Skip to main content

Geen glasvezel internet, LOS lampje knippert rood

  • 4 september 2022
  • 9 reacties
  • 1284 Bekeken

We kwamen gisteren terug van vakantie en merkten dat we geen internet meer hebben. Het LOS lampje op het Huawei kastje knippert rood. Even de stroom eraf helpt niet. Dito voor de router. Klantenservice gebeld, de technische dienst zou met vier tot vijf werkdagen gaan kijken. Ik vind dat erg lang duren. Zeker aangezien er veel thuis gewerkt wordt en we drie pubers hebben die aan het wifi infuus moeten hangen. Een rood knipperend LOS lampje is meestal een probleem in de wijkcentrale, in ons geval op het kpn netwerk. Kan er niet meteen een monteur naar die centrale gestuurd worden? Kunnen we een andere oplossing krijgen ter overbrugging van de glasvezelloze periode?

9 reacties

  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 4 september 2022

En weer eentje erbij !!


  • 0 reacties
  • 4 september 2022
SilvieCremer schreef:

We kwamen gisteren terug van vakantie en merkten dat we geen internet meer hebben. Het LOS lampje op het Huawei kastje knippert rood. Even de stroom eraf helpt niet. Dito voor de router. Klantenservice gebeld, de technische dienst zou met vier tot vijf werkdagen gaan kijken. Ik vind dat erg lang duren.

 

Niet leuk om op zo'n manier thuis te komen.

 

 

SilvieCremer schreef:

Kan er niet meteen een monteur naar die centrale gestuurd worden? Kunnen we een andere oplossing krijgen ter overbrugging van de glasvezelloze periode?

De backoffice moet het door de klantenservice ingeschoten ticket eerst onder ogen hebben en vervolgens zal deze beslissen wat de vervolgstappen zijn. Als vanuit de backoffice een ticket wordt doorgezet naar KPN is het weer afhankelijk op welke termijn KPN een monteur kan uitsturen.

Soms kan het zijn dat er zich een stoorzender bevind (GPON netwerk), in dat geval zal moeten worden onderzocht wie de problemen veroorzaakt en hier vervolgens op gehandeld moeten worden.

Een T-Mobile Medewerker kan je gedurende de problemen voorzien van een code zodat je in ieder geval je smartphone kunt inzetten als hotspot en toch voor een week internet (via het mobiele netwerk) tot je beschikking hebt. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 4 september 2022

Hallo @SilvieCremer 

Soms kan het ook voorkomen dat er thuis iets niet helemaal juist is in de installatie dat zorgt voor een rode LOS lampje.

Zou je eens een foto kunnen posten van de Huawei mediaconverter en het glasvezelaansluitpunt op 1 foto?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 5 september 2022

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 5 september 2022

@SilvieCremer 

Misschien helpt het om de mediaconverter van het stroom te halen en de gele glasvezelkabel wat losser te maken waar hij is opgerold?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 januari 2023

Ook hier vanavond na thuiskomst vakantie zelfde probleem. Los lampje converter knippert. Stekkers losgehaaald, kabel losser gemaakt. Niks helpt. Morgen maar bellen met t-mobile.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Bjorn87, dat is geen fijne thuiskomst! Ik zie inderdaad dat je ondertussen met mijn collega hebt gesproken en dat er inmiddels een onderzoek is gestart. We gaan er druk mee aan de slag en nemen zo snel mogelijk contact met je op. Bedankt voor je geduld!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 2 januari 2023
Cheyenne schreef:

Hi @Bjorn87, dat is geen fijne thuiskomst! Ik zie inderdaad dat je ondertussen met mijn collega hebt gesproken en dat er inmiddels een onderzoek is gestart. We gaan er druk mee aan de slag en nemen zo snel mogelijk contact met je op. Bedankt voor je geduld!

Klopt. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost aangezien ik hier verschillende verhalen over hoor. Vandaag de dag met thuiswerken ben je er afhankelijk van. Hotspot werkt ook niet echt optimaal.


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 3 januari 2023

Hi @Bjorn87, weet dat we alles op alles zetten om dit zo rap als we kunnen te verhelpen! Excuses voor het ongemak. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen