Zeker ​@Bjorn V, je navigeert naar 192.168.1.1/ dan log je in met de gegevens achterop het modem. Vervolgens klik je op het hamburger menu →  Beveiliging → Firewall → Dos → Dos-bescherming blokkeren: Uitschakelen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen