NLZiet werkt sinds vanmiddag niet meer thuis omdat hij ‘denkt’ dat ik in een ander land ben. De apparatuur staat goed ingesteld, ik gebruik geen VPN, het is op alle apparaten die gebruik maken van WIFI en UTP via de T-Mobile Thuis glasvezel aansluiting. Als ik via 5G de app opstart of via een VPN met Nederlandse server dan werkt het meteen. Via T-Mobile Thuis niet. Volgens mij ‘ziet’ de app die gebruik maakt van geo blocking mijn IP wan adres als Amerikaans. Alle instellingen op de apparatuur zijn niet gewijzigd en staan goed ingesteld, is er iets met mijn publieke IP adres van T-Mobile?
Beantwoord
WAN IP-adres wordt niet als Nederlands gezien
Beste antwoord door Pieter_B
Kijk eens in je ARP table, welke gateway je hebt vanuit je provider (plaatje pfsense ARP).

Vul deze eens in op https://centralops.net/co/DomainDossier.aspx , dan zou je zoiets terug moeten krijgen als in het plaatje hieronder.

Wel raar dat je gateway uit zou komen bij een IP ergens anders dan in NL, tenzij je door een NAT naar een gateway ‘verkeerd’ gaat.
pfsense gateway detectie ..

Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.