Skip to main content
Beantwoord

Probleem met modem, netwerk bereik en wegvallen verbinding


Ik wil hierbij melding maken dat mijn modem steeds problemen geeft, verbinding valt steeds weg. In andere kamers had ik in het begin met deze modem goed bereik, nu is dit ook niet meer het geval. Ik heb dit modem nu al ongeveer 5 jaar. Ik heb alles geprobeerd met de modem maar heeft niet geholpen. Graag wil ik hierbij een vervangende modem aanvragen.  Ik ben zelf een ict’er en heb dus alles geprobeerd, graag niet met suggesties komen en mijn modem vervangen. Ik wil dan ook niet meteen naar een andere provider overstappen voor een nieuwe modem, ik heb er vertrouwen in dat we hier samen uitkomen.

 

alvast bedankt

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @F.Taskopru 

Werkt het internet bekabeld wel goed? Dit om te kijken of het probleem door iets anders wordt veroorzaakt of niet.

Als je nog een Draytek of Huawei hebt dan mag deze zeker vervangen worden.

Bekijk origineel

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21669 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2023

Hallo @F.Taskopru 

Werkt het internet bekabeld wel goed? Dit om te kijken of het probleem door iets anders wordt veroorzaakt of niet.

Als je nog een Draytek of Huawei hebt dan mag deze zeker vervangen worden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 maart 2023

Bekabeld valt verbinding ook steeds weg, en ik gebruik geen bekabeld internet omdat ik geen kabel kan trekken. 
graag wil ik dat modem vervangen wordt.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21669 reacties
  • 26 maart 2023

@F.Taskopru

Heb je een DSL of glasvezel verbinding?

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de inkomende verbinding stabiel is en misschien zal een andere modem de verbindingsproblemen ook verhelpen maar kun je eens een fabeieksreset uitvoeren en dan nog eens naar het bekabeld internet kijken als test?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 maart 2023
Waqqas schreef:

@F.Taskopru

Heb je een DSL of glasvezel verbinding?

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de inkomende verbinding stabiel is en misschien zal een andere modem de verbindingsproblemen ook verhelpen maar kun je eens een fabeieksreset uitvoeren en dan nog eens naar het bekabeld internet kijken als test?

Ja, ik heb een dsl verbinding.

heb ik al geprobeerd, via kabel heb ik verbinding en speedtest geeft aan 89-90mb per seconde. Maar via wifi haal ik deze snel heden niet en valt steeds weg


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 maart 2023

Hier al enkele weken hetzelfde probleem. Zowel via modem als wifi bedroevende resultaten. 30Mbps met een 100Mbs abonnement is meer regel dan uitzondering.

Heb een Huawei modem type HG659. Al vanaf begin dit modem (2017). Hoe kan ik een nieuw modem krijgen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 maart 2023
Waqqas schreef:

@F.Taskopru

Heb je een DSL of glasvezel verbinding?

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de inkomende verbinding stabiel is en misschien zal een andere modem de verbindingsproblemen ook verhelpen maar kun je eens een fabeieksreset uitvoeren en dan nog eens naar het bekabeld internet kijken als test?

Hallo @Waqqas  wordt ik nog geholpen? Het duurt me te lang dit. Graag met spoed antwoord


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21669 reacties
  • 26 maart 2023

@F.Taskopru

Ik ben zelf ook een klant net als jij, de moderators zijn er weer vanaf morgen 🙂


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 maart 2023
Waqqas schreef:

@F.Taskopru

Ik ben zelf ook een klant net als jij, de moderators zijn er weer vanaf morgen 🙂

Oh, ik ben hier nieuw, ik gebruik het net pas. Ik hoop dat ze morgen mijn bericht oppakken. Bedankt!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 maart 2023

WORDT IK NOG GEHOLPEN HIER OF WAT?


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 27 maart 2023

Hi @F.Taskopru

Ik heb het modem omgewisseld voor een Zyxel modem. De Huawei hoeft niet teruggestuurd te worden en mag naar de milleu straat. Hopelijk lost dit je probleem op :) 

-- 

@Andy R. Als je je klantnummer in je profiel zet wissel ik hem voor jou ook om :) 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 maart 2023

@Sven-TMT bedankt voor je snelle actie, zie ik nou goed dat ik een T50 model krijg terwijl jullie momenteel een T54 model hebben, als je een nieuwe modem opstuurt waarom niet meteen de nieuwe? Graag hoor ik van je


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9310 reacties
  • 27 maart 2023

De Z54 wordr alleen aan nieuwe glasvezel klanten uitgegeven. Er is schaarste in modems en het verschil tussen de 50 en 54 zit eigenlijk alleen in Wifi 6 wat van belang kan zijn bij 1 Gbit verbindingen. Bij DSL is de Z50 een prima router/modem.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 maart 2023

Mijn klantnummer heb ik zojuist aan het profiel toegevoegd. Dank voor de snelle reactie en actie in deze.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 27 maart 2023
Andy R. schreef:

Mijn klantnummer heb ik zojuist aan het profiel toegevoegd. Dank voor de snelle reactie en actie in deze.

Ik heb het modem omgewisseld voor een Zyxel modem. De Huawei hoeft niet teruggestuurd te worden en mag naar de milleu straat. Hopelijk lost dit je probleem op :) 

 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen