Skip to main content

Discord stream bekijken, altijd slecht netwerk verbinding

Hoi, ik heb nu al een paar maanden internet van Odido. Alles werkt goed, behalve als ik op Discord naar iemands stream kijk; dan krijg ik steeds een netwerkstoringsfout.

Ik zag in een ouder topic dat iemand anders ook problemen had met Discord, waarbij afbeeldingen en streams erg langzaam waren. Mijn IP-adres valt in dezelfde reeks, namelijk 85.223.4.**. Ik vermoed dat ik een soortgelijke verbinding heb.

Volgens mij moet ik om dit probleem op te lossen een ander IP-adres aanvragen, maar dat kan niet bij Odido. De enige optie is om mijn router 24 uur uit te zetten, wat niet handig is als ik het internet wil blijven gebruiken. Voor nu heb ik het probleem kunnen omzeilen met een VPN, maar die wil ik liever niet continu aan hebben. Heeft iemand een betere oplossing hiervoor?

De vernieuw knopje in mij router EX5601-T1, veranderd niks

Uitgelichte reactie

7 november 2024

Hey @Garc123, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord je streams kunt bekijken. Ik heb het andere topic ook weer bekeken en die heeft het dus opgelost door een ander IP-adres te forceren. Dit is op de Zyxel niet mogelijk, ook 24 uur offline zijn is meer een gok dan zekerheid voor een nieuw IP-adres. Ik heb een ticket aangemaakt voor ons IP-team om dit te bekijken, hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden en hopelijk ook oplossen!

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 7 november 2024

Hey @Garc123, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord je streams kunt bekijken. Ik heb het andere topic ook weer bekeken en die heeft het dus opgelost door een ander IP-adres te forceren. Dit is op de Zyxel niet mogelijk, ook 24 uur offline zijn is meer een gok dan zekerheid voor een nieuw IP-adres. Ik heb een ticket aangemaakt voor ons IP-team om dit te bekijken, hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden en hopelijk ook oplossen!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 7 november 2024

Hey @Garc123, we hebben wat meer informatie nodig om het op te sporen. Zou je toevallig een packet capture kunnen uitvoeren tijdens dat dit probleem zich voordoet? Dit kan gemakkelijk via het programma Wireshark. Dan ontvang ik graag de packet capture en kan ik het doorzetten naar het team. 

Use Wireshark to perform a packet capture of network traffic (salesforce.com)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 februari 2025

Gebruikt tegenwoordig VPN om te kijken, dus was dit beetje vergeten, maar heb hier de wireshark record https://drive.google.com/file/d/1EEZuiNYbNi1VM3rWegGepgZel3g-HJz0/view?usp=drive_link . De laaste 10 second is dan met vpn en dan werkt het wel.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 16 februari 2025

Ik heb na onderhoud (29 januari) hetzelfde probleem. Mijn IP valt nu in de 62.166.128.0/17 range. Wanneer ik VPN (Cloudflare warp) gebruik is het probleem gelijk weg.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey @Garc123, we hebben wat meer informatie nodig om het op te sporen. Zou je toevallig een packet capture kunnen uitvoeren tijdens dat dit probleem zich voordoet? Dit kan gemakkelijk via het programma Wireshark. Dan ontvang ik graag de packet capture en kan ik het doorzetten naar het team. 

Use Wireshark to perform a packet capture of network traffic (salesforce.com)

Btw hier: https://drive.google.com/file/d/1EEZuiNYbNi1VM3rWegGepgZel3g-HJz0/view?usp=drive_link

Heb hetzelfde probleem op de telefoon als ik op de wifi zit, trouwens. Heb het hierna met jullie router en nu mijn eigen Dream Machine router aangesloten. Hetzelfde probleem daarmee, met UPnP aan of uit. Ik kan zelf wel streamen op discord zonder problemen btw. Het gaat dus echt om stream kijken op discord.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 april 2025

Naast het feit dat Tommie mij nooit antwoord heeft gegeven op mijn extra vragen, is dit een bericht voor anderen die dit zien. 

Ik heb mijn modem nooit 24 uur uitgeschakeld, en nu werkt het ineens wel.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 april 2025
Garc123 schreef:

Naast het feit dat Tommie mij nooit antwoord heeft gegeven op mijn extra vragen, is dit een bericht voor anderen die dit zien. 

Ik heb mijn modem nooit 24 uur uitgeschakeld, en nu werkt het ineens wel.

nvm werk weer niet. knaken service.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4440 reacties
  • 11 april 2025

@Garc123 Sorry dat het probleem nog niet lijkt opgelost. Ik kan mij voorstellen dat dit op den duur niet fijn is. Ik wil dit dan ook graag voor je oplossen! 

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in het systeem. Wil je jouw community profiel nog aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij een seintje geeft in dit topic, kan ik gelijk voor je aan de slag.

Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 april 2025
Teresa van Odido schreef:

@Garc123 Sorry dat het probleem nog niet lijkt opgelost. Ik kan mij voorstellen dat dit op den duur niet fijn is. Ik wil dit dan ook graag voor je oplossen! 

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in het systeem. Wil je jouw community profiel nog aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij een seintje geeft in dit topic, kan ik gelijk voor je aan de slag.

Ik sta voor je klaar! 

Bedankt voor het reageren, heb het ingevuld.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4440 reacties
  • 14 april 2025

@Garc123 Hartstikke bedankt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om met je mee te kijken. Klopt het dat je een eigen modem hebt aangesloten? Mocht dit zo zijn, wil je het modem wat je van ons hebt gekregen aansluiten en testen of het dan wel werkt?

Daarnaast ontvang ik ook graag een bekabelde speedtest. Je kan de screenshots hiervan met mij delen in dit topic. 

Ook heb ik gelijk nogmaals navraag gedaan over het ticket wat Tommie destijds heeft uitgezet. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb, deel ik dit uiteraard ook gelijk met jou!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 april 2025
Teresa van Odido schreef:

@Garc123 Hartstikke bedankt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om met je mee te kijken. Klopt het dat je een eigen modem hebt aangesloten? Mocht dit zo zijn, wil je het modem wat je van ons hebt gekregen aansluiten en testen of het dan wel werkt?

Daarnaast ontvang ik ook graag een bekabelde speedtest. Je kan de screenshots hiervan met mij delen in dit topic. 

Ook heb ik gelijk nogmaals navraag gedaan over het ticket wat Tommie destijds heeft uitgezet. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb, deel ik dit uiteraard ook gelijk met jou!

Bedankt voor het meekijken! Het klopt inderdaad dat ik de router heb vervangen door een Ubiquiti Dream Router, omdat ik in eerste instantie dacht dat het probleem bij de router lag. Hier is het resultaat van de speedtest: https://openspeedtest.com/results/71079679&ref=WidgetV2-Results. De snelheid is boven de 400 Mbps(meer dan ik hoor te krijgen 👍)

Het probleem doet zich echter alleen voor op Discord en is aanwezig op alle apparaten binnen het netwerk. Wanneer ik overschakel naar 4G op mijn telefoon, werkt Discord wel en is de stream direct Full HD. Hetzelfde geldt wanneer ik een VPN inschakel op mijn pc. Ik heb daarnaast ook meerdere DNS-servers geprobeerd, maar zonder succes.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen