Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel - geen internet met Zyxel t50 - rode wereldbol


Ik heb sinds 2 uur geen enkele verbinding meer met internet. Alle zaken al geprobeerd, inclusief het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

 

Eindresultaat blijft hetzelfde, rode wereldbol.

 

Zie ook geen enkele storingsmelding, op dit ogenblik.

 

 

 

 

Beste antwoord door Cyber_Bob66

Alle kabels zaten goed, want in 1 keer stopte echt alles. Vanmiddag toen ik thuis kwam heb ik eerst alles dus modem en router uitgezet. 3 minuten gewacht. Modem eerst weer aangezet, daarna de router.

 

En wat een wonder alles deed het weer.

 

Wat ik wel heel erg gek vond is dat na ongeveer 2,5 uur wederom alles scheen uit te vallen. Werkelijk alle lampjes die je kan zien knipperden. TV beeld bevroor, maar na 5 minuten herstelde het zich weer. 😏

 

Allen dank voor het meedenken.

Bekijk origineel

7 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8056 reacties
  • 1 mei 2023

Hallo @Cyber_Bob66  In welke provincie woon je?

Er is storing in Groningen en Bemmel
 

Media is niet beschikbaar

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 mei 2023

Zuid-Holland


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 mei 2023

Type modem is Zyxel DX5401-B1, trouwens. Net 3 dagen over, nu al gezeik.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21568 reacties
  • 1 mei 2023

Hallo @Cyber_Bob66 

 Heb je de mediaçonverter ook voor even van het stroom gehaald en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 2 mei 2023

Hi @Cyber_Bob66 Ik heb gelijk een lijnmeting voor je uitgevoerd. Er zijn geen fouten gevonden in het netwerk zelf, waardoor de oorzaak binnenshuis moet liggen. Wel zie ik dat er geen netwerk data binnenkomt en kan ik verder niet het modem uitlezen. Heb je geprobeerd om de Media Converter ook van de stroom te halen en de lampjes te checken wat @Waqqas ook aangeeft? Dan kan ik beter met je meekijken in de situatie. Bedankt!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21568 reacties
  • 2 mei 2023

@Cyber_Bob66 

Omdat het probleem binnenshuis is kijk ook of de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router gaat.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 2 mei 2023

Alle kabels zaten goed, want in 1 keer stopte echt alles. Vanmiddag toen ik thuis kwam heb ik eerst alles dus modem en router uitgezet. 3 minuten gewacht. Modem eerst weer aangezet, daarna de router.

 

En wat een wonder alles deed het weer.

 

Wat ik wel heel erg gek vond is dat na ongeveer 2,5 uur wederom alles scheen uit te vallen. Werkelijk alle lampjes die je kan zien knipperden. TV beeld bevroor, maar na 5 minuten herstelde het zich weer. 😏

 

Allen dank voor het meedenken.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen