Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T50 port forwarding configureren werkt niet

  • 24 februari 2023
  • 7 reacties
  • 180 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zyxel T50 port forwarding configureren werkt niet. Zelfde probleem als waar tig andere mensen de afgelopen jaren ook last van hebben gehad gezien de vele berichten hieromtrent op dit forum.. kan een technisch persoon van t-mobile mijn modem nakijken? via support vang ik bot.

 

Beste antwoord door ivoooooo

Dank voor de vele reacties. Ik weet niet wat er is gebeurd maar blijkbaar heb ik iets geïnitieerd waardoor de poort niet alleen meer in het lan bereikbaar is.. ? het werkt in elk geval.

Bekijk origineel

7 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 24 februari 2023

Hoi @ivoooooo,

Welkom op de Community!

Heb je glasvezel of DSL? In het eerste geval lijkt alles goed te staan, in het tweede geval moet je bij WAN-interface kiezen voor VD_Internet. Heb je ook getest of de server binnen je eigen netwerk wel bereikbaar is?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 25 februari 2023

Hi,

Ik heb glasvezel.

Staat zeker wel open:

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 26 februari 2023

@ivoooooo 

Die tools op het internet kloppen niet altijd, maar er zijn verder geen problemen meer?


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 26 februari 2023

Router opnieuw opgestart na instellen?


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 26 februari 2023

@ivoooooo Volgens deze site staat de poort wel open. Ik zie in het screenshot dat het om UDP gaat. Wellicht scant de site die jij gebruikte alleen TCP-poorten. Zoals @Waqqas aangeeft zou ik me niet blindstaren op portscanners, maar gewoon in de praktijk kijken of het werkt.


  • is een King Poster
  • 104 reacties
  • 26 februari 2023

@ivoooooo

Zojuist heb ik het even vanuit hier getest en kreeg de volgende output:

nc: connectx to 143.177.217.240 port 1194 (tcp) failed: Connection refused

00:31:03.040994 IP 172.16.16.136.49965 > 143.177.217.240.1194: Flags [SEW], seq 2541318754, win 65535, options [mss 1460,nop,wscale 6,nop,nop,TS val 1543738468 ecr 0,sackOK,eol], length 0
00:31:03.062914 IP 143.177.217.240.1194 > 172.16.16.136.49965: Flags [R.], seq 0, ack 2541318755, win 0, length 0

 

Ik krijg dus een keiharde tcp-reset terug. Mijn gok is dat je welliswaar de portforwarding en firewalling op orde hebt maar OpenVPN hebt laten binden op je interne interface. Dit kan verklaren waarom je zelf wel ermee kan connecten op je interne (192.168.1.97) adres.

Kleine side-note. Als je een tcp-reset terug krijgt houdt dat meestal in dat e.a. wel bereikbaar is maar er geen service aanwezig is op de betreffende host op die poort. De meestal firewalls droppen tegenwoordig alle verkeer ipv tcp-resets terug te sturen.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2023

Dank voor de vele reacties. Ik weet niet wat er is gebeurd maar blijkbaar heb ik iets geïnitieerd waardoor de poort niet alleen meer in het lan bereikbaar is.. ? het werkt in elk geval.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen