Skip to main content
Beantwoord

4 dagen geen internet, wel wifi verbinding. (rood wereldbolletje)


Beste, 

Ik zie meer van dit soort berichten langskomen maar geen duidelijke oorzaak of oplossing. Wie kan mij helpen?

Ik heb sinds 4 dagen geen internet meer via mijn Zyxel T54 modem. Plots uit het niets.

Alles natuurlijk opnieuw opgestart, zelf gereset (modem, router, glasvezelkastje) maar steeds hetzelfde resultaat, namelijk verbonden met de wifi maar zonder internet.

Wat is hier aan te doen?

Beste antwoord door Kasper37

Cheyenne van Odido schreef:

Hi @Kasper37, dank voor dit topic! Ik wil hier meteen iets aan doen. Ik heb je verbinding onder de loep genomen en zie dat er momenteel geen verbinding binnenkomt. Ik heb daarom direct wat vragen voor je, hier komen ze:

- Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
- Brandt het Power lampje op de converter?
- Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
- Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Ik hoor het graag! Hou er trouwens wel rekening mee dat we binnen deze Community geen directe chat zijn en het dus kan zijn dat je moet wachten op een reactie van ons. Ik zal je topic zo goed mogelijk in de gaten houden, maar bellen met 0800-0092 kan ook. Je krijgt dan direct iemand te spreken waarmee je deze punten kan nalopen. Zo kunnen we zo snel mogelijk actie ondernemen!

 

 

Ik heb met de servicelijn gebeld, er schijnt dus ergens buiten tussen mijn huis en het servicepunt een glasvezelbreuk te zitten. Dit wordt als het goed is opgepakt verder.

Bekijk origineel

9 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8084 reacties
  • 2 januari 2024

@Kasper37  Dat is niet zo mooi! Ik kan het niet oplossen.

Wat ik wel kan doen is je een gratis code geven mits je gebruik maakt van Odido mobiel of Ben?

Hiermee kun je een hotspot maken en verbinden met andere apparaten, zodat je toch online bent! Laat je mij weten via DM of je hier interesse in hebt? 


Het is aan de moderators om je verder te helpen met de storing.
Met vriendelijke groet, 

Cristien 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8084 reacties
  • 2 januari 2024

@Kasper37  Jammer dat je niets met een code kan! Zet vast je Klantennummer in je forum account (privé deel) zodat de moderators je sneller kunnen vinden.

Een  Thuis klantnummer is (bijvoorbeeld) ABC12345! 
 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 januari 2024

Bedankt voor de genomen moeite Cristien. Ik heb mijn klantnummer als het goed is al in mijn account staan.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Kasper37, dank voor dit topic! Ik wil hier meteen iets aan doen. Ik heb je verbinding onder de loep genomen en zie dat er momenteel geen verbinding binnenkomt. Ik heb daarom direct wat vragen voor je, hier komen ze:

- Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
- Brandt het Power lampje op de converter?
- Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
- Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Ik hoor het graag! Hou er trouwens wel rekening mee dat we binnen deze Community geen directe chat zijn en het dus kan zijn dat je moet wachten op een reactie van ons. Ik zal je topic zo goed mogelijk in de gaten houden, maar bellen met 0800-0092 kan ook. Je krijgt dan direct iemand te spreken waarmee je deze punten kan nalopen. Zo kunnen we zo snel mogelijk actie ondernemen!

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 januari 2024

Hi Cheyenne,

Het WAN lampje brand groen.

Power lampje op converter brand continu groen.

LOS lampje is uit

PON lampje knippert een aantal keer per seconden


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @Kasper37, dank voor dit topic! Ik wil hier meteen iets aan doen. Ik heb je verbinding onder de loep genomen en zie dat er momenteel geen verbinding binnenkomt. Ik heb daarom direct wat vragen voor je, hier komen ze:

- Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
- Brandt het Power lampje op de converter?
- Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
- Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Ik hoor het graag! Hou er trouwens wel rekening mee dat we binnen deze Community geen directe chat zijn en het dus kan zijn dat je moet wachten op een reactie van ons. Ik zal je topic zo goed mogelijk in de gaten houden, maar bellen met 0800-0092 kan ook. Je krijgt dan direct iemand te spreken waarmee je deze punten kan nalopen. Zo kunnen we zo snel mogelijk actie ondernemen!

 

 

Ik heb met de servicelijn gebeld, er schijnt dus ergens buiten tussen mijn huis en het servicepunt een glasvezelbreuk te zitten. Dit wordt als het goed is opgepakt verder.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 3 januari 2024

@Kasper37 Fijn om te lezen dat je contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice en dat zij dit voor je hebben doorgezet! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 juli 2024

Postcode 3162. Geen internet wifi en TV. Ik heb glasvezel en een zyxel modum.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14836 reacties
  • 31 juli 2024

Hi @Seeburg100, welkom op onze Community!

Dit is bij ons bekend en we houden je in dit topic op de hoogte:

 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen