Skip to main content
Beantwoord

Al een maand zonder internet


Ik zit nu al sinds 13 juni zonder internet+ tv aansluiting. Op 14 juni is er een monteur geweest die heeft vastgesteld dat het probleem in de verdeelkast (buiten in de wijk) zit. Dit probleem zou VolkerWessels (VW) moeten oplossen.  Hij zou toen een ticket laten aanmaken door Odido's backoffice om de opdracht te geven aan VW om het probleem op te lossen. Nu zijn we een maand verder en Odido en VW heb ik bijna dagelijks aan de telefoon om een statusupdate te vragen maar er gebeurt nog steeds niks. Odido geeft aan dit meermaals dmv tickets door te hebben gegeven aan VW, maar VW geeft aan nog steeds geen ticket te hebben ontvangen. Dus ze zijn al een maand op elkaar aan het wachten. 
En wij moeten als klant maar tv kijken/ thuiswerken en internetten met een onstabiele hotspot verbinding die wekelijks afloopt. Hoe moeilijk is het om als provider zijnde contact te leggen met VW om erachter te komen waardoor deze tickets steeds niet aankomen.  Ook komt het vaker voor dat Odido personeel aangeeft het uit te zoeken en mij zullen terugbellen maar dat deze afspraken niet worden nagekomen. Hoelang moeten wij nog wachten?

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt met een provider.

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi @rademakerDJ, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had je ook graag een ander antwoord gegeven, maar het is nog in behandeling bij onze technische dienst en de externe netwerkbeheerder. Als ik het op een of andere manier zelf had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Het wordt echt zo snel mogelijk opgelost. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

13 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2151 reacties
  • Antwoord
  • 13 juli 2024

Hoi @rademakerDJ, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had je ook graag een ander antwoord gegeven, maar het is nog in behandeling bij onze technische dienst en de externe netwerkbeheerder. Als ik het op een of andere manier zelf had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Het wordt echt zo snel mogelijk opgelost. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 augustus 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @rademakerDJ, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had je ook graag een ander antwoord gegeven, maar het is nog in behandeling bij onze technische dienst en de externe netwerkbeheerder. Als ik het op een of andere manier zelf had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Het wordt echt zo snel mogelijk opgelost. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Inmiddels zijn we weer een maand verder en zit ik nog steeds zonder internet. De 4g router die Odido heeft toegestuurd is natuurlijk al beter dan die tijdelijke hotspots.
Volgens VolkerWessels komt er geen signaal binnen door een kabelbreuk in de buurt. Dit is eind juli al geconstateerd. 
Tot op heden krijg ik geen informatie over de status van mijn glasvezel verbinding. De situatie lijkt uitzichtloos. Wanneer ga ik eindelijk weer gebruik kunnen maken van de diensten?!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 21 augustus 2024

Hi @rademakerDJ, de laatste update is van de 15e, er is een voedingschade gedetecteerd en dit moet VWT oplossen inderdaad. We hebben het doorgezet en wachten nu op een update vanuit VWT. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 september 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @rademakerDJ, de laatste update is van de 15e, er is een voedingschade gedetecteerd en dit moet VWT oplossen inderdaad. We hebben het doorgezet en wachten nu op een update vanuit VWT. 

 

we zijn inmiddels 3 maanden verder en er is nog steeds geen oplossing. Enige wat ik krijg te horen is dat ze het gaan uitzoeken bij backoffice en dat ik wordt teruggebeld. In de tussentijd ben ik nog geen enkele keer teruggebeld door Odido of Volker Wessels!  @Odido vinden jullie 3 maanden een gangbare periode voor het oplossen van een storing?

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 17 september 2024

@rademakerDJ Ik ben het met je eens dat dit geen gangbare periode is. 

Ik ben natuurlijk gelijk gaan kijken, maar ik kan nog geen update inzien. Ik heb daarom meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen hier nogmaals achteraan gaan bij de netwerkbeheerder, VWT. 

Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan weten. Ik help graag! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 september 2024
Teresa van Odido schreef:

@rademakerDJ Ik ben het met je eens dat dit geen gangbare periode is. 

Ik ben natuurlijk gelijk gaan kijken, maar ik kan nog geen update inzien. Ik heb daarom meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen hier nogmaals achteraan gaan bij de netwerkbeheerder, VWT. 

Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan weten. Ik help graag! 

We zijn weer een week verder en ben nog niks wijzer. In de tussentijd zijn mijn Odido diensten ook nog eens geblokkeerd omdat ik de factuur niet heb betaald, terwijl hier geen afspraken over zijn gemaakt met jullie financiële afdeling. Jullie zijn in ieder geval niet bezig met het behouden van klanten..
Ik hoor nog altijd graag van jou wat de technische dienst voor updates heeft ontvangen van VWT..
 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 oktober 2024

@Odido kan ik nog een status update ontvangen?  We zijn bijna 4 maanden verder!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 8 oktober 2024

@rademakerDJ Ik het met je eens dat dit te lang is. Ik ben direct gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik heb nog geen update. 

Ik ben daarom meteen naar mijn collega’s van de technische dienst gesneld met de vraag of zij hier nogmaals achteraan kunnen gaan. 

Echter geven zij aan dat er op dit moment wordt gewerkt aan de voedingsschade. De voortgang wordt gemeld, maar dit gaat erg traag. Op dit moment durven zij geen voorspelling te doen over een oplosdatum

Uiteraard mag je mij altijd om een update vragen. Ik ga er dan meteen opnieuw voor je achteraan. Als ik in de tussentijd nog ergens anders bij kan helpen, verneem ik het ook graag. Ik sta voor je klaar! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 november 2024

@Odido 5 maanden verder en de storing is nog steeds niet opgelost. Heb alweer een maand geen status informatie omtvangen van jullie. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 15 november 2024

Hey ​@rademakerDJ, we hebben wat nieuws.

Het gaat om voedingschade, gemeente Eindhoven heeft de kabels eruit getrokken. Dit betreft KPN gebied en zij doen moeilijk over de kosten en het leggen van die kabels. Vooralsnog wachtend op een terugkoppeling.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 januari 2025

@Odido bijna 8 maanden verder en nog steeds geen verbinding. Verder 0 communicatie met mij als klant.  Wel ontvang ik elke maand doodleuk de factuur van jullie. Hoe vinden jullie het zelf gaan? 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 11 januari 2025

@rademakerDJ Ik ben het met je eens dat dit veel te lang duurt. Echter zijn wij wel afhankelijk van de netwerkbeheerder om dit op te lossen. Vooralsnog geven zij nog geen datum door waarop zij verwachten dit op te lossen. Zoals Tommie uitlegt, moeten er nieuwe kabels worden gelegd. 

Wat ik wel voor je kan en ga doen, is overleggen of we in de tussentijd iets met de facturatie kunnen. Het is natuurlijk niet eerlijk dat je betaald voor iets wat je niet ontvangt. Ik ga hier maandag meteen voor je achteraan. Zodra ik meer weet, deel ik dit ook gelijk met jou! 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 13 januari 2025

@rademakerDJ Zoals beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. 

Ik heb meteen overlegd met mijn collega’s van de technische dienst. Echter geven zij aan dat we echt moeten afwachten op het besluit van de netwerkbeheerder. Vooralsnog wachten zij op een terugkoppeling, waar hopelijk de verwachtte hersteltijd wordt doorgegeven. 

Ik zou het natuurlijk absoluut niet leuk vinden, maar als je wil, kan ik het abonnement kosteloos voor je opzeggen. Je krijgt dan sowieso ook de tijd dat je geen gebruik van onze diensten hebt kunnen maken vergoed. De andere optie zou zijn dat ik de kosten vanaf het moment van melding tot vandaag voor je vergoed en dat we de terugkoppeling van de technische dienst afwachten. 

Uiteraard wordt ook de periode van 14-01 t/m de hersteldatum vergoed wanneer dit mogelijk is.

Laat je mij weten wat je wil?


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen