Ik ben al een tijdje klant bij T-mobile en het probleem wat ik ervaar sinds dag 1 dat mij zyxel model met enige regelmaat totaal niet meer reageert alle lichtjes knipperen vrolijk maar het apparaat is totaal onbereikbaar en de enige oplossing is herstart. ik heb al een contact opgenomen met de klantenservice maar die heeft het ding gewoon gereset heeft weinig geholpen.
na wat speurwerk bleek dat de docker container honeygain zorgde dat het modem vast liep de precieze oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen. ik heb de container gestopt probleem opgelost. dit was ergens in november.
Echter begint sinds deze week het probleem weer opnieuw maar ik heb niks veranderd of toegevoegd in mijn netwerk. ja 1 set Action LSC wifi lampjes voor de tuin.
ik gebruik pihole icm cloudflare DoH deze heb ik geupdate naar de versie van december.
Nu zie ik wel dat mijn T54 veiligheidslogboek overspoeld wordt met UDP PORT SCAN ATTACK iedere 2-3min ik weet niet of dit eerder ook het geval was is me echter alleen nooit opgevallen.
ik heb de afgelopen 24u het modem al 5 keer opnieuw moeten opstarten omdat het totaal onbereikbaar wordt ook de web interface werkt niet.
Nu is mijn vraag of dit herkenbaar is en of iemand mij kan helpen uitzoeken wat hier de oorzaak van is.
Instellingen
Modem T54 geen wifi geen DHCP alleen port fw 443,80, plex en home assistant draait al jaren
DHCP pihole
DNS piholle - cloudflare DoH
Dit is niet iets wat ik recent heb aangepast maar deze inrichting had ik ook al bij ziggo en daarna KPN en daar geen structurele problemen.
bedankt voor het meedenken, Groet, Pim