Skip to main content
Beantwoord

Kan via browser modem/router niet meer bereiken(Zyxel VMG8825-T50)


  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hallo,
Sinds dinsdag hebben we een update gedaan van 100Mb naar 1Gb lijn.
Nieuwe modem(voorheen Draytec vigor) met een media converter geplaatst.
De eerste dag 'savonds meteen maar even alles goed gezet, daar we domotica hebben draaien.
Totaal geen moeite hoeven te doen en kreeg netjes alles aan de praat.
Kon ook zonder moeite de router bereiken op 192.168.1.1
Volgende dag wilde ik nog wat port-forwarding doen, maar kom mijn router niet meer op.
Zie een fractie van een seconde het inlog scherm en meteen daarna de melding zoals in de foto te zien is.
 

 Heb inmiddels iedere browser die ik heb geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ook heb ik geen VPN draaien, dus dat is het niet.
Iemand toevallig ook dit probleem gehad en opgelost?!
Wil n.l. niet meteen overgaan tot een reset naar fabrieksinstellingen….

Grt, Peter

Beste antwoord door pvanbr

Waqqas schreef:

@pvanbr

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?

Ik heb de router inmiddels maar gereset en dat bleek de enige oplossing.
Evengoed bedankt voor het meedenken! :thumbsup_tone2:

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 7 januari 2022

Hallo @pvanbr 

Heb je dit ook op andere apparaten? Aangezien je zegt dat het geen enkele moeite kostte om alles werkend te krijgen zou een fabrieksreset wel kunnen neem ik aan? Uiteraard als je geen oplossing kan vinden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 januari 2022
Waqqas schreef:

Hallo @pvanbr 

Heb je dit ook op andere apparaten? Aangezien je zegt dat het geen enkele moeite kostte om alles werkend te krijgen zou een fabrieksreset wel kunnen neem ik aan? Uiteraard als je geen oplossing kan vinden.

Ik heb t op diverse PC's, Laptops, Tablets, telefoons en zelfs op een Raspberry pi geprobeerd.
Allemaal hetzelfde resultaat…
Ik heb alleen de SSID veranderd, maar dat zou niets uit mogen maken...
Ik heb n.l. mn oude SSID ingesteld, daar ik anders al mijn domotica switches opnieuw zou moeten programmeren/configureren 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 7 januari 2022

@pvanbr 

Wat heb je verder nog allemaal aan netwerkapparatuur verbonden met de Zyxel? Wellicht is er een switch oid die hiervoor zorgt?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 januari 2022
Waqqas schreef:

@pvanbr

Wat heb je verder nog allemaal aan netwerkapparatuur verbonden met de Zyxel? Wellicht is er een switch oid die hiervoor zorgt?

Bedraad:
3x PC
1x RPi(internet radio)
Xbox one
2x switch(1x 8poort en 1x 5poort)
TV
3x TV ontvangers

Draadloos:
7x switch
1x RPi(domotica)
3x telefoon
2x tablet(android)
2x laptop
Laserprinter
Thermostaat
Omvormer zonnepanelen


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21679 reacties
  • 8 januari 2022

@pvanbr 

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 januari 2022
Waqqas schreef:

@pvanbr

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?

Helaas, geen oplossing...


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 8 januari 2022
Waqqas schreef:

@pvanbr

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?

Ik heb de router inmiddels maar gereset en dat bleek de enige oplossing.
Evengoed bedankt voor het meedenken! :thumbsup_tone2:


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen