Probleem:
ik heb op het moment geen internet verbinding. De router die ik gebruik Asus RT-AX56U geeft aan dat het een probleem is bij de DHCP van de ISP. Het WAN ledje (met de wereldbol) brand rood. Hetzelfde gebeurt bij de de ZYXEL router die ik van T-mobile gekregen heb, als ik deze weer aansluit.
Context:
- Ik heb de glasvezel verbinding en de router heb ik altijd direct in de media converter zitten. Ik heb geen TV, alleen internet.
- Gisteren ook nog gebeld met de klantenservice, maar vanaf die kant leek alles normaal. De mevrouw die me hielp kon alleen niet mijn ZYXEL router op afstand herstarten. Ik heb alles herstart naar haar instructies, maar dat had allemaal niet mogen baten.
- Hiervoor gebeurde af en toe ook wel eens dat het ledje rood werd en in de router portal (ASUS router) stond dan “disconnected”. Dat was altijd opgelost door de stroom even van de router en/of de media converter te halen. Dat werkt nu alleen helaas niet. Ik weet niet of deze problemen aan elkaar gerelateerd zijn.
Mogelijke oplossing:
Onder de blogpost van T-mobile over eigen routers aansluiten zag ik in de comments iemand met hetzelfde probleem als ik (sorteer comments op oudeste eerst, dan de bovenste: peter.krijgsman). Hem werd aangeraden om een MAC release aan te vragen of je MAC adres te clonen. De mevrouw van de klantenservice zei dat ze dit niet voor me kon aanvragen, omdat alles er goed uitzag van haar kant. Weet niet wat daar precies van klopt. Weet iemand hier meer over?
Foto’s:

Zou iemand me kunnen helpen dit probleem te verhelpen?