Skip to main content
Beantwoord

vervanging Draytek Vigor door Zytel modem de oplossing?

  • 12 augustus 2023
  • 9 reacties
  • 26 Bekeken

Al tijden ben ik hopeloos bezig mijn wifi te verbeteren.

Ik denk dat de bron een Draytek Vigor 2132 FVn de oorzaak van alle ellende is. Is vervanging door een Zyxel modem de oplossing.  Ik ben zo langzamer hand ten einde raad.Het wifi signaal is beroerd. Hoe dat te regelen?

Beste antwoord door paulhemunt

Demi van Odido schreef:

@paulhemunt Helemaal super! Ik heb de nieuwe TV Boxen voor je aangevraagd. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op. Fijne zondag voor nu!

 

Demie, bedankt voor de snelle actie en adequate service. Zo goed als onvoorstelbaar. Fijne zondag ook.

Bekijk origineel

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 12 augustus 2023

Als je echt goede wifi door heel je huis wilt is alleen een wifi punt van je router onvoldoende.  Mijn advies is dat je een Mesh netwerkje bouwt. Dan heb je zekerheid van wifi kwaliteit.  Zo'n mesh netwerk zet je in access point modus en daarmee kun je het met elke router die je nu of in de toekomst hebt koppelen. Ik gebruik zelf 4 stuks Deco m5.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 12 augustus 2023

Hey @paulhemunt, welkom op onze Community!

Het DrayTek modem is inderdaad een verouderd modem en ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 augustus 2023

Dat heb ik op dit moment nog via een Apple Airport Extreme en via wifi aan diverse Apple express units in het huis.

Het apple interne netwerk is ook aan vervanging toe en dat wil ik met diverse Linksys Velop AC 3600 units gaan oplossen. Het is niet alleen het netwerk dat traag of niet werkt maar ook ben ik al gewend aan het opstarten van  de twee TV boxen, zoals de Entone Amulet en Entone Kamai, die eveneens aan de Draytek gekoppeld zijn. Vandaar dat ik denk de bron moet goed zijn anders blijf ik tobben. Overigens de beide TV boxen zijn ook aan vervanging toe.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 12 augustus 2023

Gebruik je op de tvbox ook Hardeschijf opnemen? Dat wordt bij vervangen namelijk cloud recording. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 augustus 2023

Ja Eric dus dat wordt dan vervangen begrijp ik.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 13 augustus 2023

@paulhemunt Klopt inderdaad. Een nieuwe versie van de TV Box heeft geen hardeschijf maar maakt gebruik van Cloud Opnemen. Na het omwisselen van de TV Boxen, dien je wel Cloud Opnemen nog aan te zetten in My T-Mobile. Dit gebeurt namelijk niet automatisch. 

Ik zie verder dat de TV Boxen nog niet voor je zijn omgewisseld. Kan ik beide TV Boxen voor je omwisselen voor Amino Aria 610 TV Boxen? Wanneer je Cloud Opnemen ook aanzet, is deze functie beschikbaar voor beide TV Boxen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 augustus 2023

Dag Demi Ja dat is prima. Dan hoop ik dat mijn problemen zijn opgelost.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 13 augustus 2023

@paulhemunt Helemaal super! Ik heb de nieuwe TV Boxen voor je aangevraagd. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op. Fijne zondag voor nu!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 13 augustus 2023
Demi van Odido schreef:

@paulhemunt Helemaal super! Ik heb de nieuwe TV Boxen voor je aangevraagd. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op. Fijne zondag voor nu!

 

Demie, bedankt voor de snelle actie en adequate service. Zo goed als onvoorstelbaar. Fijne zondag ook.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen