JPHR schreef:
Sinds dinsdag 5/4/22 ineens steeds error op downloaden berichten van POP3 T-mobile
- Via webmail gezien dat er een aantal ontvangen berichten klaar staan op T-mobile account
- Ik heb nog een oude Telfort account. Via deze Telfort account naar mijn T-mobilethuis account bericht gestuurd. Bericht wordt zichtbaar in webmail, maar weer error op POP3 van t-mobile.
- Bercht verstuurd via T-mobile naar account Telfort POP3 werkt wel.
Vraag wat kan er veranderd zijn op POP3 t-mobile dat een error veroorzaakt?
Als je gebruik maakt van Windows 9x, Windows XP, Windows Vista dan kan je ongeacht het e-mail programma geen gebruik meer maken van de T-Mobile mailservers.
Maak je geen gebruik van bovengenoemde besturingssystemen maar gebruik je bijvoorbeeld Windows Live Mail of Outlook Express, dan kan je geen gebruik meer maken van de T-Mobile mailservers. In dat geval kan je het oude E-mail programma verwijderen en bijvoorbeeld gebruik maken van Mozilla Thunderbird.
De reden hiervan is dat T-Mobile heeft besloten om na lange tijd de ondersteuning van de verouderde (en onveilige) encryptie methoden TLSv1.0 en TLSv1.1 af te stappen.
Let Op!
- Voor Windows Live Mail lijken een aantal omwegen te bestaan waardoor je alsnog TLSv1.2 ondersteuning kunt toevoegen, hiervoor zijn een paar handelingen benodigd in het registry wat bij foutief gebruik kan leiden tot het niet langer functioneren van het Windows-besturingssysteem.
- Alvorens het oude E-mail programma te verwijderen kan je in sommige gevallen in bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird de e-mails uit je oude programma migreren naar Thunderbird zodat de oude e-mails niet verloren gaan.