Skip to main content

Regelmatig uitvallend internet (VDSL, 2037)

  • 12 augustus 2024
  • 10 reacties
  • 69 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Beste Odido (community),

Bij ons valt sinds februari regelmatig het internet uit.
Het vervelende is dat er vaak meerdere herstarts nodig zijn van het modem.
Een nieuwe modem is al geleverd, maar biedt geen oplossing.
Het hele riedeltje van speedtest.net, ipconfig /all etc. heb ik al gedaan, maar hier is niets bijzonders aan te zien (uiteraard met laptop direct aan modem).
Ik ben er al achter dat het niet aan “eigen” apparatuur kan liggen, wij nemen namelijk ook TV via kastje af, en daarvan blijft het beeld tijdens deze storingen ook hangen. Heel even loopt het door (waarschijnlijk vanuit de cache), en dan stopt het beeld weer.
Na (meerdere keren) herstarten (echt met stekker eruit trekken, software-matig helpt meestal niet).
Dit speelt dus al sinds februari. Daarvoor met Odido / T-Mobile nooit problemen gehad. Maar het humeur over de vele internetstoringen is dusdanig negatief geworden hier thuis dat er al aan mijn kop gezeurd wordt of we niet over kunnen op KPN. Ik wil Odido nog wel een kans geven, maar de vele storingen beginnen mij inmiddels ook de keel uit te hangen.
Misschien dat iemand hier nog iets weet wat ik nog niet gedaan heb?

Uitgelichte reactie

13 augustus 2024

Hi @91John, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen in actie gekomen voor je, op mijn lijnmeting zie ik best wat ruis omhoog komen. Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21683 reacties
  • 12 augustus 2024

Hallo @91John 

Kun je eens een foto bijvoegen van het ISRA punt waarop de modem is aangesloten en is dit het enigste aansluitpunt in huis?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 augustus 2024
Waqqas schreef:

Hallo @91John 

Kun je eens een foto bijvoegen van het ISRA punt waarop de modem is aangesloten en is dit het enigste aansluitpunt in huis?

Ja, dit is het enige ISRA punt. De rest zit met netwerkkabels (minimaal CAT5E) aangesloten.
 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21683 reacties
  • 12 augustus 2024

@91John 

Dan is er misschien toch iets mis buitenshuis, van een bridge tap is ook geen sprake.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 augustus 2024
Waqqas schreef:

@91John

Dan is er misschien toch iets mis buitenshuis, van een bridge tap is ook geen sprake.

Dat denk ik ook. De vraag is, hoe gaat dit opgelost worden? Of wie kan daar bij helpen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 augustus 2024

Zou het eventueel nog kunnen liggen aan het (type) modem? Ik heb nu een Zyxel T-54, terwijl ik zie dat er al Zyxel T-56's in omloop zijn.


Forum|alt.badge.img+2
  • is een Top Poster
  • 113 reacties
  • 12 augustus 2024

De t54 is het meest recente dsl modem van Odido. De t56 beschikt niet over een ingebouwd dsl modem en word dus enkel ingezet als router op glasvezelverbindingen. 

 

Verder kun je denk ik het best antwoord van een moderator afwachten, wellicht zien die nog wat in de lijnmetingen die zij kunnen doen. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 augustus 2024
Okidokidough schreef:

De t54 is het meest recente dsl modem van Odido. De t56 beschikt niet over een ingebouwd dsl modem en word dus enkel ingezet als router op glasvezelverbindingen. 

 

Verder kun je denk ik het best antwoord van een moderator afwachten, wellicht zien die nog wat in de lijnmetingen die zij kunnen doen. 

Ah, dat van de T-56 geen DSL modem wist ik niet. Dank voor de info.

Hoe kan ik een moderator laten weten dat dit probleem maar blijft spelen? Het geduld hier thuis begint een beetje op te raken na maanden ellende en elke keer modem resetten etc. Er wordt hier al heel hard gezucht, “dan maar over op KPN”. ODF glasvezel aanleg hier schiet ook niet echt op namelijk.
Lijnmeting heeft naar mijn weten al eerder plaatsgevonden en werd niks uit gevonden. Eigen apparatuur ligt het ook niet aan, want als ik die er tussenuit haal gebeurt precies hetzelfde.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14742 reacties
  • 13 augustus 2024

Hi @91John, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen in actie gekomen voor je, op mijn lijnmeting zie ik best wat ruis omhoog komen. Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 augustus 2024

Hey Tommie,

Top actie! En fijn dat je deze lijnmeting al hebt gedaan.
Ik ga de afspraak met Guidion inschieten, en hou jullie op de hoogte.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14742 reacties
  • 13 augustus 2024

Top, dankjewel @91John


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen