Skip to main content
Beantwoord

Since 28 October 2024 11:30 no internet, modem doesn't have DHCP lease

  • 28 oktober 2024
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Hi,


My klantnr is VJG45786.

Perhaps the problem started earlier, but have noticed only now at 11:30. Fixed internet is down.
Zyxel T-56, even after restarting ONT + router, router doesn’t come online, ‘Internet’ led is constant red.
ONT leds look good (Power green, PON green, 10G eth green, LOS is dark)

Logging into router’s admin page, it complains about WAN connectivity being down. So it looks like physical link is up, but WAN leg of the router doesn’t have IP address / DNS servers assigned.

Manually clicking on renew DHCP lease doesn’t help, lease not renewed, still no IP / DNS servers.

Called customer support, they couldn’t reach the modem either (no surprise) so they scheduled a mechanic, but I don’t think a DHCP problem will be resolved by the mechanic.

Is there already an ongoing problem? Can this report be looked at by someone who can verify internal configuration as well? (DHCP leases availability, port VLAN assignment, etc.)
Thank you in advance !
David

Beste antwoord door dszmolka

Found this in the meantime :


Did not read the post first, since it was 6 years ago, probably it’s not relevant.. it was relevant :)

[28-10-2024/12:50] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Lelystad. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
Update [28-10-2024/15:50]  Er is een monteur onderweg naar de locatie voor verder onderzoek. 

Update [28-10-2024/19:50] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen! Update [28-10-2024/21:35] De monteur heeft geconstateerd dat een kabelbreuk de oorzaak is voor dit probleem. Dit zal samen met KPN ondergronds gerepareerd moeten worden en gaat waarschijnlijk tot in de nacht duren.

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21671 reacties
  • 28 oktober 2024

Hello @dszmolka 

What you could also try is perform a factory reset to see if it helps or not.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2024
dszmolka schreef:

Hi,


My klantnr is VJG45786.

Perhaps the problem started earlier, but have noticed only now at 11:30. Fixed internet is down.
Zyxel T-56, even after restarting ONT + router, router doesn’t come online, ‘Internet’ led is constant red.
ONT leds look good (Power green, PON green, 10G eth green, LOS is dark)

Logging into router’s admin page, it complains about WAN connectivity being down. So it looks like physical link is up, but WAN leg of the router doesn’t have IP address / DNS servers assigned.

Manually clicking on renew DHCP lease doesn’t help, lease not renewed, still no IP / DNS servers.

Called customer support, they couldn’t reach the modem either (no surprise) so they scheduled a mechanic, but I don’t think a DHCP problem will be resolved by the mechanic.

Is there already an ongoing problem? Can this report be looked at by someone who can verify internal configuration as well? (DHCP leases availability, port VLAN assignment, etc.)
Thank you in advance !
David

I Got exactly the same issue.
Also happened around 11:30 and still havent internet.
My zipcode is 8244GD. What is yours?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2024

> My zipcode is 8244GD. What is yours?
 

8244EB. So it is affecting an area, and not individual customers, as I was suspecting.

Factory resetting the modem is not what i expect to help, rather verifying the port(s) configuration on the switch to which we are connected. But i don’t know how to get this issue to a person who can do that.

Hoping someone notices it and don’t need to wait until tomorrow for Guidion to come (in vain).


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2024

I hope it gets noticed too. A mechanic has been scheduled for me too that probably won't help.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 29 oktober 2024

Found this in the meantime :


Did not read the post first, since it was 6 years ago, probably it’s not relevant.. it was relevant :)

[28-10-2024/12:50] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Lelystad. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
Update [28-10-2024/15:50]  Er is een monteur onderweg naar de locatie voor verder onderzoek. 

Update [28-10-2024/19:50] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen! Update [28-10-2024/21:35] De monteur heeft geconstateerd dat een kabelbreuk de oorzaak is voor dit probleem. Dit zal samen met KPN ondergronds gerepareerd moeten worden en gaat waarschijnlijk tot in de nacht duren.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 oktober 2024

Appreciate a moderator coming in, and spending time on marking my question as resolved (with my own answer) :>  Hope the actual troubleshooting is also ongoing with the same meticulousness.

 

There is no internet in a whole city, folks.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 oktober 2024

I also heard that the internet was down in the Warande and Landstrekenwijk area, only for Odido customers.
 

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen