Skip to main content
Beantwoord

Sinds gisteravond 12 feb geen internet meer


Gisteravond 12 februari ik denk zo rond 20:00 valt bij mij opeens het internet weg. Terwijl ik een spelletje CoD speel met mijn dochter. Sindsdien is er geen internet meer.

 

Ik heb meerdere malen alles herstart. Ik gebruik een eigen Netgate router met pfSense. Herstarten van die router en ook de glasvezel adapter helpt niet. Op de WAN interface in pfSense zie ik geen verbinding meer verschijnen. Ik krijg geen IP adres, geen internet. Het LOS lampje van de glasvezel adapter knippert rood. Dat is denk ik een indicatie dat de glazvezel verbinding stuk is.

 

We zitten nog niet zo lang bij T-Mobile voor internet. Is dit een bekend fenomeen? Hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Sugarmoose 

Er is een storing in de regio Den Haag en Ypenburg bekend.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Indien je ergens anders woont check dan eens je T-Mobile thuis account onder storingen of daar iets staat.

Knippert het rode LOS lampje langzaam 1 keer per seconde of snel 2 keer per seconde? Kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto toevoegen?

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

19 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9313 reacties
  • 13 februari 2023

Het begint met het aansluiten van de standaard t-mobile Zyxel router. Op eigen apparatuur kunnen ze geen trouble shoot doen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 februari 2023
eric schreef:

Het begint met het aansluiten van de standaard t-mobile Zyxel router. Op eigen apparatuur kunnen ze geen trouble shoot doen.

De Zyxel heb ik nog. Die kan ik terug aansluiten en dat is het gedrag hetzelfde. Geen internet, geen IP op de WAN interface.

Het rood knipperende LOS licht op de media converter geeft aan dat het probleem al voor de router zit. Dat lichtje zou groen moeten zijn. Ik weet niet wat rood knipperen van het LOS ledje allemaal kan betekenen maar o.a. zou dit het gevolg kunnen zijn van kabelbreuk van glasvezel.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2023

Hallo @Sugarmoose 

Er is een storing in de regio Den Haag en Ypenburg bekend.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Indien je ergens anders woont check dan eens je T-Mobile thuis account onder storingen of daar iets staat.

Knippert het rode LOS lampje langzaam 1 keer per seconde of snel 2 keer per seconde? Kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto toevoegen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 februari 2023
Waqqas schreef:

Hallo @Sugarmoose 

Er is een storing in de regio Den Haag en Ypenburg bekend.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Indien je ergens anders woont check dan eens je T-Mobile thuis account onder storingen of daar iets staat.

Knippert het rode LOS lampje langzaam 1 keer per seconde of snel 2 keer per seconde? Kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto toevoegen?

 

Het knippert langzaam dus ik denk 1 keer per seconde.

 

 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 13 februari 2023

@Sugarmoose 

Heb je de Huawei mediaconverter ook al eens even van het stroom gehaald? Maar je woont niet in de regio Den Haag of Ypenburg.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 februari 2023
Waqqas schreef:

@Sugarmoose

Heb je de Huawei mediaconverter ook al eens even van het stroom gehaald? Maar je woont niet in de regio Den Haag of Ypenburg.

Heb ik geprobeerd. Dit is Ypenburg Den Haag waar ik woon.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 13 februari 2023

@Sugarmoose 

Houdt in dat geval het genoemde topic door mij in de gaten voor updates 🙂


dRichardK
  • 347 reacties
  • 13 februari 2023

Worden de klanten in deze regio nog gecompenseerd of is dat pas na 24 uur?.


dRichardK
  • 347 reacties
  • 13 februari 2023

Ik moet nu een hotspot maken met mijn mobiel omdat ik thuis werk / ik heb geen unlimited data. Kan ik een unlimited pas krijgen voor vandaag?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 13 februari 2023

Hallo @dRichardK 

Hier lees je precies hoe de compensatie wordt berekend bij een storing die langer dan 12 uur duurt :

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/geld-terug-bij-netwerkstoringen


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 13 februari 2023

Hoi @dRichardK, ik stuur je snel extra data toe via een privébericht. Ondertussen zijn wij nog steeds heel hard voor je aan de slag om dit permanent op te lossen! 


  • is een Top Poster
  • 38 reacties
  • 13 februari 2023

Ik woon ook in Ypenburg en ervaar dezelfde problemen. Als het rode LOS lampje op het huawai kastje langzaam knippert dan weet ik hoe laat het is, oftewel, het probleem ligt niet bij mij. Dat er mogelijk een monteur wordt gestuurd getuigt niet van snel handelen.

Thuis werken via een hotspot werkt, maar teamoverleggen maar gecanceld, dat gaat niet werken. Ik hoop dat het probleem snel is opgelost

 


dRichardK
  • 347 reacties
  • 13 februari 2023
Waqqas schreef:

Hallo @dRichardK 

Hier lees je precies hoe de compensatie wordt berekend bij een storing die langer dan 12 uur duurt :

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Duidelijk verhaal. Ik heb ook al sinds gisteren 20:00 geen Internet TV meer Dus neem aan dat dit via deze weg geregeld kan worden. Mijn TVthuis klanten nummer staat in mijn profiel. normaal regelde ik dit  via Twitter, maar dat gebruik ik niet meer.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 februari 2023

I have the same issue, no internet from last night. I am working from home and I have to use myobile internet which is almost out. Is there any update when the problem will be solved?


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 13 februari 2023

Hi @ulas_ial, we post all updates in the topic linked by @Waqqas, namely this topic:

We try our utmost best to get you back online as soon as humanely possible!


  • is een Top Poster
  • 38 reacties
  • 13 februari 2023

Het lijkt te zijn opgelost :-)


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 13 februari 2023

Uitstekend nieuws, ik wens je nog heel veel plezier met het Internet toe @Pandit! 😃

 

Jullie ook online te zijn @Sugarmoose & @dRichardK. Mocht er toch nog iets spelen, geef het gerust aan. Voor nu wens ik ook jullie nog veel plezier met het Internet toe! 😁

It seems like you are online again @ulas_ial. Feel free to post a message if there is still anything you’d like to get help with. For now I wish you all the best with the Internet! 😀


dRichardK
  • 347 reacties
  • 13 februari 2023
Pandit schreef:

Het lijkt te zijn opgelost :-)

Niet te vroeg juichen. Gisteren avond ging het ook een paar keer fout 😂


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 14 februari 2023

Goedemorgen all, de eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Den Haag Ypenburg zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community.

Dit topic gaat nu op slot.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen