Skip to main content
Beantwoord

geen toegang tot het netwerk


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi, ik ben overgestapt van Tele2 naar T-Mobile. Sinds 7/12 heb ik geïnstalleerd, wifi en tv werken prima, maar mijn desktop heeft geen toegang tot het netwerk. Ik heb van alles geprobeerd, modem aan-uit zetten, kabel vervangen, bios nakijken, maar die blijf zeggen dat ik geen toegang tot het netwerk is, wat moet ik doen?

Beste antwoord door RemkoHa

Als de desktop rechtstreek is aangesloten op een van de LAN poorten van het modem en een lampje is gaan branden/knipperen bij die poort dan is er in ieder geval fysiek een verbinding.

waarschijnlijk ligt het probleem dan bij de IP-configuratie van de desktop.
Is er een vast IP-adres ingesteld? Zo ja, valt die binnen de range die is ingesteld op het modem en conflicteert die niet met door het modem uitgedeelde IP-adressen, correspondeert de subnetmasker en is de default gateway het IP-adres van het modem?

Stel de IP-configuratie van de desktop in op DHCP om problemen te voorkomen. Het modem zal dan een IP-adres uitdelen. Eventueel kan die in het modem statisch gemaakt worden.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 11 december 2021

Hoi @Ning ,

Zou je mij kunnen meenemen in je set-up van modem naar desktop. Op welke poort is bijvoorbeeld de desktop aangesloten, hangt er wellicht een switch tussen, wat voor kabel wordt er gebruikt? Ik ben erg benieuwd. Vaak kunnen we met deze informatie al een hoop. Ik hoor het graag van je!


RemkoHa
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 11 december 2021

Als de desktop rechtstreek is aangesloten op een van de LAN poorten van het modem en een lampje is gaan branden/knipperen bij die poort dan is er in ieder geval fysiek een verbinding.

waarschijnlijk ligt het probleem dan bij de IP-configuratie van de desktop.
Is er een vast IP-adres ingesteld? Zo ja, valt die binnen de range die is ingesteld op het modem en conflicteert die niet met door het modem uitgedeelde IP-adressen, correspondeert de subnetmasker en is de default gateway het IP-adres van het modem?

Stel de IP-configuratie van de desktop in op DHCP om problemen te voorkomen. Het modem zal dan een IP-adres uitdelen. Eventueel kan die in het modem statisch gemaakt worden.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen