Skip to main content
Beantwoord

Geen internet Glasvezel


Ik heb een Zyxel-t50 modem en Huawei converter. Sinds gisteren brandt wereldbol rood en knippert 'LOS' rood op de converter, PON is uit. Verder alles groen.  Ik heb nu een aantal keer herstart en kabels opnieuw geplaatst, heb ook de converter gereset. Dat maakt geen verschil. Wie kan mij verder helpen?

Beste antwoord door Geertjerbrb

Dank allemaal, ik heb T-mobile gebeld en zij gaan er achteraan.

Bekijk origineel

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 14 oktober 2022

Hallo @Geertjerbrb 

Knippert het LOS lampje snel (2× per seconde) of langzaam (1× per seconde)? En kun je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei op 1 foto plaatsen?


peter-keetfm

@Geertjerbrb 

Je hebt waarschijnlijk geen glasvezel verbinding meer.

Dit kan in de wijkkast een probleem zijn.

Of thuis van het glasvezel aansluitpunt naar de Huawei GPON converter.

Zit deze aansluiting thuis nog goed.?

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 oktober 2022

Dank voor de reacties. Het lampje knippert 1x per seconde. De draden zaten eerst nog vast met tiewrapjes van de installatie, maar ik las op een ander topic dat dit ook een probleem kan zijn dus heb ik dat losgemaakt, vandaar dat het nu zo los ligt. Helaas heeft dat dus ook niet geholpen. Dit hoekje is achter mijn bank waar verder nooit iets bijkomt dus ik zou niet weten hoe die aansluiting beschadigd is geraakt.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 oktober 2022

@Waqqas @peter-keetfm ik geloof dat ik jullie moet taggen :). Zie foto en toelichting hierboven. Alvast veel dank!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 15 oktober 2022

@Geertjerbrb 

De installatie thuis ziet er goed uit, welke kleur connector zit er in het glasvezelaansluitpunt?

De Huawei voor even van het stroom halen helpt ook niet? Anders moet je even wachten op de reactie van een moderator.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 oktober 2022

@Waqqas helpt dit? De huawei heb ik inderdaad ook al van het stroom gehaald, helaas geen resultaat 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 15 oktober 2022

@Geertjerbrb 

Die kun je beter dicht laten maar ik bedoelde de connector onder? Ik denk een blauwe?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 oktober 2022

@Waqqas wat bedoel je precies? De 'optical' is groen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 15 oktober 2022

@Geertjerbrb 

De connector aan het einde van de gele patchkabel die op het glasvezelaansluitpunt is aangesloten.

Op de Huawei is een groene connector aangesloten, dat is goed.


Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 15 oktober 2022

Hallo Geertjerbrb,

Het glasvezelaansluitpunt (ftu) mag inderdaad niet open gemaakt worden. Nu hij toch open is, het lijkt dat de groene vezel gebroken is. (Zie foto)

Welke woonplaats betreft dit? In de gevallen waarbij dit ftu wordt gebruikt, die ik ken, wordt de rechter aansluiting gebruikt voor T-mobile. Links de groene fiber (1) en rechts de blauwe (2). Heb je getest of de aansluiting op rechts werkt? Je kan de grote grijze connector aan de onderkant iets naar voren trekken en dan naar beneden eruit trekken. Plaatsen gaat het beste met een "aanloopje", de module moet er goed inklikken.

Mvg. Marcel


peter-keetfm

Na mijn weten wordt de blauwe gebruikt bij de wat oudere aansluitingen.

Bij mij in ieder geval wel bij kpn en nu ook bij T-mobile.

De groene werd voor analoge tv gebruikt die is nu doelloos.

Ik vermoed dat het probleem in de wijkkast (pop) zit.

Bij mijn FTU zit groen rechts B en wordt links blauw A gebruikt het is wel een ander FTU.

 


peter-keetfm

Ook hier zit de blauwe glasvezel links.

En dat zit hier ook juist aangesloten op 1 de linker kant blauwe vezel.

Zie afbeelding.

 


peter-keetfm

@Geertjerbrb

Je kunt beter de FTU met rust laten en klantenservice bellen.

Ik vermoed echt het probleem in de wijkkast. (pop)

Ik heb wel een montagehandleiding gevonden.

https://www.attema.com/nl_NL/producten/connectivity/fiber-termination-unit/fiber-termination-unit/3434/attema-universele-ftu

Maar U kunt beter T-mobile bellen.

Download pdf bestand handleiding.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 15 oktober 2022

Dank allemaal, ik heb T-mobile gebeld en zij gaan er achteraan.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen